Toon posts:

ip adressen converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een site of programma waarmee ik deze twee ip adressen:
0x44.0x2E.0xA4.0x3A

en

0x83d3e630

terug kan converteren naar een normaal ip adres want ik ben het aan het proberen gegaan aan de hand van andere topics hierzo erover maar kom er niet uit 8)7

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

He, welkom in P&W :) Ik zie dat dit je eerste post hier is :)

Ik wil je bij deze even aanraden de stickies bovenaan de topiclijst van Programming & Webscripting te lezen. Daar vind je o.a. de quickstart, waaraan je je moet houden als je een topic opent.

Eveneens zal je in het beleid (in de FAQ) tegenkomen dat script- en programmarequests hier niet toegestaan zijn. Ik verzoek je om even je topicstart te herschrijven aan de hand van de quickstart :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ziet eruit als hex-codes, zou iedere programmeur uit het blote hoofd moeten kunnen doen (tweecijferige minimaal).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

op het eerste gezocht zou ik zeggen dat het mac-adressen zijn. Er is dus geen algoritme om dat terug te rekenen maar dat moet via dns-servers om ze op te roepen. Gewoon een begin....

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Zet je windows calculator op 'wetenschappelijk'

0x steeds weghalen, ( en in het 2e geval groepjes van twee cijfers vormen.

Per 2 cijfers al 'hex' invoeren (eerst op 'hex' klikken in de calculator) dan invoeren en op 'Dec' klikken. dan heb je het normale getal.
Dat voor allevier de groepjes en voila.

hint de eerste is 68.46.164........... de rest moet je zelf kunnen ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 17:46:
op het eerste gezocht zou ik zeggen dat het mac-adressen zijn. Er is dus geen algoritme om dat terug te rekenen maar dat moet via dns-servers om ze op te roepen. Gewoon een begin....

mac adressen zijn 6 bytes lang, deze zijn slechts 4 bytes. Het is dus gewoon een ip adres

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op 10 maart 2003 @ 17:48:

[...]

mac adressen zijn 6 bytes lang, deze zijn slechts 4 bytes. Het is dus gewoon een ip adres
ik ist duidelijk niet zo goed hierin 8)7

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
68.46.164.58

en

131.211.230.48

met calc.exe :)

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022

jesternl

MafiaScum

Ik ben wel eens een paar FTP's tgengekomen met het IP op deze manier "verborgen", maar eigenlijk nog nooit iets anders......

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De tweede is belachelijk simpel ;)
PHP:
1
2
3
4