H323 of SIP hardware telefoon, wie gebruikt dat thuis?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:43
Ik was benieuwd, wie heeft hier een IP-telefoon thuis staan en maakt daar ook serieus gebruik van?

Dit http://www.snom.com/snom100_en.php bedoel ik dus.

https://github.com/atoomnetmarc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgensmij niet veel mensen hier als je kijkt naar de vorige topics over VoIP phones.
Heb jij er wel een thuis staan dan waar je gebruik van maakt?

Je hebt toch een soort server nodig waar alle telefoons op geregistreerd zijn zodat je intern kan bellen? En hoe makkelijk is het om je IP telefoon te koppelen aan het vaste KPN netwerk?
IPtelefoon <server met voice modem> KPN, kan dit?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verschillende Internetproviders (kabel en ADSL) hebben pilots lopen met VOIP telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiNo!
supershoe schreef op 10 March 2003 @ 17:39:
Volgensmij niet veel mensen hier als je kijkt naar de vorige topics over VoIP phones.
Heb jij er wel een thuis staan dan waar je gebruik van maakt?

Je hebt toch een soort server nodig waar alle telefoons op geregistreerd zijn zodat je intern kan bellen? En hoe makkelijk is het om je IP telefoon te koppelen aan het vaste KPN netwerk?
IPtelefoon <server met voice modem> KPN, kan dit?
Nee, ik heb er geen, maar ik heb ook geen normale vaste telefoon dus ik zat er wel serieus over te denken om zoiets te nemen.
PolarBear schreef op 10 March 2003 @ 18:42:
Verschillende Internetproviders (kabel en ADSL) hebben pilots lopen met VOIP telefonie.
Onderandere mijn provider (kabelfoon), maar die test is een jaar geleden ofzo gestart en daar hoor je helemaal niks meer over.

Maar ja, al deze tests zijn met bestaande telefoons over een kabelmodem naar je provider (als telco), en waar ik zat naar te kijken was dus alleen via internet kunnen bellen met een hardware VOIP telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DiNo7 schreef op 10 March 2003 @ 18:55:
Maar ja, al deze tests zijn met bestaande telefoons over een kabelmodem naar je provider (als telco), en waar ik zat naar te kijken was dus alleen via internet kunnen bellen met een hardware VOIP telefoon.
Dat is ook niet echt VOIP maar "gewoon" telefonie over de kabel. Ik weet dat een aantal providers echt met VOIP gaan werken. Dus echt Voice over IP, alleen het nadeel van VOIP is dat het nogal wat bandbreedte verbruikt. Teminste als je goede kwaliteit hebtm en als je het vergelijkt met de huidige snelheden van breedband verbindignen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Keb er binnenkort eentje om mee te testen. Maar, zoals supershoe al opmerkt, deze gaat naar het bedrijfsnetwerk toe, dat vervolgens op basis van VoIP werkt. De SIP phone maakt een VPN over internet met het bedrijfstelefonienet.

Vandaag geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiNo!
Telco schreef op 11 maart 2003 @ 19:37:
Keb er binnenkort eentje om mee te testen. Maar, zoals supershoe al opmerkt, deze gaat naar het bedrijfsnetwerk toe, dat vervolgens op basis van VoIP werkt. De SIP phone maakt een VPN over internet met het bedrijfstelefonienet.
Gaaf!, welk model is dat dan? zou je dan ook een willekeurige H.323/SIP client voor kunnen gebruiken om met die telefoon te telefoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Denk dat de technologie nog wat te jong is voor de thuis markt.

Weet wel dat er bedrijven zijn die het inmiddels gebruiken. En als het goed is gaa een vestiging bij ons binnenkort ook over.

Ben benieuwd wat de helpdesk te verdragen krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

DiNo7 schreef op 11 March 2003 @ 20:36:
[...]

Gaaf!, welk model is dat dan? zou je dan ook een willekeurige H.323/SIP client voor kunnen gebruiken om met die telefoon te telefoneren?
Het modelnummer is 5220 (zie www.mitel.com), en ik denk niet dat je met een willekeurige client wegkomt, aangezien alle funkties van de switch worden doorgezet naar de IP set. Dat is veel meer dan H.323/SIP beschrijft.

Vandaag geen signature

Pagina: 1