There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Longest Journey deel 2!! is in de maak en een opvolger van Syberia zit er aan te komen.
De eerste delen daarvan (zolang je maar niet de nederlandse versie speelt) zijn zeer goed.
Het is idd wel een armoedige aantal adventures die nieuw zijn. Maar dood is het genre zeer zeker niet.
Nog een waar ik op zit te wachten is The Black Mirror.
Als je trouwens Detective's (FBI) leuk vind kijk ook eens naar Tex Murphy games.
-Under A Killing Moon
-Pandora Directive
-Overseer
3 zeer goeie detective's, loopt ook nog een oude topic ergens rond over detective games.
ja je zegt t zelf al de monkey islands hele serie is goed...
verder een emu?
of google natuurlijk ...
This is the Way.
Post Mortem (detective van makers Syberia)
Full Trottle 2 (in de maak)
ik dacht dat er ook een 2e sam & max kwam maar dat weet ik niet zeker.
en check spelerij ff verder. er staan dacht ik 2 a 3 topics in over andere adventures.
kortom adventures are comming back
Bier, Whiskey en Metal!!
hum toevallig onze pinda killer uit Born?zymotic uit roermond?
ja je zegt t zelf al de monkey islands hele serie is goed...
verder een emu?
of google natuurlijk ...
Alles goed verder?
ja de monkey serie is goed alleen het laatste deel was wat minder (vond ik dan).
Maar ik wist niet dat er weer wat nieuwe adventures aankwamen, behalve full trottle 2 dan. Toch maar eens in de gaten houden
[ Voor 22% gewijzigd door Zym0tiC op 10-03-2003 16:45 . Reden: quote ]
Daarom vind ik het ook erg jammer dat veel mensen meteen het '3d' de schuld geven van het minder leuk zijn dan de vorige MI's. Was MI4 totaal 2d geweest dan was het denk ik echt niet leuker geweest. Het spel miste gewoon wat van de geniale humor die de andere delen allemaal wel hadden.
Verder heb je in een 3d wereld veel meer vrijheid, maar tot voor kort was het in 3d meestal niet mogelijk veel details te gebruiken omdat de computers dat niet aankonden. Maar dat wordt nu steeds minder, dus ik hoop dat adventure makers zich toch wat meer op 3d gaan richten.
Wat mij ook erg leuk zou lijken is bv full throttle 2 met cellshaded graphics. Daarmee kun je wel hele 3d werelden maken, maar blijf je de karakteristieke cartoon look behouden.
hum een geniaal id cellshading rockz, ik heb dat inline skate spel gespeeld op de xbox (ben ff de naam kwijtfull throttle 2 met cellshaded graphics
Die was idd erg koel en een van de laatste koele adventures > Outcast was btw nog wel grappig
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Hopelijk verneuken ze het niet.
Iets meer info niet veel
Vervolg Sam&Max aangekondigd !
Sam en Max 2 aangekondigt. YESSSS
En press release van LucasArts:
http://www.lucasarts.com/press/releases/61.html
ckersZym0tiC schreef op 10 March 2003 @ 16:44:
[...]
hum toevallig onze pinda killer uit Born?
Alles goed verder?
ja de monkey serie is goed alleen het laatste deel was wat minder (vond ik dan).
Maar ik wist niet dat er weer wat nieuwe adventures aankwamen, behalve full trottle 2 dan. Toch maar eens in de gaten houden
This is the Way.
Outcast vond ik niet echt een adventure á la LucasArts, maar wel heeeel erg gaafOkyah schreef op 10 maart 2003 @ 17:14:
Ik HEB Grim Fandango hier ergens liggen, maar waar?
Die was idd erg koel en een van de laatste koele adventures > Outcast was btw nog wel grappigJammer dat deel 2 gecanned is..
Grim Fandango heb ik ook nog liggen.. the memories...
Waarom zijn ze trouwens 'gestopt' met 't genre? Elke keer zie ik dit soort thread opduiken overal en nergens...
Kkan GF niet vindenLiToKi schreef op 10 maart 2003 @ 18:18:
[...]
