Toon posts:

(ADSL)Alcatel Speedtouch+E-tech Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuwe pc gekocht en omdat me ouders onze oude pc willen, hebben we er een e-tech router bijgekocht.

Alleen ik heb er nogal wat problemen mee
Ik kom er wel mee op internet alleen de ene x lukt het gelijk en de andere x moet
ik een tijdje w8ten totdat line sync blijft branden.

als ik ga downloaden dan begint ie eerst met een hoge snelheid maar hij daalt gelijk totdat line sync weer gaat knipperen

met games heb ik precies hetzelfde al connect ik of ik zit net een aantal minuten in een game dan valt line-sync weg en dus me connectie en kort daarna begint hij weer te branden.. heel vreemd...

Soms loopt hij een tijdje stabiel ik heb zelfs een x wel 50 min kunnen gamen dus ik d8 dat ie stabiel was maar NEE hoor... boem line sync ging in 1x weer knipperen :(
Met surfen is hij redelijk stabiel af en toe valt ie welleens weg...

Ik zit er nu al een tijdje mee... ik hoop dat iemand mij op dit forum me uit kan helpen

PS: zou die firmware update voor de e-tech router helpen?

info
Ethernetcard: Intel pro 100/VE network connection
Modem: (ADSL) Alcatel speed touch home isdn

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Met problemen met je Line sink zou ik even je provider (helpdesk) bellen.
Probeer het eerst eens zonder een splitter ertussen, als dat wel goed gaat dan is je splitter kapot.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet.. op me oude pc werkt alles prima
zonder router dus dan zou er toch ook niks mis met me splitter moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand iets :(

Verwijderd

Misschien.....

Er is een apart storingsnummer voor MXstream (ADSL) bij KPN. 't is een 0800 nummer. Kan het storingsnummer niet zo snel voor je vinden. Je moet duidelijk vertellen dat het linesync lampje gaat flikkeren anders denken ze dat het een windows probleem is en willen je dan daar mee verder helpen. Ik kreeg het nummer van 0800 0407. Ik heb goede ervaringen met de storingsdienst voor MXstream (ADSL). Je moet er wel een paar uurtjes voor thuis blijven omdat je terug gebeld wordt en je via de DOSbox van XP een paar keer "tracert" voor ze moet uitvoeren.

Voorlopig is het volgens mij een routerprobleem.
Je zou eerst je router kunnen resetten. Daarna moet je alle gegevens van het A4tje wat bij de router geleverd wordt maar weer eens opnieuw invoeren. Als dit niet helpt zou je router het probleem kunnen veroorzaken. Misschien is 't ding wel stuk. Omruilen! Je hebt toch garantie?

Verwijderd

Lijkt me heel erg stug dat de router stuk is (mijn ervaring met overleden routers is dat ze helemaal geen signaal meer afgeven)

Heb je de utp kabel wel eens gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
mjah kep verschillende geprobeerd, snik snik

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
reset de router eens en stel hem dan opnieuw in met behulp van de manuals van MyCom.

als het dan weer gebeurt is er toch iets niet goed met de router.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal is kijken
het is heel vaag al reset ik me modem dan doet ie het gelijk en al start ik me computer en ik zie me windows scherm dan gaat line sync knipperen en doet ie heel lang over voordat hij stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
en na een bepaalde tijd kna;lt ie eruit

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Ik heb zelf ook een Speedtouch home + E-Tech Router (de witte) en heb eigenlijk nooit problemen... hoe heb je je router ingesteld ? heb je hem wel op Always on staan? en welke firmware heb je? probeer eens een nieuwe firmware... deze kun je vinden via http://www.e-tech.nu/
in het begin had ik namelijk ook problemen maar sinds een nieuwe firmware in mijn router is dat veleden tijd.

Zijn er nog steeds problemen meld het dan even dan ga ik even verder zoeken.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal is kijken ik heb anemlijk nog gewoon de router zoals ie geleverd is... maar wat voor problemen had jij dan?

Verwijderd

Topicstarter
mmz kep um geupdate maar het helpt niet :(
iig bedankt voor de tip..
eerlijk gezegd heb ik zo'n gevoel dat het aan of me pc ligt o.. en niet me router
Want toen ik me router nog niet aangesloten had en me modem direct op me Intel pro 100/VE network connection kaart aansloot kwam ik helemaal niet aan connectie toe totdat ik die router erachter pleurde.
Wat ik heb vergeten te vertellen is dat als ik op me oude pc direct me modem aansluit hij het gewoon goed doet en als de oude pc via de router aangesloten is loopt hij ook goed
Dus het zou aan me nieuwe pc moeten liggen maar wat zou het zijn :(?

Verwijderd

Topicstarter
Connection problem

Op me oude pc werkt alles goed.
Modem direct op ethernetkaart werkt goed en Modem+Router werkt ook perfect.
Alleen op me nieuwe pc is dat niet het geval als ik me modem direct via de Ethernetkaart aansluit,
dan blijft line sync knipperen en kan ik dus geen verbinding maken.
Als ik me modem via de router aansluit dan kom ik wel op internet alleen niet probleemloos
Als ik me pc opstart en ongeveer bij het opstart scherm valt line sync weg
Na een tijdje wordt hij stabiel maar onder het surfen valt line sync welleens weg als ik een spelletje speel dan klapt line-sync na enige tijd eruit of soms gelijk al met het connecten van een game, aan het spel ligt het niet want ik heb al verschillende geprobeerd.
En met downloaden begint hij hoog (nadat ik me modem heb gereset) maar hij daalt ook gelijk weer totdat line sync weer uitvalt.
En dan na een tijdje is line sync weer stabiel
Als alles op me oude pc goed werkt dan zou het toch aan me nieuwe pc moeten liggen?
Ik heb de firmware update van E-tech al gedaan maar dat maakt geen verschil
Ik heb zelfs al verschillende OSen geinstalleerd om te kijken of dat wat uitmaakte.

Informatie: OS: Windows XP
Ethernetkaart: Intel pro 100/VE network connection kaart
Modem: (ADSL) Speedtouch Home
Router: E-tech Router (white version)

(Dit is een goeie beschrijving van het probleem anders begrijpen jullie er niks meer van )

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Heb je je modem ook al geflashed.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

modem tweaken naar een pro versie ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips alleen al doet ie het op me oude pc gewoon goed dan is dat toch nergens voor nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ik bene cht wanhopig

Verwijderd

Ik heb zelf het probleem met de blauw E-tech alleen ik wist niet dat er een lichje was waaraan je kan zien dat de verbinding traag word. dit komt doordat ik hem in de meterkast heb te hangen bij mijn modem. ik heb een COM 21 met chello.ik word ook zo wat wanhopig maar het heeft waarschijnlijk te maken met de hardnekkige Firewall. een jonge waarmee ik vaak game uit had ook een router met soon firewall hij is er een maand mee bezig geweest en kwam er niet uit.
Pagina: 1