Toon posts:

Pc's voor rijke zelfstandigen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel dit bericht misschien in strijd is met de policy van dit forum kon ik het niet laten dit te posten >:)

Een rijke zelfstandige vroeg mij deze week een multimedia pc'tje (niet overclocked of heel licht :P )samen te stellen met een maximaal budget van 4000 euro(btw-in). Dit is het resultaat :9 :

CASE: -Thermaltake Xaser III V2000+

POWER: -Enermax EG465AX–VE FMA

CABLE: -Rounded cable Silver set

COOLING CPU: -Coolermaster IHC-L71 Silent Heatpipe

CPU: -Intel P4 NW 3,06GHz 533MHz TRAY

SOUND: -Creative SB Audigy 2 Platinum

BOXEN: -Logitech Speaker Z-680 450Watt

HDD: - (2x RAID) 80GB IDE Maxtor 6Y080P0 7200rpm LIQUID ATA133/8,5ms/8MB Cache

LCD-MONITOR: -19,1" TFT IIyama AS4821DTBK (black)

FLOPPY: -Samsung Floppy FDD 3.5" 1.44MB Black

CD-WRITER: -CD Writer IDE Plextor PX-W4824TA

DVD: -Toshiba SD-M1712 16x/48x

VIDEOCARD: -Asus V9900 GeForce FX 5800 Ultra

MEMORY: -2x 512MB DDRRAM DIMM PC400 Corsair CL2 LL

MAINBOARD: -GA-SINXP1394(GA-8SQ800 Ultra2) SiS 655 Chipset
of
-ASUS P4G8X Deluxe

Met deze configuratie heb ik nog een kleine speling over in het budget. Zijn er nog mensen die zulk aanbod gekregen hebben en die zich eens konden uitleven op de huidige pc-markt? Post hier je configuraties! Zodra dit systeempje ineenzit laat ik 3DMARK2003 er eens op los.

Moderators please spare me _/-\o_

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je gaf het zelf al aan, dit voldoet niet aan de policy. Misschien een handige tip, voordat je wat post, bedenk eerst of anderen er baat bij hebben een topic als deze te lezen. In het geval van een opsomtopic als deze dus niet, niet posten dus.

Verder veel plezier met dat leuke spul in elkaar steken :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

:9~
Wat voor persoon is die klant eigenlijk? Die Xaser II ziet er best futuristisch uit, daar moet je net van houden.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
dawuss schreef op 10 March 2003 @ 15:48:
:9~
Wat voor persoon is die klant eigenlijk? Die Xaser II ziet er best futuristisch uit, daar moet je net van houden.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om zo'n monster in mijn kamer/ kantoor te hebben staan, wat je zegt: je moet er maar van houden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat ? geen eens waterkoeling :P

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:28

Harrie

NederVlaming

mooie config, alleen zou ik persoonlijk voor een Radeon gaan...

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:01
Waarom heb je er geen DVD brander bij gedaan?
Moet toch makkelijk kunnen met zo'n budget!!

Verwijderd

Asus V9900 GeForce FX 5800 Ultra
Weet je zeker dat hij blij gaat worden van die stofzuiger...?

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
idd zeer mooi spul, ik zou persoonlijk liever een radeon kaart nemen, een nog mooiere heatsink (bv. Swiftech) en een SCSI opstelling ipv. raid 0 (dus 1 schijf van 18 GB voor Windows etc. en dan een grote IDE schijf ernaast)

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg ge hebt gelijk maar de drang was groot ;)

Ter info die kerel handelt in keukens en hij houd wel van wat modern en futuristisch spul. Kortom iets wat power uitstraalt en ik vind dat de thermaltake dat wel doet.

Indeed geen waterkoeling want geen overclocking. En ik las net de interessante review over de Zalman 7000 dus zal ik daar maar voor opteren :9

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
2 monitoren is altijd beter dan 1.
Hoe meer werk ruimte je hebt, hoe fijner je computert :)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
mijn voorkeur gaat uit naar een pioneer 106s slot-in dvd speler. volgens mij nogsteeds een van de beste

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zou sneller voor een setup met 32bits RDRAM gaan, en idd scsi voor snelhied, en overweeg toch eens een radeon (9800 komt met een week of wat toch uit?)

Verwijderd

Vraagje, heeft deze persoon dit ook nodig?
Ik heb in verleden ook vaak dit soort zaken afgehandelt, maar probeer dan in overleg te bepalen wat een geschikte config is. De kunst is niet iemand iets zo duur mogelijk aan te smeren, wel de beste config voor de beste prijs, en gemaakt op zijn behoeftes.