Outcast vond ik niet echt een adventure á la LucasArts, maar wel heeeel erg gaaf
Grim Fandango heb ik ook nog liggen.. the memories...
Waarom zijn ze trouwens 'gestopt' met 't genre? Elke keer zie ik dit soort thread opduiken overal en nergens...
WAARISSIE!!
Nja, even demo downen
En je kan nu btw een Lucasarts entertainment pack krijgen met Sam & Max, GF, Full Throttle en nog iets > en allemaal werken ze met xp!
Alone at last
Just nostalgia and I
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Monkey Island is natuurlijk 'point and click' adventure ten top. Monkey 1, 2 en 3 pwnzen allemaal zwaar.
En De meeste games uit de Zelda reeks (ook snes) ook fantastische adventures. The Wind Waker zit er nu aan te komen en ik zit er eerlijk gezegd over te denken om maar weer eens een console to kopen, de gamecube dan he
He waar heb je dat gezien dan? Heb wel weer eens zin in een paar ouwe lachen-gieren-brullen Lucasarts adventuresOkyah schreef op 10 maart 2003 @ 18:24:
[...]
En je kan nu btw een Lucasarts entertainment pack krijgen met Sam & Max, GF, Full Throttle en nog iets > en allemaal werken ze met xp!
Kan me nog goed herinneren wat een lol ik vroeger had met DOTT ed. Jammer dat Lucasarts tegenwoordig alleen nog maar van die halfbakken StarWars games maakt.Ze ownden de adventuremarkt vroeger...
[off- topic] Op een andere draad werd al geklaagd dat de ouwe StarWars games als Tiefighter ook al node gemist worden. Where did it go wrong with Lucasarts?[/off-topic]
Maar gelukkig komt er af en toe nog een pareltje, zoals Syberia
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Khad dat een tijdje geleden ergens gelezen en nu even opgezocht, je kan em idd krijgenVincentH schreef op 10 March 2003 @ 20:07:
[...]
He waar heb je dat gezien dan? Heb wel weer eens zin in een paar ouwe lachen-gieren-brullen Lucasarts adventures
Kan me nog goed herinneren wat een lol ik vroeger had met DOTT ed. Jammer dat Lucasarts tegenwoordig alleen nog maar van die halfbakken StarWars games maakt.Ze ownden de adventuremarkt vroeger...
[off- topic] Op een andere draad werd al geklaagd dat de ouwe StarWars games als Tiefighter ook al node gemist worden. Where did it go wrong with Lucasarts?[/off-topic]
Maar gelukkig komt er af en toe nog een pareltje, zoals Syberia
http://www.comcol.nl/bestel/sivr_c.hts#7862f
^^^^^^
Hier bijv
www.google.nl > lucasarts entertainment pack levert btw ok resultaten ook
Maar kdenk niet dat je em bij de eerste de best spellenwinkel kan halen...
Alone at last
Just nostalgia and I
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
ik wilde em laatst weer installeren, maar mn dvd-rom leest het schijfje niet... is zo opgenomen dat juist XP em niet kan lezen. Om het probleem te verhelpen moet ik WinXP SP1 installeren.. .maar kheb een illegale code (kennelijk) waardoor ik SP1 niet kan installeren....
