[PHP] [ACCESS] value datum ophalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excusses, hierbij een betere post.....

Taal: PHP
Database: Microsoft Access

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?PHP

$sql4 = "SELECT datum FROM tabel";
   $result4 = odbc($sql4);

$datum = $result4->Fields["datum"];

echo $datum->value; 

?>

Als de inhoud een iets anders is dan een datum gaat alles goed.
Maar bij in de database is de kolom "datum" van het type datum en krijg ik de volgende fout melding.

code:
1
<br /><b>Warning</b>:  PropGet() failed: Er is een uitzondering opgetreden. <b>Source</b>: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers <b>Description</b>: Bij een OLE DB-bewerking die uit meerdere stappen bestaat, zijn fouten opgetreden. Controleer alle OLE DB-statuswaarden als deze beschikbaar zijn. Er is niets gewijzigd.

Ik heb op verschillende site's gezocht maar niet gevonden....

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 20:14 . Reden: slechte post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
wat heb je geprobeerd lees anders eens de FAQ om te kijken hoe je en topic hoort te beginnen :)

En misschien kan je daarnaast je probleem wat duidelijker stellen en eventueel wat relevante stukjes code laten zien.

[ Voor 55% gewijzigd door martinvw op 10-03-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) als doorgelezen? Wat heb je geprobeerd? Wat lukte niet? Wat lukte wel? Heb je wat code welke niet werkt , enz enz.

Kortom wij stellen enkele eisen hier aan een hulpzoeker. Dit omdat wij niet uitgebuit willen worden als Helpdesk, en jij er anders niets van leert :)
Daarom zou je je post willen aanvullen met de gevraagde gegevens uit de quickstart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop tegen een zelfde soort probleem aan, heb ook al veel gezocht en tevens niks gevonden!

Weet iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Klopt echo $datum->value wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 11 March 2003 @ 11:03:
Klopt echo $datum->value wel; ??
Als ik een andere waarde opvraag (welke geen datum is) doet hij het wel correct.
Maar deze zin zal ongetwijfeld niet goed zijn, anders zou het wel werken.

Maar daarom ook deze post, hoe een datum op te halen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Ik snap iets niet in je code. odbc(waarde) is geen PHP functie. Heb je die zelf gemaakt? Of is de manual onvolledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 11 March 2003 @ 11:20:
Ik snap iets niet in je code. odbc(waarde) is geen PHP functie. Heb je die zelf gemaakt? Of is de manual onvolledig?
de functie ODBC($sql) heb ik zelf gemaakt ja.

Je geeft de SQL string mee, en hij opend en sluit de verbinding en geeft het resultaat als een object terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Als je die functie desnoods ingekort ff laten zien of zelf uit legt, hoe de output precies terugkomt :) waarom gebruik je daar trouwens fields? Das is toch de veldnaam en niet de waarde in een cel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Da_Hulst:
Ik loop tegen een zelfde soort probleem aan, heb ook al veel gezocht en tevens niks gevonden!

Weet iemand een oplossing ?

Dit geldt dus ook voor jou.
Glimi:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) als doorgelezen? Wat heb je geprobeerd? Wat lukte niet? Wat lukte wel? Heb je wat code welke niet werkt , enz enz.

Kortom wij stellen enkele eisen hier aan een hulpzoeker. Dit omdat wij niet uitgebuit willen worden als Helpdesk, en jij er anders niets van leert :)
Daarom zou je je post willen aanvullen met de gevraagde gegevens uit de quickstart :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function odbc($sql)
{
    global $db_dir;
    global $db_name;
    global $db_pass;

$db_connection = new COM("ADODB.Connection"); 

$db_connection->open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=". realpath($db_dir.$db_name) ." ;DefaultDir=". realpath($db_dir), "" ,"$db_pass");

$result = $db_connection->execute($sql) or die ("Query failed: <br> Query: ".$sql); 
        return $result;
        $result->Close(); 

$db_connection->Close(); 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schoppen mag niet, maar toch wel als je nog steeds geen oplossing hebt en nog steeds met problemen blijft hangen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

rodekaart:
Schoppen mag niet, maar toch wel als je nog steeds geen oplossing hebt en nog steeds met problemen blijft hangen???
Schoppen mag wel, maar niet binnen 24 uur ;) zie hier in de faq
wat je nu deed mag dus gewoon

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Nou jah, ik heb alvast een opmerking het ligt niet aan de php code zo op het eerste gezicht want de error code is nederlands en wordt dus door acces of de odbc driver veroorzaakt, dus misschien moet je je probleem ergens anders zoeken.

Probeer die query dus eens rechtstreeks in acces uit te voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door martinvw op 13-03-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SQL satement getest in ACCESS doet het daar prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Dan lijkt het dus aan de odbc driver te liggen doen andere query's t wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles werkt tot nu toe..... ALLEEN de datum/tijd velden werken niet :S.....

Heb je soms een oplossing voor me dat ik WEL die datum's kan oppakken???

edit:

Heb je misschien ook een andere oplossing???
Er is wel een klein probleem, de Access database wordt ook door een ander programma gebruikt. Dus over zetten naar een MySQL database zou niet lukken denk ik.....

edit:

EDIT 2

Heb net wat nieuws geprobeert.... MyODBC. hiermee kan ik de tabellen exporteren naar MySQL en in ACCESS opvragen via een MySQL verbinding. Probleem is alleen dat hij een foutmelding geeft op de DATUM kolom, die waar ik de hele tijd dus al problemen mee heb :X ........

DAT werkt dus ook niet....

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
ik snap echt niet wat er anders zou zijn aan een datum veld dan een willekeurig ander veld, behalve dan het type :?

Dus ik zou het echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M4rt1nvW schreef op 13 maart 2003 @ 20:00:
ik snap echt niet wat er anders zou zijn aan een datum veld dan een willekeurig ander veld, behalve dan het type :?

Dus ik zou het echt niet weten.
8)7 ik ook niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:01
Hmm, wat ik net bij VBscript moest doen (asp) om een datum veld goed uit te kunnen lezen was er haakjes omheen zetten...
Zo ongeveer:

Visual Basic:
1
strSQL = "SELECT * FROM tblNews WHERE Datum=#" CDate(datumdinges) "#;"

Dus in je sqlstring de datum wel echt casten naar een datum (CDate is een VB functie, maar die is er ongetwijfeld ook in PHP) en er dan hekjes om heen zetten...

edit:

/me was bezig met iets van een heel eenvoudig nieuws submit moduletje voor op z'n site...
Met inlog trouwens :)

[ Voor 18% gewijzigd door bramseltje op 13-03-2003 22:21 ]

Pagina: 1