Ik ben opzoek naar een email server die :
1. gratis of goedkoop is.
2. Makkelijk te installeren en beheren is.
Liefst via web interface.
3. Ook imap aankan.
4. agenda funties heeft of een externe tool daarvoor.
5. stabiel is
6. antivirus, spam assasin ed is een vereiste nl
Nu heb ik zelf Communigate draaien maar die is eigenlijk qua licentie te duur voor onze doeleinden.
Tuurlijk exchange is duurder maar ok.
Je hebt qmail maar zoals ik het nu kan zien moet je onwijs veel addons hebben cq installeren dat gaat geheid fout als er mensen aanzitten plus zie ik niet dat het als 1 geheel te beheren is.
Wat ik nu overweeg is billworkgroups (geen ervaring mee) deze schijnt erg goed te zijn.
Maar na ondertussen weken spitten kan ik eigenlijk niet vinden van DEZE moet je hebben en ongeveer zo moet het .
Ik hoef het niet voorgekauwd te hebben integendeel maar het moet wel redelijk te beheren cq installeren zijn.
Omdat ik dat niet altijd blijf doen nl :-)>
Buiten dit moet zo'n email server mee kunnen groeien met het bedrijf.
Zijn er nog meer soorten op de markt die in aanmerking komen.
Ervaringen en ideen gewenst.
1. gratis of goedkoop is.
2. Makkelijk te installeren en beheren is.
Liefst via web interface.
3. Ook imap aankan.
4. agenda funties heeft of een externe tool daarvoor.
5. stabiel is
6. antivirus, spam assasin ed is een vereiste nl
Nu heb ik zelf Communigate draaien maar die is eigenlijk qua licentie te duur voor onze doeleinden.
Tuurlijk exchange is duurder maar ok.
Je hebt qmail maar zoals ik het nu kan zien moet je onwijs veel addons hebben cq installeren dat gaat geheid fout als er mensen aanzitten plus zie ik niet dat het als 1 geheel te beheren is.
Wat ik nu overweeg is billworkgroups (geen ervaring mee) deze schijnt erg goed te zijn.
Maar na ondertussen weken spitten kan ik eigenlijk niet vinden van DEZE moet je hebben en ongeveer zo moet het .
Ik hoef het niet voorgekauwd te hebben integendeel maar het moet wel redelijk te beheren cq installeren zijn.
Omdat ik dat niet altijd blijf doen nl :-)>
Buiten dit moet zo'n email server mee kunnen groeien met het bedrijf.
Zijn er nog meer soorten op de markt die in aanmerking komen.
Ervaringen en ideen gewenst.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 16:41 . Reden: typo ]