Verwijderd

Topicstarter
DVD brander : Omdat dit zich nog hoofdzakelijk onder een development stage bevindt. Er zijn nog niet echt goede branders uit die alle regionen aankunnen alle media etc... Maar dit zal waarschijnlijk niet lang meer duren enne er zijn nog sleufjes vrij dus
Waarom Asus V9900 GeForce FX 5800 Ultra ? Hij is de snelste kaart available op dit moment. Check Tomshardware voor benchmarks en comment.
SCSI wordt te duur (ultra320 met wat GB en het wordt al te kostelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is nogal een stoeferke. Hij wil gewoon wat showen naar zijn mede golfers etc... Je kent da wel da wereldje. Toch bedankt voor alle tips!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 16:08:
Het is nogal een stoeferke. Hij wil gewoon wat showen naar zijn mede golfers etc... Je kent da wel da wereldje. Toch bedankt voor alle tips!!
Als je dan toch wilt patsen, koop dan een 23 inch lcd, 19 inch is voor mietjes!

8)7

Verwijderd

Waarom in godsnaam PC3200 geheugen? Die FSB draait op 133MHz, wat gelijk staat aan PC2100. Ok, beetje overclocke, neem dan PC2700, maar geen PC3200. Dat moederbord ondersteund ook geen 800 MHz FSB, dus heb je helemaal niks aan PC3200..

Verwijderd

PowerMac G4 met een cinema :9 scherm

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ook opteren voor de goede (oude) 850E met 4200 Rambus enzo maar de features op die bordjes zijn nogal laag of verouderd. Kan best wachten op de nieuwe SIS die eraan komt als ik in RDRAM wil gaan (of niet?)

Verwijderd

Topicstarter
Passy Nice maar geen mac voor hem! spijtig

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Inderdaad, DVD-Brander (de Sony allesbrander natuurlijk!), PC2700 geheugen en een andere videokaart. Patsen is leuk, maar als ik dat met dat geluid wil sluit ik de stofzuiger van mijn moeder wel aan (bij die gast dan van de schoonmaaksters ofz :P). Een 9700 Pro met Zalman 80HP (als ik ze nu niet omdraai) is toch een stuk stoerder om te showen!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Stofzuiger tja dat is zo. Maar daar heb je de 450 watt van Logitech weer voor :) Inderdaad Misschien toch maar wachten op de 9800

Verwijderd

ik ga akkoord met eindbaas. heeft ie dat wel allemaal nodig ???

een geforce fx ??
of je bent 100% zeker dat ie gamen HEEL belangrijk vind, of hij wil er zijn huisje mee stofzuigen....

als geld geen probleem vormt, kijk dan eens op store.apple.com
je betaalt iets meer voor de hardware, maar dan heb je ook wat

vooral het extra gebruiksgemak zou ik dan veel zwaarder laten doorwegen

wat denk je van de powerbook 17" ??
dan heeft ie dus een laptop,
met een 17" (breedbeeld), dvd writer, bluetooth, wireless lan, ....

kan ie em nog mooi meenemen naar al zen vriende om te showen O-)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet vies van een spelletje Unreal 2003 in Hires etc... en zoals ik al zei no Mac for him.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 16:19:
Hij is niet vies van een spelletje Unreal 2003 in Hires etc... en zoals ik al zei no Mac for him.
Unreal 2003 kan je net zo snel spelen op een 9700 Pro hoor ;)

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Kijk eens naar een Coolermaster case. Dat vind ik toch iets beter bij passen bij iemand die golft.
Wat een combi heb je uitgekozen: een Zalman CPU koeler en dan een een stofzuiger er onder :?
Gooi er liever een Matrox in dat geeft IMHO ook beter beeld voor de 19" scherm.
Bovendien kan hij dan gelijk zeggen dat hij maar liefst 3!! schermen kan aansluiten.
En DVD brander vind ik eigenlijk ook een must. Zo duur en in ontwikkeling zijn die nu ook niet meer. :9

edit:
blijf het door elkaar halen dat Maxtor en Matrox

[ Voor 18% gewijzigd door ronny op 10-03-2003 16:40 . Reden: typo's en verduideling ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

ronny schreef op 10 March 2003 @ 16:32:
Kijk eens naar een Coolermaster case. Dat vind ik toch iets beter bij passen bij iemand die golft.
Wat een combi heb je het over een Zalman CPU koeler en dan een een stofzuiger er onder :?
Gooi er liever een Maxtor in geeft IMHO ook beter beeld voor de 19"
kan hij gelijk zeggen dat er maar liefst 3!! schermen aan gesloten kunnen worden.
En DVD brander vind ik echenlijk ook een must. Zo duur en in ontwikkeling zijn die nu ook niet weer
Of een Lian-Li :) Maar Coolermaster ook wel ja, best stijlvol.