Verwijderd
BS 3 Sleeping Dragon schijnt ook actie-elementen te bevatten... Daar knap ik ook compleet op af, dus ik wacht eerst een paar reviews af. 2D of 3D maakt me op zich niet zo veel uit maar ik wil geen ram-zo-snel-mogelijk-op-een-knopje gedoe in een adventure game
Verwijderd
Deel 1 was wel vet, kon ik alleen niet zo ver komen... tot aan het schip dacht ik
Deel twee kwam ik vast te zitten aan het eind in de kelders, als LeChuck je oneindig lang achtervolgt... (ik was negen toen ik t speelde
Deel drie wel helemaal uitgespeeld
Deel vier nog steeds niet, ik heb pas geleden een nieuwe computer, daarvoor een PII233MMX en Matrox Mystique 2 MB en dat vreten die gore 3Dspellen niet (behalve CS in 640x480
ben de demo aan ut downenseb_ schreef op 10 maart 2003 @ 22:08:
En er is ook nog Tony Tough met graphics die doen denken aan spellen als DOTT en dat soort super spellen
Hm dom spel dit in tegenstelling tot de LucasArts adventure games kan deze game me dus echt helemaal niet boeien het slaat echt helemaal nergens op en heeft al helemaal niet de genialiteit die de LucasArts games wel hebben.. En dan hebben we het nog niet eens over die irritante stem van die gozer ben ik even blij dat ik mijn centjes niet aan dit prutspel heb uitgegevenseb_ schreef op 10 March 2003 @ 22:08:
En er is ook nog Tony Tough met graphics die doen denken aan spellen als DOTT en dat soort super spellen
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Verwijderd
Old-skool spellen heerschen! Laatst nog Fallout 2 gespeeld, NFS 3 komt ook nog regelmatig langs, en het verlangen naar de koele muziek en motoren van Full Throttle is zeker nog niet voorbij!
Verwijderd
Heb laatst de hele serie weer eens gespeeld en het blijft onwijs wreed vind ik. Ondanks wat kleine ergernisjes (boot kopen bij Stan in deel 1 bijvoorbeeld), maar verder vind ik het echt een briljante serie!
die adventures die er nog zijn tegenwoordig kunnen me toch niet meer zo boeien als de LucasArts adventures toendertijd (de enige die nog mist is The Dig
en sam&max, full throttle & Dott heb ik zelfs origineel
de laatste (niet LucasArts) adventure die me heeft weten te boeien was Nightlong A Shadow Conspiracy o.i.d. echter hier heb ik alleen de demo van kunnen meemaken, omdat het spel gewoon nergens te koop is
verder heb ik ook absoluut geen geloof in Sam&Max2 en Full Throttle2 deze worden toch niet zo als de originelen (op zn minst al geen 2D
[ Voor 15% gewijzigd door Noedelsupke op 11-03-2003 11:50 ]
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Helaas is mijn LSL7 cd kapot, dat spel is echt de meest leuke adventure die ik ooit heb gespeeld
dat 'ding' moest je mee laten doen aan een beaty contest (spagettie op d'r kop met gehakballen er in als haar, zo'n wazige paarde bek (weet nie meer hoe je aan da gebid kwam) ... HUMOR
[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2003 11:57 ]
Verwijderd
Yep... Je moest een pratend paard in slaap ouwehoeren met een natuurkundeboek van Bernard, dan deed hij z'n gebit uit, en die moest je aan de mummie geven... En nog een lach-apparaatje uit Oozo the Clown jatten door die lek te prikken met Laverne's scalpel.Scarecrow schreef op 11 March 2003 @ 11:56:
dat 'ding' moest je mee laten doen aan een beaty contest (spagettie op d'r kop met gehakballen er in als haar, zo'n wazige paarde bek (weet nie meer hoe je aan da gebid kwam) ... HUMOR
Ooh yeah, ik ga die dus weer afstoffen als ik straks thuis ben.
en je moest m toch op rolschaatsen zetten ofniet en m dan van de trap af pleuren?Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 12:20:
[...]
Yep... Je moest een pratend paard in slaap ouwehoeren met een natuurkundeboek van Bernard, dan deed hij z'n gebit uit, en die moest je aan de mummie geven... En nog een lach-apparaatje uit Oozo the Clown jatten door die lek te prikken met Laverne's scalpel.
Ooh yeah, ik ga die dus weer afstoffen als ik straks thuis ben.
zoiets staat me heel vaag bij
PIII 800@804 Mhz
Ik hoop trouwens wel dat men hiet Fate of Atlantis nog kent, dat was ook een gaaf spel
Flight of the amazon queen, minder bekend, wel stoer.
Kingdom O'Magic was wel vette Lord of the rings parodie met semi-3d gfx
En longest journey ruled de moderne adventures.
* Jerry gaat deze zeker bestellenOkyah schreef op 10 March 2003 @ 20:12:
[...]
