ik heb een ti4600 van asus en een p1,9 nu probeer ik settlers 2 op deze pc te draaien maar krijg telkens errors vesa driver not found, ik kan verderniet veel info vinden over vesa op moderne systeemen, is het toch mogelijk een vesa driver ergens te downe voor dit systeem of een andere manier om deze oude game aan de gang te krijgen.
Leuk dat je het vraagt, heb namelijk zelf vandaag ook weer eens Settler2 geinstalleerd.
In de readme.txt staat het volgende:
In de readme.txt staat het volgende:
Werkte bij mij4. Screen Display - VESA driver
SETTLERS II supports the VESA
VBE standard for the support of
SuperVGA graphics. Many SuperVGA
graphics cards are directly
compatible with VESA VBE.
If you have problems with your
graphics card, try the following
procedures:
- In case you do not have a VESA
VBE driver for your graphics card
or your VESA VBE driver does not
function with this game, we have
included the UniVBE VESA VBE driver
on this CD. To install the UniVBE
VESA VBE driver, you must only run
the INSTALL.EXE program in the UNIVBE
directory on the CD. Please note
that the UniVBE driver is Shareware.
Do not forget to register if you find
the UniVBE driver helpful.
Follow the instructions during
installation to register this
copy of the UniVBE.
Is settles 2 een dos spel ? , voor dos heb/had je Univebe drivers of zo iets, die laat je voor dat je het programma start
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
d8 niet dat univibe draaide onder windows maar kan me vergissen
a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)
Of zoek eens naar s3vbe20.exe, dat werkte voor mij altijd in dit soort gevallen. (Quake1 in 800x600 zag er toen ineens supermooi uit)
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
Draai je dat spel onder DOS, of Windows 9x?
Voor zover ik weet werkt het gewoon onder 9x, onder dos moet je inderdaad voor (sommige) kaarten VESA drivers laden. Voor mijn grafische kaart op de 486 had ik die drivers nooit nodig; dat was een Trident met 2MB (woei! voor die tijd...), terwijl een vriend die een of andere kaart van S3 had, deze drivers wel altijd eerst moest laden.
(Ik heb S2 hier origineel. Toch maar nog eens installeren. Ik heb toch nog DOS 6.22 op mijn bak staan, op een partitie van 512 MB.)
Voor zover ik weet werkt het gewoon onder 9x, onder dos moet je inderdaad voor (sommige) kaarten VESA drivers laden. Voor mijn grafische kaart op de 486 had ik die drivers nooit nodig; dat was een Trident met 2MB (woei! voor die tijd...), terwijl een vriend die een of andere kaart van S3 had, deze drivers wel altijd eerst moest laden.
(Ik heb S2 hier origineel. Toch maar nog eens installeren. Ik heb toch nog DOS 6.22 op mijn bak staan, op een partitie van 512 MB.)
ik heb dus ook problemen om settlers2 aan de gang te krijgen.
Heb het geprobeert op een systeem met XP Prof. liep direct zonder problemen, ook op een oudere pentium1 loopt hij.
Maar de bak waar ik het meeste achter zit is een Athlon met windows2k SP4.... hierop krijg ik het dus echt niet aan het lopen, hij blijft zeiken over VESA drivers. Nu heb ik geprobeert om univbe51 te installeren, maar dan gblijft hij gewoon dezelfde fout geven.
Iemand een oplossing??
Heb het geprobeert op een systeem met XP Prof. liep direct zonder problemen, ook op een oudere pentium1 loopt hij.
Maar de bak waar ik het meeste achter zit is een Athlon met windows2k SP4.... hierop krijg ik het dus echt niet aan het lopen, hij blijft zeiken over VESA drivers. Nu heb ik geprobeert om univbe51 te installeren, maar dan gblijft hij gewoon dezelfde fout geven.
Iemand een oplossing??
euh...ja
Pagina: 1