Hmm, en nu ik over die schermen nadenken, Ilyama 19" TFT scherm en dan een FX (ik blijf bij m'n 9700 Pro eigenlijk ;)). Volgens mij kan je beter een Samsung 19" nemen, die vind ik stijlvoller en zijn ook nog eens sneller.

[ Voor 17% gewijzigd door vehpol op 10-03-2003 16:34 ]

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Al eens gedacht aan een toetsenbord + muis? Lijkt me een beetje moeilijk werken zo. :)

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
- Als je echt een mooie kast wilt kiezen, kun je beter een Lian Li (duur) of een Coolermaster (nog duurder) nemen. Van deze merken heb je kasten (met geborsteld aluminium en plexiglazen deurtjes e.d.) die zich lenen om in een huiskamer te zetten, wat voor een Thermaltake (=Chieftec/Chenming) toch in veel mindere mate geldt.

- Die Maxtor schijven zou ik nooit nemen. Daar heb ik nogal negatieve berichten over gehoord; luidruchtig, warm, uitval... Ik zou voor een schijfje als de WD120JB gaan of zo en geen RAID voor iemand die niet echt (heel) veel van computers weet. Over WD JB-serie heb ik ivm de Maxtor schijven verhoudingsgewijs veel meer positieve berichten gehoord.

- Die GFFX verpest de pc natuurlijk (ondanks dat 'ie snel is), en kost ook meer dan een 9700 Pro die in sommige opzichten zelfs beter presteert (betere beeldkwaliteit FSAA+AF bijvoorbeeld).

- Volgens mij zijn er al aardig goeie DVD-writers die alle media aankunnen, dus daar zou ik nog even naar kijken.

- Persoonlijk zou ik niet voor een Intel machine gaan, maar dat moet je zelf weten. ;)

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Aham brahmasmi schreef op 10 maart 2003 @ 16:34:
- Als je echt een mooie kast wilt kiezen, kun je beter een Lian Li (duur) of een Coolermaster (nog duurder) nemen. Van deze merken heb je kasten (met geborsteld aluminium en plexiglazen deurtjes e.d.) die zich lenen om in een huiskamer te zetten, wat voor een Thermaltake (=Chieftec/Chenming) toch in veel mindere mate geldt.

- Die Maxtor schijven zou ik nooit nemen. Daar heb ik nogal negatieve berichten over gehoord; luidruchtig, warm, uitval... Ik zou voor een schijfje als de WD120JB gaan of zo en geen RAID voor iemand die niet echt (heel) veel van computers weet. Over WD JB-serie heb ik ivm de Maxtor schijven verhoudingsgewijs veel meer positieve berichten gehoord.

- Die GFFX verpest de pc natuurlijk (ondanks dat 'ie snel is), en kost ook meer dan een 9700 Pro die in sommige opzichten zelfs beter presteert (betere beeldkwaliteit FSAA+AF bijvoorbeeld).

- Volgens mij zijn er al aardig goeie DVD-writers die alle media aankunnen, dus daar zou ik nog even naar kijken.

- Persoonlijk zou ik niet voor een Intel machine gaan, maar dat moet je zelf weten. ;)
Ik ben het met al je punten eens ;) Daarbij wil ik nog even toevoegen, als trouwe Maxtor afnemer, dat ik op dit moment toch ook voor de WD zou gaan, zijn gewoon, stiller (nou ja, mijn liquid bearing hoor ik ook niet, maar goed), sneller en betrouwbaarder.

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Tekram DC-390U2W + cheetah 18 gig 15000 rpm -> 400 euro. 36 gig voor 550.

Kan je imho beter mee patsen dan met een FX.

matrox + 3 * 19"tft erbij... mjammie

Dual proc is ook leuk, die 4000 euro zou bij mij zo op zijn hoor :D

[ Voor 7% gewijzigd door AMDtje op 10-03-2003 16:42 ]

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
ronny schreef op 10 March 2003 @ 16:32:
Wat een combi heb je het over een Zalman CPU koeler en dan een een stofzuiger er onder :?
Gooi er liever een Maxtor in geeft IMHO ook beter beeld voor de 19"
kan hij gelijk zeggen dat er maar liefst 3!! schermen aan gesloten kunnen worden.
En DVD brander vind ik eigenlijk ook een must. Zo duur en in ontwikkeling zijn die nu ook niet weer
Hij bedoelt een Matrox videokaart (niet Maxtor, is hdd merk). Hierbij moet wel de opmerking geplaatst worden dat de Matrox Parhelia 512 waar hij 't over heeft geen snelheidsmonster is (GF3 niveau). En Coolermaster is idd meer een elitemerk (1337 ;) ).