Khad dat een tijdje geleden ergens gelezen en nu even opgezocht, je kan em idd krijgen
http://www.comcol.nl/bestel/sivr_c.hts#7862f
^^^^^^
Hier bijv
www.google.nl > lucasarts entertainment pack levert btw ok resultaten ook
Maar kdenk niet dat je em bij de eerste de best spellenwinkel kan halen...
Heb hier nog altijd orignele Discworld liggen, zo moeten ze vaker spellen verpakken, veel interesanterDarkX schreef op 11 March 2003 @ 14:16:
DOTT roelde wel! Discworld I & II is ook echte humor, alleen dan engelser. Boeken kennen scheelt ook btw. Ik vind zelf monkey island I & II wel humor, alleen minder qua gfx. Simon The Sorceror had ook wel vette humor trouwens. De Kyrandia trilogie was wat minder slapstick gericht als bovenstaande, maar waren hele mooie games met toch ook wel een behoorlijke dosis humor erbij.
Ik hoop trouwens wel dat men hiet Fate of Atlantis nog kent, dat was ook een gaaf spel
Kingdom O'Magic was wel vette Lord of the rings parodie met semi-3d gfx
En longest journey ruled de moderne adventures.
En er zijn zoveel goede adventures. (althans van vroeger dan
Heb alleen nogsteeds discworld noir niet
Verwijderd
Ik dacht dat ik daar al alleen in stondDarkX schreef op 11 March 2003 @ 14:16:
..
...
En idd Discworld I heb ik enorm veel plezier aan mogen beleven.. Ik heb ooit eens een boek van Terry Pratchet in m'n handen gehad, maar 't spel is leuker
Een ander spel waar ik veel lol aan beleefd heb, waarin zowel humor als spanning zat was 'Beneath A Steel Sky'. Heerlijk spel, kan 't niet anders omschrijven.
/me gaat maar eens een oude PIII omtoveren tot Classic Games Bak..
Met multiboot DOS 6.22, Win3.11, win98 etc. Met hardware waar ik nog DOS-drivers voor heb enzo
Is ook erg leuk, alleen niet te vergelijken met DW 1 en 2DarkX schreef op 11 March 2003 @ 14:25:
DW I & II heb ik origineelKindom O Magic zat ook in zo'n boek btw.
Heb alleen nogsteeds discworld noir niet
Ben alleen DW2 kwijt
Verwijderd
In vergelijking met de adventures van Lucasarts was de humor veel vreemder (een beetje Monty Python-achtig soms) en soms veel spannender (Quest for Glory 4 en Gabriel Knight 1).
En laten we in heel dit verhaal ook niet 'Loom' van Lucasarts, Shadow of the Comet, UFO's (soort van maffe Ren & Stimpy adventure) en nog een hele sloot B-adventures waarvan ik de naam niet meer weet vergeten.
Verder zucht ik maar met jullie mee om het gebrek aan leuke adventures...
Was vroeger toch mijn favoriete genre
Kan wel beetje tekenen btw.
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Technisch gezien is het niet verschrikkelijk ingewikkeld. Alleen mooie graphics, een 'goed' verhaal en vooral goede puzzels maken kost veel tijd.Scarecrow schreef op 11 March 2003 @ 18:03:
waarom maaken we niet onze eigen adventure?
zo ingewikkeld moet dat toch niet zijn met de tools van nu?
Vooral dat laatse, ze worden al snel te makkelijk of juist te moeilijk
Verwijderd
Nee hoor.xtreme_lunatic schreef op 11 maart 2003 @ 18:30:
Btw: Het adventure genre is toch bijna uitgestorven hè?
Er wordt alleen veeeel te weinig aandacht aan besteed door de media.
Even generaliseren: de gemiddelde gamende puber is alleen geinteresseerd in actie spellen. Een poll op www.gamer.nl bevestigt dit, veel gamers vinden adventures per definitie "saai" (een aantal van hen geeft grif toe dat dat vooral komt omdat ze ze te moeilijk vinden, er te veel bij na moeten denken... ik denk dat dit dezelfde groep is die "boeken zonder plaatjes" per definitie saai vindt).
