(aldi PC) Booten van CD!

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Hallo,

Ik heb een vraagje: De PC van de Aldi (2.66 Ghz) wil ik graag formateren. Als ik de cd van WinXP erin druk, boot hij niet vanaf de cd-rom. Ook niet als ik alle drie de Boot opties op CD-ROM zet, alle andere mogelijkheden ook geprobeerd maar het werkt niet. Eerder heb ik hetzelfde probleem gehad maar toen is het bij toeval wel gelukt. Wie helpt mij! :'(

Het is een phoenix award bios (geloof het oudere type)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
heb je een originele of gekopieerde cd van windh00s...
t kan namelijk zijn dat het programma waarmee je kopie is gebakken geen bootsectors meebakt..

in dat geval dus ff een bootflop van 98 of EM-EE geen me want dan wordt het rood pakken en erop dat os..
of even een nieuwe cd laten branden (van een origineel of iso image) met nero..

[ Voor 13% gewijzigd door SmauG op 10-03-2003 18:36 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Is ook geen windows xp cd die erbij zit, is restore zut. Win xp staat op een aparte partitie op je hd :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je er mischien 2 cd drives in :?
dvd en brander ofzo.
probeer dan ff de ander.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Kwartjuh
Is mijn broer :)

Maarja... wil je zeggen dat die cd niet kan formatteren?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

krijg je een fout melding tijdens het booten ??? of "kijkt" je pc niet eens naar de cd-rom met booten ?? Als ie namelijk een fout melding geeft -> zie bovenste 4 posting's

Als er niet eens naar kijkt zou het hardware matig of in de bios instellingen kunnen zitten.

/edit : Wat zijn we weer snel jongens _/-\o_ :P

[ Voor 14% gewijzigd door RedVox op 10-03-2003 18:40 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

zelf een bootdisk maken of natuurlijk de bootfloppie, dus effe een floppiedisk inzetten.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Kwartjuh
Het geval is dat hij helemaal niet "kijkt" of er een cd inzit, k heb ook wel geprobeerd met win2000 en win98 cd's . Lijkt mij ergens in de bios te zitten, maar waar? Als ik b.v. de hardeschijf in de bios uitschakel, dan boot hij wel vanaf de cd (ook die van XP) maar dan kan ik hem natuurlijk weer nergens op instaleren omdat hij de HD dan niet erkend 8)7

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je de hd uitschakeld in de bios moet de xp cd hem gewoon zien hoor :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Freek
Kwartjuh schreef op 10 March 2003 @ 18:43:
Het geval is dat hij helemaal niet "kijkt" of er een cd inzit, k heb ook wel geprobeerd met win2000 en win98 cd's . Lijkt mij ergens in de bios te zitten, maar waar? Als ik b.v. de hardeschijf in de bios uitschakel, dan boot hij wel vanaf de cd (ook die van XP) maar dan kan ik hem natuurlijk weer nergens op instaleren omdat hij de HD dan niet erkend 8)7
Hangt ie niet als 2de op een ide kabel? Als ik mijn swapdrive erin doe en hem niet aanzet kan ik ook niet booten van mijn cd-rom speler. Mischien een beetje wazig maar hang hem er anders eens als eerste aan.

edit: woei post 888 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Freek op 10-03-2003 18:46 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04
En vergeet niet ff de fdisk /mbr command uit te voeren. Anders wildie niet formateren (heb ervaring met zelfde bak..)

• Kwartjuh
klopt alleen kan ik hem dan nergens op installeren ( zie mijn laatste berichtje)

• Kwartjuh
GFM, kun je effe uitleggen wat je daar mee bedoeld, ken het comando niet.

• Freek
start knop -> uitvoeren -> typ command -> typ fdisk /mbr

of gewoon fdisk /mbr in dos natuurlijk

• Kwartjuh
a, ok... daar gaan we wel even mee klooien....

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Kwartjuh schreef op 10 March 2003 @ 18:43:
je kan even de bios in fail safe zetten.. vaak staat dan alles goed voor booten can cd. (load fail safe settings of load default settings)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
ik heb dezelfde pc. Als ik mijn win xp cd erin stopt boot ie gelijk van cd. Ook als mijn cdrom niet first boot is. En via de win xp cd kan ik dan gewoon formatteren en dan installen.

Verwijderd

pc_wracker schreef op 10 maart 2003 @ 19:14:
ik heb dezelfde pc. Als ik mijn win xp cd erin stopt boot ie gelijk van cd. Ook als mijn cdrom niet first boot is. En via de win xp cd kan ik dan gewoon formatteren en dan installen.
idd.

ik heb ook een aldi pc (niet dezelfde, 2 ghz), en daar zitten 2 cd's bij.

1 utility cd met allemaal driver zut en progsels (oa nero, power cinema) enzo, daar kun je ook van booten om de image die op de hd staat terug te zetten.

2 gewone windows xp cd waarmee je gewoon kunt formatteren en windows zelf installen.

probleem is dat ze allebei op elkaar lijken, alleen de xp cd heeft een minuscuul windows logo'tje.
en er zitten ook nog een hele serie cd's bij met de works suite, encarta ed, maar who cares

• Kwartjuh
Thanks

• Kwartjuh
Nou daar gaan we dan weer... :/

Ik heb met de jumpertjes van de HD lopen klooien... geen effect.
Ik kan instellen wat ik wil bij de boot-opties.... 0.0 effect.
Ik kan wel fail safe instellen.... ook geen effect, hij boot gewoon vanaf de HD.
Maarja, toch bedankt :)

Das dan lekker... :( Iemand nog suggesties???

• Kwartjuh
HET IS GELUKT!! Bedankt voor jullie reactie's maar nu het enig juiste antwoord:
Tijdens het opstarten van de computer, houd je de C knop (van cd-rom 8)7 ) ingedrukt. B)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

mja, gelukkig is het nu opgelost maar ik wil toch nog iets toevoegen.

Je had bijvoorbeeld de inhoud van CD-rom naar je 2de partitie kunnen kopieeren of de setup vanuit windows kunnen draaien. in het laatste geval kan je na het copieeren van de bestanden naar een temp directory en een herstart gewoon formateren.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Pagina: 1