'k zit met het volgende probleem voor school hebben wij een relatief simpele opdracht gekregen om een algoritme aan te passen, het gaat hier dus om een Insertion Algoritme.
Nu is het principe me wel duidelijk, ende volgende code ook:
Bij dit algortime begint ie vooraan en werkt naar achteren toe, maar nu wil ik achteraan beginnen en dan naar voren! Ik heb al van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
En het schijnt zo te zijn dat je dit algoritme nog kan verbeteren door 'm binair te laten zoeken, maar ik zie niet echt waar je dat dan zou moeten plaatsen!
Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen, en wil er ff op wijzen dat ik GEEN uitgewerkte antwoorden wil hebben, aangezien het opdrachten betreft voor school!
Nu is het principe me wel duidelijk, ende volgende code ook:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| void insertionSort() { int in, out; for(out=1; out < nElems; out++) // out is dividing line { int temp = rij[out]; // remove marked item in = out; // starts shift at out while(in > 0 && rij[in-1] >= temp) // until one is smaller, { rij[in] = rij[in-1]; // shift item to right in--; // go left one position } rij[in] = temp; // insert marked item } // end for } // end inertionSort() |
Bij dit algortime begint ie vooraan en werkt naar achteren toe, maar nu wil ik achteraan beginnen en dan naar voren! Ik heb al van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
En het schijnt zo te zijn dat je dit algoritme nog kan verbeteren door 'm binair te laten zoeken, maar ik zie niet echt waar je dat dan zou moeten plaatsen!
Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen, en wil er ff op wijzen dat ik GEEN uitgewerkte antwoorden wil hebben, aangezien het opdrachten betreft voor school!