Ook gaat het veel bladen en sites vooral om grafisch geweld. Dat is bij adventures van ondergeschikt belang aan het verhaal maar daar kun je dus wel indruk mee maken op je lezers.
Druk bezochte adventuresites zijn oa:
Adventure Gamers Community
Just Adventures
Beiden hebben een frontpage waar adventures worden besproken (niewu releases, geruchten, reviews, interviews) en een forum.
Sherlock Holmes: Mystery of the Mummy
Detective, adventure en Sherlock Holmes!!
Dit is gewoon top
Om demo te downloaden duurt heel lang! Ze zeggen het ook zelf, omdat de server in Ukraine zit.Vae Victis schreef op 11 maart 2003 @ 20:48:
Moet je zien waar ik hier tegenaan loop:
Sherlock Holmes: Mystery of the Mummy
Detective, adventure en Sherlock Holmes!!
Dit is gewoon top
Yep zag het, mirrorsxtreme_lunatic schreef op 11 March 2003 @ 21:12:
Om demo te downloaden duurt heel lang! Ze zeggen het ook zelf, omdat de server in Ukraine zit.
Even googlen
Net al even de game gespeeld en op het eerste gezicht lijkt het een soort 7thguest. (weet niet of het zo is, ben nog niet zo ver)
Puzzels ed. en hoe je voorbeweegd lijkt er veel op.
Boh jah!!! Gaat een stuk sneller dan downloaden nou! Thx!
Toppie spel
Dit is een handleiding om Day of the Tentacle ("DOTT"), het geweldige spel van Lucasarts, te kunnen spelen met Windows XP.
Je kan de originele CD van DOTT in tweedehandswinkels vinden, en Lucasarts heeft het uitgebracht op CD en (naar ik geloof) ook op DVD-ROM - maar ze hebben het in geen enkel geval aangepast om onder Windows te draaien, en er is wat aanpassingswerk nodig om het goed te doen draaien. Deze instructies gelden voor Windows XP, maar ze zouden ook voor Windows 2000 moeten gelden (het is niet getest).
Windows XP emuleert het tien jaar oude DOS platform zeker niet slecht, ten minste wat betreft gameplay en graphics, maar wat het emuleren van de antieke geluidshardware van die tijd betreft, werkt het niet zo goed. Gelukkig heeft Vlad Romascanu het schitterende VDMSound systeem geschreven, dat de SoundBlaster en MIDI hardware, die DOTT nodig heeft, emuleert.
Setup
Hier volgt hoe je alles moet installeren voor de CD versie van DOTT:
1.Download VDMSound en installeer het.
2.Maak een directory c:\dott.cd genaamd. Download deze zip file en pak hem uit in die directory.
Hierna zou de directory c:\dott.cd er zo moeten uitzien:

3. Pas de eigenschappen van de snelkoppeling (zie hierboven) aan, zodat ze met jouw installatie overeenkomen. Zorg er voor dat de Cmd Line eigenschap (op het Program tabblad) de correcte waarde voor de locatie van VDMSound bevat, en dat de juiste driveletter van je cd-rom drive ingesteld staat.
In de screenshot hieronder is VDMSound geïnstalleerd in de default directory en is de cd-rom drive de F: drive.

Day of the Tentacle XP spelen!!!!:P
Dubbelklik op de Day_of_the_Tentacle snelkoppeling om het spel te spelen. Je zal één klein probleempje meemaken met het spel - nu en dan zal het lijken alsof het spel gaat 'hangen' nadat één van de personages iets gezegd heeft - druk gewoon op de . (punt) toets, en het spel zal gewoon verderlopen.
Het spel opslaan
We zijn er nog niet helemaal uit. Als je je spel tracht op te slaan, met de configuratie zoals hierboven, zal DOTT daar niet in slagen - het probeert op te slaan op de huidige drive, wat de CD is. Ik heb er niet direct een onmiddellijke oplossing voor, daar de DOTT executable ook op diezelfde huidige drive zoekt naar de spelbestanden.
