Toon posts:

[WinXP] Monitor driver installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe monitor gekocht , een Hansol 720E. Was een aanbieding :)

Er zit een diskette bij met een driver. Is het verstandig om die te installeren of kan ik beter de driver van WinXP gebruiken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ligt er dus aan welke nieuwer is lijkt me :) en een echte driver zal het zeker niet zijn. Meer een .inf file waarin o.a. de resoluties staan

ARME AOW’er

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Waarom zou je het niet doen? Eigenlijk heb je meestal niet echt drivers nodig voor een monitor. :) Hij doet het toch prima nu, of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op de diskette staat wel dat ie ook voor WinXP is , dus het zal wel een nieuwe driver wezen.

Het werkt goed nu , ik installeer 'm wel als ik problemen krijg...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
In de 'driver' (eigk simpele .ini file neem ik aan) staat de naam van je monitor, plus welke resoluties en refreshrates je monitor aankan, zodat je zeker weet dat je vanuit Windows geen te hoge combi kan kiezen.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
In die driver, waarschijnlijk 1 inf file, staan alle resoluties + refresh rates die je monitor aan kan.

Soms kan je met de Windows driver verder. Ik heb zelf een Sony monitor maar met de bijgeleverde driver kan ik maar tot 85Hz, met de Windows driver tot 120Hz :)

Dus opzich maakt het niet uit alleen met de Windows driver kan je de monitor overspeccen.
Ik draai hier al jaren op 100Hz, terwijl de specs 85Hz zeggen :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je de drivers installeerd dan kan je in ieder geval de goede resolutie's en hz. kiezen ;)

anders staat ie mischien als standaard monitor of plug en pray monitor ingesteld.
dat geeft bij mij meestal problemen en met de orginele drivers is alles op gelost :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 10 maart 2003 @ 18:33:
In de 'driver' (eigk simpele .ini file neem ik aan) staat de naam van je monitor, plus welke resoluties en refreshrates je monitor aankan, zodat je zeker weet dat je vanuit Windows geen te hoge combi kan kiezen.
Dat is wel belangrijk ja , ik ga 'm gelijk ff installeren.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Soms staat er op de diskette ook een kleuren schema voor je monitor. Om te zorgen dat je kleurenprofiel overeen komt met je monitor zou ik die installeren.. al zie je er vaak niets van.. soms zie je het wel...
Pagina: 1