Draadloze FM-koptelefoon: beetje redelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik denk er serieus over om een draadloze koptelefoon te kopen en dan wel zo eentje die met radiogolven werkt, dus die door het hele huis heen werkt.
Ik wil alleen weten of iemand hier een beetje ervaring mee heeft. De klank moet gewoon een beetje goed zijn (redelijke basweergave, maar ook goede hoge tonen), maar dat zal ook voor een deel aan de kwaliteit van de koptelefoon zelf liggen natuurlijk.
Maar ook moet de ontvangst een beetje goed zijn, zodat er niet al te veel hinderlijke storingen en zo zijn.

Kan iemand me een bepaald merk aanbevelen of is het eigenlijk allemaal gewoon :r ?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Zoals je de vraag nu stelt, is het natuurlijk maar raden wat je wil... het is net zoiets als "ik ga een auto kopen, kan-ie een beetje hard?" snapje? Maar goed, mijn ervaringen met draadloze koptelefoons zijn ronduit :r en wel om het volgende. Ze werken op batterijtjes, dus ze klinken altijd een beetje slap, omdat er nooit zoveel vermogen uit die batterijen getrokken kan worden. Ik denk dat je voor hetzelfde geld beter een goede snoerkoptelefoon kan kopen van bv. Sennheiser, AKG Acoustics of Beyerdynamic. Trap iig niet in de flutdingen van Sony met Mega Bass en weetikveel wat, want ze klinken gewoon :r

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dus een Sony en hij is mooi, goed geluid kan vrij hard (ewcht waar!) maar hoe harder hij gaat hoe slechter de hoge tonen worden. Ik weet niet het type nummer uit mijn hoofd. Ook een handige dingen die erbij zitten : Oplader in zendkastje en 2 frequenties, dus niet gevreesd als je buren er ook een hebbben ;)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

deze dingen geven pas een goed geluid als je er zo'n 500 piek voor neertelt en voor 500 piek heb je een heeeeeele goede met snoer (van BV: Sennheiser) daar zou ik zeker voor gaan. Koop absoluut niks met megabass :r, want daar vern##k je het geluid mee, maar dat is mijn mening ;)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:21
Nou als ik jou was, zou ik wachten tot die dingen digitaal worden. Er zit naar mijn mening veelste veel ruis door. Neem nou bijvoorbeeld de Siemens Gigaset telefoontjes. Deze zijn digitaal over analoog en je hebt prima geluidskwaliteit! Helaas is de samplerate alleen nog te laag, waardoor het voorlopig alleen geschikt blijft voor telefonie.
* Jelmer Barhorst hoopt dat er snel digitale koptelefoons komen, want met dat draadje van 1.8 meter schiet het ook niet echt op.... :'(

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op zaterdag 18 november 2000 14:59 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
* Jelmer Barhorst hoopt dat er snel digitale koptelefoons komen, want met dat draadje van 1.8 meter schiet het ook niet echt op.... :'(
Met die 1,8 m ben ik van de ene kant van mijn kamer aan de andere dus dat geeft geen problemen :P

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ok mensen, bedankt voor de reacties.
Dat de kwaliteit niet op het nieveau van een Sennheiser met draad, ofzoiets, ligt dat wist ik ook wel.
Het gaat mij alleen juist om het draadloze. Een draadje kan af en toe gewoon erg in de weg zitten :)
Maar goed, ik zal er nog eens ernstig over denken

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
ik heb zo'n senheiser draadloze koptelefoon..en ben zwaar teleurgesteld door de kwaliteit...tis welliswaar een fm-koptelefoon..maar heb veel storing van mijn dect huistelefoon..veel ruis, af en toe ontvang ik de meest tropische radiozenders;) ..zelfs als ik via kanaal wissel...

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Pagina: 1