Er is een oplossing, doch die is niet helemaal legaal. Je kan de volledige DOTT directory, samen met het DOTT.EXE bestand, kopiëren naar je harde schijf (naar de C:\DOTT.CD directory in mijn geval). Hierna ziet de C:\DOTT.CD directory er als volgt uit:

Hierboven heb ik een tweede snelkoppeling gemaakt (Day_of_the_tentacle_local) om de DOTT.EXE executable te draaien, en met D:\DOTT.CD als de werkdirectory. De eigenschappen van de snelkoppeling zouden er ongeveer als volgt moeten uitzien:

Opgeslagen spelletjes worden opgeslaan in de C:\DOTT.CD\DOTT directory. Het enige minpunt is dat de volledige inhoud van de CD nu op je harde schijf staat (zo'n 270 Mb). Met de huidige harde schijven kan dat echter niet zo'n groot probleem zijn.
Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft gehad, ben benieuwd.
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2003 22:38 ]
Even een directory/partitie mounten in de virtuele omgeving en spelen maar.
Enne, die compilaties van Lucasarts zijn de versies zonder voice! Gewone diskette versies. Schandalig. Als je ze los koopt, dan krijg je wel voice audio.
Verwijderd
Ik heb er wel eens aan gedacht, en een opzetje gemaakt, al was dat 10 jaar geleden of zo... Zat te denken aan een adventure in de stijl van Rise of the Dragon en Heart of China, dat scheelt weer animeren omdat er geen poppetjes in beeld liepen (de plaatjes van de locatie waren als het ware first person). Was zelfs met een fototoestel op pad om locaties te fotograferen en een verhaal te bedenken, maar kwam niet echt ver.Scarecrow schreef op 11 March 2003 @ 18:03:
waarom maaken we niet onze eigen adventure?
zo ingewikkeld moet dat toch niet zijn met de tools van nu?
Maar nu... waarom niet? Zit me toch in VS.NET te verdiepen, dus dit is wel een leuke uitdaging. Wie kan verhalen bedenken, puzzels bedenken, voice acten en/of muziek maken? Doe ik de rest.
Het jammere aan adventures is dat zelfs de professionals bij LucasArts en Sierra en zo er een jaar of zo aan besteden met een team van tientallen mensen, dus dat is voor amateurs nog veel langer... Voor een spel wat je in een week of zo uitspeelt.
VDMSound
maargoed om het nog wat simpeler te maken:
1. download VDMSound en installeer dit
2. zoek ff het progje LEC Quick&Easy (volgens mij ook op www.mixnmojo.com te vinden)
installeer dit progje
3. Quick&Easy regelt de rest
bovengenoemde spellen heb ik allemaal, en waar voice versies van zijn heb ik voice versie, en dankzij quick&easy werken ze perfect MET sound
verder ondersteunt het programma nog The Dig (dit heb ik niet) en Monkey Island 1 en Indy 3, maar deze krijg ik ondanks alles niet aan de praat met geluid
NB: Quick&Easy gebruikt VDMSound en maakt gewoon per spel wat aanpassinkjes cq parameters zodat je dit zelf niet hoeft uit te zoeken
NB2: pak niet de nieuwste Q&E maar 1 oudere versie, de nieuwste werkte bij mij i.i.g. niet...........
[ Voor 68% gewijzigd door Noedelsupke op 12-03-2003 12:01 ]
PIII 800@804 Mhz
wert perfect hier muziek (wat ik vroeger niet eens had in dott) en geluid
ik zit nu op m'n stage, heb via realvnc verbindin met m'n pc thuis, 'daarop' speel ik nu dott
[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 12-03-2003 12:12 ]
Verwijderd
Jet Set Radio Future!!! Rocks!!!!!! Coole graphics & soundZym0tiC schreef op 10 maart 2003 @ 17:09:
[...]
hum een geniaal id cellshading rockz, ik heb dat inline skate spel gespeeld op de xbox (ben ff de naam kwijt
Metal to the bone
Verwijderd
Ziet er niet beter uit, maar eerlijk gezegd is het wel een beter spel op de DC. IMHO, uiteraard.Scarecrow schreef op 12 March 2003 @ 15:20:
die was eerst op de dreamcast, vind dat ie er daar beter op uit ziet