Toon posts:

Hulp bij 10/100mbit switch/hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 10/100mbit switch/hub daarop heb ik 8 pc's aangesloten. (hub heeft 16ports) Alle netwerkkaarten zijn van hetzelfde merk. Er zijn 2 pc's die niet op 100mbit willen draaien(full- of halfduplex maakt niet uit), alleen op 10mbit (de andere pc's draaien wel op 100mbit). Ik heb geen idee hoe dit kan. Ik heb alles geprobeerd van kabels vervangen tot netwerkkaarten vervangen tot hub vervangen, ook full en half duplex. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt, zo ja heb je het op kunnen lossen?
:'(

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 15:50:
Ik heb een 10/100mbit switch/hub daarop heb ik 8 pc's aangesloten. (hub heeft 16ports) Alle netwerkkaarten zijn van hetzelfde merk. Er zijn 2 pc's die niet op 100mbit willen draaien(full- of halfduplex maakt niet uit), alleen op 10mbit (de andere pc's draaien wel op 100mbit). Ik heb geen idee hoe dit kan. Ik heb alles geprobeerd van kabels vervangen tot netwerkkaarten vervangen tot hub vervangen, ook full en half duplex. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt, zo ja heb je het op kunnen lossen?
:'(
Welke OS ?
Wat zijn de verdere specs van de probleem computers ?

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 13:16
Probeer eens een foute netwerk kaart in een goede pc, kun je kijken of dat het echt aan de pc of netwerkkaart ligt. En als het aan de kaart ligt is er gewoon een 10mbit verkocht voor een 100 aan jou denk ik

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP
AMD Athlon 1800 XP
250MB
MSI KT3 Ultra
Ovislink 10/100mbit
40GB Maxtor
GF4 MX

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Dit is toch meer iets voor Network Troubleshooting :)

OH => NT

En over je probleem: Heb je wel de mogelijkheid om het ding in te stellen tussen auto-sensing en 100Mb fixed?

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:07
Op de PC's waar 100mbit niet werkt, kijk even welke netwerkkaarten er zijn geinstalleerd en post dat hier.

En zet je kaart gewoon op 'automatische selectie', dus laat hem zelf uitzoeken of ie op 100 of 10 mbit wil draaien

[ Voor 38% gewijzigd door Floppie op 10-03-2003 19:53 ]

Verwijderd

Ja, dat komt vaker voor, en daar stip je dus ook gelijk het mindere aan van unmanaged switches je kunt ze niet forceren en dat betekend dat je netwerk kaarten moet aanschaffen die wel goed negotiaten met jouw switch, ik denk wel dat je zult zien dat alleen die betreffende netwerk kaarten identiek zijn en de rest anders is.

Verwijderd

zo te zien is dit een instellingsfout,
kheb het hier op me stage ook gehad, met een 10 mbit hub
(tis wel iets anders maargoed)
alle netwerkkaarten werken, behalve een... die gaf problemen
die was vast ingesteld op 100mbit
dus jah
dan werkt het nie hè

khoop dat je er wat aan hebt

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Hoe groot is de afstand van die 2 pcs naar de switch?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1