Toon posts:

Netwerk verbinding Slackware 8.1 Valt soms uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Mensen

Ik run al een tijdje een linux Slackware 8.1 Server als ip 192.168.0.3
Die zit verbonden aan het internet en dient dus ook meteen het internet te delen voor mijn overige 2 windows pc's

Server Windows ME Windows 2000
192.168.0.3 ==> SWITCH > 192.168.0.2 192.168.0.3

Ik maak verbinding met behulp van het alcatel speedtouch usb modem dat werkt uitstekend.
Ik heb in me server 1 netwerk kaart voor het delen van de internet verbinding.
Dit is een sitecom netwerk kaart.

Het probleem is dat mijn server een tijd lang goed draait en na een tijdje kunnen mijn clients de windows ME en 2000 pc niet meer internetten. Als ik dan ping naar de server is deze ook niet meer berijkbaar.
Ik heb al eens een andere netwerk kaart erin gezet maar nog steeds geen resultaat.
Als ik mijn server dan opnieuw opstart is de verbinding er weer.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeer doe/wat dit probleem veroorzaakt?

Thnx

Maikel

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Is het een typfout die je maakt met 2 x 192.168.0.3 of heb je dat echt zo staan??? Zo ja, zal dat je probleem wel zijn, dubbele ip nummers in een netwerk gaat nooit werken natuurlijk.

Gewoon spullen

Verwijderd

welke driver gebruikt je netwerkkaart? ik had met de ee100pro driver ook last van een haperende netwerkverbinding, dit heb ik opgelost door de e100 driver te gebruiken. (veranderen in /etc/rc.d/rc.netdevice)

Verwijderd

Topicstarter
dat was een typfoutje moet 192.168.0.1 zijn
Ja, het is een sitecom/Realtec netwerk kaart.
Ik geloof dat sitecom realtec heeft of zoietst dergelijks in ieder geval zit er een realtec chip op de kaart :)
De driver naam is toch gewoon de naam die in je rc.modules.conf staat?
Ik heb nl Slackware 8.1 die file architectur is net iets anders als bijvoorbeeld red-hat.
Wat jij me verteld kan inderdaad goed kunnen hoe heet die e100 driver dan ?
En waar kan ik dat onder slackware checken?

m.v.g

Maikel

Verwijderd

Je geeft erg weinig informatie. Heb je al in de log files gekeken en daar iets tegengekomen ? Hoe zit het met een firewall/NAT ? Fixed ip of DHCP ? Heb je al gezocht ? Kun je vanaf de server de windows clients wel pingen of ook niet ? Heb je iets veranderd of kwam dit zo maar vanzelf ?
Dus geef eens wat meer info want zo kunnen we er niet zo veel mee. Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] voor wat we verwachten van een topicstart in NOS :)

En nog een klein dingetje, lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren eens door (onderste puntje).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yepz ik draai geen firewall/dhcp server. Alles draait gewoon goed een paar uur maar na een tijdje valt de server in slaap als het waren.

plz help!

In de syslog staat ook niets......

m.v.g

Maikel

Verwijderd

Mja. dus je hebt in 2 minuten al die documentatie al gelezen en de logs al doorgespit :?
We zijn hier dus geen helpdesk, eigen initiatief wordt wel verwacht. Deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.