Toon posts:

PC in rokerige en beetje vochtige ruimte..

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein probleem waar ik wat advies voor nodig heb.

Ik heb hier een pctje staan, die ik als mp3/divx pc ga gebruiken in een zolder van een schuur waar ik en mijn vrienden vaak zitten. Nu wordt in deze ruimte veel gerookt, en ik las al in andere topics dat dit niet echt best is voor de pc op langere duur. Ook is alles wel mooi afgewerkt enzo...maarja is toch niet de best geisoleerde ruimte ter wereld denk ik zo.

Wat ik me dus afvroeg, wat is nou de beste manier om de pc een beetje goed te isoleren tegen de rook en eventueel vocht?

Alvast bedankt,

Groeten,

Eltaeb

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Weet je dan ook waarom rook slecht is voor een pc?

Verwijderd

Ik denk niet dat je'm 100% dicht krijgt, hij zal toch moeten koelen... gewoon in een kastje zetten ofzo, ik heb zelf een pc voor in een kroeg gemaakt, gewoon een compaq 450 met origionele kast, staat 5 avonden in de week in de rook en bier, werkt ook nogsteeds.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

In discotheken staan ook gewoon pc's hoor, lijkt me niet zo ernstig tenzij je je waterpijp via je case doorverbindt :?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

misschien alleen outtake fans in je pc zetten, dan wordt er ook geen rook in je pc geblazen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36

Super_ik

haklust!

zou k geloof niet dat dat ding anders volgende week al dood is hoor, volgens mij maakt t nouwelijks iets uit.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Super_ik schreef op 10 March 2003 @ 17:34:
zou k geloof niet dat dat ding anders volgende week al dood is hoor, volgens mij maakt t nouwelijks iets uit.
Inderdaad, rook geleidt nou niet echt super volgens mij :?

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 10 March 2003 @ 17:30:
Weet je dan ook waarom rook slecht is voor een pc?
Had iets met de teer te maken in de rook, en die slaat neer op de verschillende onderdelen...

Maar goed, misschien dat het dan wel meevalt. Maar als iemand tips heeft, zijn ze welkom.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hooguit regelmatig (is elke paar maanden, misschien iets vaker) de fans van stof ontdoen. Vooral processor- en chipsetkoelers willen nog wel eens dichtslibben. Voor de rest denk ook ik dat het weinig uitmaakt.

* Rataplan steekt er nog 1'tje op >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Filters voor de fans?

[van die gewone filtertjes dus, plak er misschien nog iets voor, maar meer kun je niet doen lijkt me :)

[ Voor 72% gewijzigd door Scatman_II op 10-03-2003 17:37 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Scatman_II schreef op 10 March 2003 @ 17:36:
Filters voor de fans?

[van die gewone filtertjes dus, plak er misschien nog iets voor, maar meer kun je niet doen lijkt me :)
Is idd het beste, of een panty van je moeder :) :7

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 17:33:
misschien alleen outtake fans in je pc zetten, dan wordt er ook geen rook in je pc geblazen
Hihi, waar komt die lucht die die out-take fans naar buiten blazen dan vandaan ?

Meh!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

vocht maakt btw ook bijna niks uit, zolang je pc maar niet kouder is dan je omgeving (not likely :P) dan is er geen condens en draait je pc gewoon door. M'n 133mhz router draait ook al behoorlijk lang in onze grot look-a-like kelder :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 11:06
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 17:33:
Uhh als hij lucht ergens uitblaast komt het er aan de andere kant net zo hard weer in hoor! |:( |:( 8)7 :?

Je kan altijd nog een paar van die silicum zakjes in je pc plakken om het vocht tegen te gaan. Zitten meestal wel bij nieuwe apparaten.

[ Voor 19% gewijzigd door knifto op 10-03-2003 17:57 ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 21:32
rook is niet echt slecht , hij gaat er alleen van stinken , en er komt bruine stof in je pc te zitten , maar verder geen probleem , als je hem gewoon aan laat staan dan kan de vocht geen kwaad, mocht hij een tijdje niet aan staan en daarna weer aangaan kan je daar best problemen mee krijgen.... maar zo'n groot probleem zou het wel niet vormen

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
ik denk dat je op de lange termijn last zou kunnen krijgen van vieze rook aanslag.
Maar tegen die tijd is dat ding toch al niet meer gangbaar, dus ik zou me er niet zoveel zorgen om maken

(heb al veel electrische apparaten gezien die echt een hele smerige vette aanslag laag binnenin hadden vanwege het in een rokerige ruimte staan over een hele lange periode.)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

als t op een zolder is kan je misschien een kast maken waar de pc instaat die afgesloten is van de zolder maar wel met iets van een luchtslang naar buiten ofzo, en dan dus nog een klein gat voor de kabels enzo...

t is wat vergezocht, maarja, dan heb je ook wat..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Rook is niet zo schadelijk voor je pc hoor, behalve dat ie verkleurt als het een witte kast is, en dat er teer achterblijft.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit is meer geworden tot een discussie of het wel of niet schadelijk is voor een PC dus het CME-aspect ontbreekt nu nogal. Ontopic valt er ook weinig te antwoorden behalve dan filters voor je fans, hoewel de rook toch echt nog wel binnen zal komen.

Vandaar deze subtiele schop naar OH ;)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Rook is vooral slecht voor de lens van je CD/DVD speler/writer.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
pinockio schreef op 10 March 2003 @ 19:02:
Rook is vooral slecht voor de lens van je CD/DVD speler/writer.
Denk idd dat deze het meest te lijden krijgen....wat natuurlijk wel zou kunnen is dat je zorgt dat je je pc in een kast plaatst die een overdruk heeft. Dan kan er nooit rook in komen. Flikker nog wat vochtvreters erin en je bent klaar..

Dat over die lens klopt wel....maja, aan de andere kant: bij ons in de kroeg staan nu al 4 jaar lang dezelfde cd-spelers en die doen het nog steeds (ok, de laatste 4 maanden wordt het wel steeds minder....) zonder dat ze ooit zijn schoon gemaakt.

iRacing Profiel

Pagina: 1