Probleem met Line-in bij SB Audigy

Pagina: 1
Acties:

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 12:57
Ik heb sinds kort een Audigy 1394 geluidskaart van Creative. Nu zit ik met het probleem dat de Line-in niet gedecteerd wordt door verschillende programma's die externe audio opnemen. Ik heb wel continu geluid van m'n externe audiobron door m'n Line-in, maar dat blijft, ook als het geluid gemuted wordt in een programma. Op die manier kan ik echter geen opname's maken van een externe audiobron en als, via veel omwegen en trukskes er toch een opname kan gemaakt worden, is de kwaliteit van het geluid bedenkelijk.
Ik heb reeds alle mogelijke combinaties geprobeerd, zowel in de Windows volumeregeling, als in de surroundmixer van Creative waar trouwens ook geen Line-in staat, maar "Analoge mix (Line/Cd/Aux/TAD/Pc)".
Heeft iemand dit ook voor gehad en is het probleem op te lossen, eventueel via andere drivers ofzo ?

Luvan

8)7

Verwijderd

Audigy 1394 is geen officiele modelnaam zeker (ik kon 'm niet vinden op Soundblaster.com).

However, er vanuit gaande dat ook deze Audigy de EMU10K1 of EMU10K2 chipset heeft, is er een perfecte oplossing voor je probleem: de kX drivers. (Zie www.kxproject.com.) Daarmee kun je precies wat jij beschrijft dat je wilt. En nog wel wat meer.

Klik hier voor wat screenshots.
luvan schreef op 10 March 2003 @ 19:55:
Ik heb reeds alle mogelijke combinaties geprobeerd, zowel in de Windows volumeregeling, als in de surroundmixer van Creative waar trouwens ook geen Line-in staat, maar "Analoge mix (Line/Cd/Aux/TAD/Pc)".
Yep. Het antwoord daarop is:

Afbeeldingslocatie: http://kxproject.spb.ru/images/shots/ac97.jpeg

In het pulldown menu waar nu stereomix staat kun je kiezen welke bron jij de AC97 wilt laten weergeven (dus ook: linein apart, of mic, of whatever). En natuurlijk is er net zo'n vette settings-pagina voor de Opnamebronnen (plaatje).

Het loont beslist de moeite even door de website heen te spitten, versie 3528 (de meest recente stabiele versie) te downloaden en daar flink mee te experimenteren. Een paar uur nadat ik ze geinstalleerd had wist ik al dat ik niet meer terug wilde naar de Creative drivers. Zeker als je geen gamer bent (EAX wordt nog niet ondersteund) hebben deze drivers alleen maar voordelen.

Let op: je moet wel alle Creative-spullen die met je geluidskaart te maken hebben (AudioHQ, EAX Settings, en alle drivers) grondig verwijderen. De kX drivers bieden niet alle tierelantijntjes (EAX ontbreekt nog, A3D wordt nog niet ondersteund) maar geven veel meer controle over alles wat je geluidskaart doet (tot en met de interne audioflow toe: plaatje).

• luvan
Bedankt voor de tip. Ik heb net de downloads binnen en ga nu wat experimenteren. Ik laat je weten of alles gelukt is.

Luvan

_/-\o_

• luvan
Het is allemaal goed gekomen met die KX-drivers.
Ik heb in ieder geval toch een mailtje getuurd naar Creative met de uitleg van het probleem en met de vraag of ze er toch iets konden aan doen.
De hoop is klein dat er van uit die hoek een oplossing zal komen.
We kunnen maar proberen zeg ik altijd...

Nogmaals bedankt voor de tip. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik wens je veel succes met de KX-drivers.. Ik weet niet precies voor wat voor toepassingen je je geluidskaart gebruikt maar ik heb er ab-so-luut geen goede ervaringen mee.. Van detectie t/m mixing options..

Ik zou zeggen: Prima oplossing voor nu maar let op wat er gebeurt.. Er zijn nog genoeg andere dual-mixer apps waarbij je je originele drivers niet hoeft te vervangen..

Don't say I didn't warn you.. Tot die tijd, veel plezier met KX..

Download my music on SoundCloud

• luvan
Nog andere alternatieven ?
Laat ze maar komen, je kan nooit genoeg weten en wie weet...

Verwijderd

luvan schreef op 13 maart 2003 @ 22:36:
Het is allemaal goed gekomen met die KX-drivers.
Ik heb in ieder geval toch een mailtje getuurd naar Creative met de uitleg van het probleem en met de vraag of ze er toch iets konden aan doen.
De hoop is klein dat er van uit die hoek een oplossing zal komen.
We kunnen maar proberen zeg ik altijd...

Nogmaals bedankt voor de tip. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De hoop is nihil. Reken er maar niet op. Je krijgt een automatisch gegeneerd antwoordmailtje dat je vraag in behandeling genomen is. Dan hoor je er niet meer van. Of ze verwijzen je naar de forums op hun site.
Geen flame naar Creative hoor, je moet er mee rekenen dat ze dagelijks plenty van dit soort mailtjes krijgen dus ze kunnen haast niets anders dan doorverwijzen.

@Dominic: hoe bedoel je dual mixer apps, icm het probleem van de TS?
Over Kx-problemen: m'n eerste post is misschien wat stellig over het onbetwiste voordeel van Kx boven Creative - dat komt omdat ik nog nooit ergens last van heb gehad (en ik doe heel veel audiodingen met m'n PC).
Wat voor versie had je, en heb je geprobeerd? Ik probeerde laatst een nieuwe Betaversie, en dat ging ook niet echt lekker. Dus dat zou het ook kunnen zijn.
Pagina: 1