Toon posts:

Software om in een flat overal dezelfde muziek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
te draaien dus?

We hebben het al met shoutcast van winamp geprobeerd, maar dan loopt hij gewoon niet overal syncroon?

Misschien anders simpel proggie waarmee dat kan?

Verwijderd

uhm? :?
met 1 radio? of bedoel je met meerdere radio's? :?
snap het niet echt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe synchroon moet het??? Alle flats geluid vol open, dus dat je van alle kanten van alles hoort, of alleen maar dat je als je naar een andere kamer loopt gewoon dezelfde muziek blijft horen???

Wat voor connectie intern???

Gewoon shoutcast loopt hier intern wel compleet (+/- 3 ms ) synchroon op 45 computers.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 20:09
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:09:
uhm? :?
met 1 radio? of bedoel je met meerdere radio's? :?
snap het niet echt.
Hij wil met meerdere computers tegelijkertijd (tot op een paar tienden van een seconde) dezelfde muziek draaien via het netwerk.

En het lijkt me echt sterk dat je zoiets vindt. Als je al zoiets vind, werkt het al niet op TCP/IP maar op UDP/IP (hoogstwaarschijnlijk)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

euhm door de hele flat goede speaker kabels leggen en allemaal op 1 versterker aansluiten |:(

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, meer info..

overal moet hetzelfde nummer aan.

100Mbit netwerk, het moet overal precies gelijk zijn, dus niet ergens op 1 specifieke plek gelijk aankomen, maar gewoon overal tegelijk afspelen

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is een plugin om Winamp te synchen over een netwerk, ik zal ff zoeken.

Ik heb het op m'n hd gevonden: winamp_netsync_beta5_install.exe zoek daar maar eens op.

[ Voor 41% gewijzigd door Cubix op 10-03-2003 20:14 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 19:23

DinX

Motormuis

Uhm, je hebt toch van die FM-zendertjes die een meter of 10 ver raken. Als je zo een zendertje aan de "server" hangt, en je deze een beetje centraal plaatst in de flat ... kan je daar niks mee ?

Om het met de pc overal synchroon te krijgen zal moeilijk zijn denk ik. 1 van de pc's moet zich maar es effe verslikken ofzo, of effe wat zware netwerkbelasting hebben en je hebt al een klein verschil.

edit: de kerel voor mij kent precies wel iets ervooor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 10-03-2003 20:16 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik weet dat er een plug-in voor winamp is, om bestanden syncroom te laten lopen.
dan moet je wel dezelfde bestanden hebben.

werkt best goed, heb het wel eens met een man of 5 berbuikt bij een computer vereneging

weet alleen niet meer hoe hij heten.

http://skynet.phear.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 20:21 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op 10 March 2003 @ 20:13:
Er is een plugin om Winamp te synchen over een netwerk, ik zal ff zoeken.

Ik heb het op m'n hd gevonden: winamp_netsync_beta5_install.exe zoek daar maar eens op.
Kun je die ook gebruiken voor meer dan 2 pc's?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat je (m.u.v. het afspelen van de MP3 anders blijf je ceedeetjes schrijven) niet echt moet denken aan een computer-technische oplossing. De Net-sync programma's werken best leuk met Internet enzo, als je niet echt fysiek dicht bij elkaar zit... zo van "heeey wil je dit gave nummer eens horen" via je MSN messenger :D

De beste oplossing is speaker kabels aanleggen en overal speakers neerzetten.... die je vanuit 1 centraal punt kunt aan of uit zetten door een klein switchboard o.i.d. te bouwen....

Een FM zender kan ook, deze zijn nog redelijk betaalbaar als het om een radius van 25 meter gaat ofzo, en dan kan iedereen gewoon intunen op hun FM Stereo en de boel flink versterken >:) Leuke hiervan is dat je ook de buren kunt laten meegenieten. De FM zenders zet je op een vrije frequentie waar geen normale zender op zit, en het werkt prima op korte afstanden. Echt ver kom je hier ook weer niet mee omdat je dan uitzend licenties ofzo moet hebben - weet ik veel :z - Er zijn wel hele gave MP3 players op de markt te verkrijgen met een ingebouwde FM zender voor 2 meter ofzo... die leg je dus gewoon op de stereo, ff instellen op 87.7 ofzo en SPELUH maaar!!!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
waarom kan het niet gewoon over ons netwerk? hebben we dik 100Mbit netwerk liggen, kun je dat voor zoiets simpels niet gebruiken, lol :o

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 09:06
Ik heb eens zoiets geprogrammeerd, maar dat ding is nooit uit de beta fase gekomen door de superbrakke mediaplayer sdk (ja, die zuigt enorm!, ivm vele dependencies en lage koppeling) ik weet trouwens ook niet of het ding synchroon liep, maar aangezien hij gewoon mediaplayerstream gebruikte zou dat eigenlijk moeten lukken.
Wat je zou kunnen proberen is om de SDK te downloaden (daarin zit standaard een mickysoft tooltje wat wel werkt) wat je kunt gebruiken om een stream op te zetten.
Misschien lukt het daarmee, niet geschoten is altijd mis.
Suc6

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Tommy Z
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08 09:40

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Tja, ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik gebruik het volgende: ik heb 3 kamers in m'n huis met één computer die fungeert als internetgateway en (mp3)server. Die gebruik ik ook voor spelletjes films ed, zit dus aangesloten met de TV-out op m'n video en die weer op m'n tv.
Het systeem werkt dan zo: vanuit m'n video zit 'r 'n antenne splitter die dan naar m'n andere 2 kamers gaat waar in elke kamer een ouwe stereo videorecorder staat waarvan het loopwerk niet meer werkt (mensen gooien ze dan meestal weg). Die afstellen op het videosignaal van kamer 1, stereo d'rop aansluiten en voilá, klaar is Tommy.
Werkt perfect.

Dan kan je ook nog evt. met diverse winamp-netsyncprogramma's (of iets als tightvnc) de server besturen, mocht dat nodig zijn.

...I do not regret the things I've done, but those I did not do...

Pagina: 1