[ Voor 42% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-03-2003 16:42 ]

• AMDtje
Aham brahmasmi schreef op 10 March 2003 @ 16:41:
[...]
Hij bedoelt een Matrox videokaart (niet Maxtor, is hdd merk). Hierbij moet wel de opmerking geplaatst worden dat de Matrox Parhelia 512 waar hij 't over heeft geen snelheidsmonster is (GF3 niveau). En Coolermaster is idd meer een elitemerk (1337 ;) ).
Zou die 'trage' Parhelia uimaken bij gamen op een TFT? En er tegen over staat het gamen op 3 schermen :9

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 16:02:
Indeed geen waterkoeling want geen overclocking. En ik las net de interessante review over de Zalman 7000 dus zal ik daar maar voor opteren :9
Als hij wil patsen moet je juist wel waterkoeling nemen of een phase change systeem ofzo.
Ik heb m`n waterkoeling overigens voor het geluid, niet voor het oc`en dus wat je zegt hoeft niet perC

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Unreal op 3 schermen :? Lijkt me niet fijn gamen. Die matrox zou ik alleen nemen in combinatie met meerdere beeldschermen, het gaat er toch niet om dat het beeld super scherp is? De radeon 9700 PRO heeft genoeg 2D kwaliteit en is veel sneller.

Voor de rest zou ik zelf nooit voor de FX gaan, waarschijnlijk doe je het alleen maar voor de "naam". Maar hij maakt zoals hierboven al gezegt erg veel herrie, en is veels te duur. Je kan beter het geld dat je daarmee overhoud als je een radeon neemt besteden aan een DVD brander ofzo.

• AMDtje
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 16:08:
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 16:51:
Unreal op 3 schermen :? Lijkt me niet fijn gamen. Die matrox zou ik alleen nemen in combinatie met meerdere beeldschermen, het gaat er toch niet om dat het beeld super scherp is? De radeon 9700 PRO heeft genoeg 2D kwaliteit en is veel sneller.
Je spelletje op 3 schermpies (of het nou lekker speelt of niet) patst natuurlijk veel beter dan een beetje extra geheugen of ghz. Vooral als zijn collega golfers noobs zijn.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Draadloos Internet Navigator toetsenbord en MX700 muis van logitech erbij, en voor het TFT-scherm zou ik eens gaan kijken in de T-serie van Samsung. Dat zijn echt prachtige schermpjes.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Waarom neem je geen epox bord als ik vragen mag ??

• AMDtje
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1040325566.jpg

Die is ook leuk. Alleen jammer dat je dan geen geld meer hebt voor de pc :+

Verwijderd

Wat een *** config.
Das echt wel om te :'(

Voor dat geld bestel je ergens een prof systeem.

Mischien es kijken of SGI wat voor hem heeft?

• pisart
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 10 March 2003 @ 16:34:
Over elk punt ben ik het met je eens behalve deze. Ik heb zelf een maxtor de 6Y200PO en warm wordt hij alles behalve 30° bij een case temp van 30° en hoger word die niet dus van temperatuur vind ik niet dat dat geheel juist is. Ik heb al veel warmere hd's gehad. Deze schijf heeft liquid bearing en persoonlijk vind ik die stil. Stiller als de d740x. Over de uitval kan ik niet veel zeggen omdat ik die nog maar 2 weken heb.

Verwijderd

Keyboard: Logitech Desktop optical
HD: 2x Western Digital 120Gb 7200rpm 8Mbcache
PSU: Enermax voeding EG465AX-VE 460W dual Fan Active PFC -
Koeler: Akasa Silver Mountain2 Quiet fan(silent)
Mem: 2x DDR Twinmoss 512MB PC-3200
Kast:Thermaltake Xaser II 6000 plus aluminium(excl.voeding)
DVD:Sony DVD DDU1621 16/48 Black
CDRW:Plextor 48/24/48 IDE retail + soft Black
Mobo:Asus A7N8X-LAN ATXnForce2 sktA DualChannelDDR
Speakers:Creative Inspire 6.1 6700 6.1 Dolby Surround + CMSS Upm
Beeld:2x Neovo F17 17inch TFT Black (dual screen 17" TFT )
VGA:Sapphire ATI 9700 Pro AGP Tv-out, DVI, 128mb DDR Retail
CPUAMD Athlon XP 3000+ Barton
TV-kaart:Hauppage WinTV Theater

3900€

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:16 ]

Verwijderd

HD:2x Western Digital 36Gb 10000rpm 8Mbcache Sata
Mem:2x 1024 ddr
Kast:Antec Sonata in voeding
DVD:Sony DVD DDU1621 16/48 Black
CDRW:Plextor 48/24/48 IDE retail + soft Black
Mobo:Tyan tiger i7505
Beeld:sony 24" breedbeeld
VGA:Matrox Parhelia (gaming doe je op een console ;-) )
CPU2x xeon 3.06gHz

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, je kunt heel wat moois samen stellen voor dat bedrag, maar ik zou wel voor een wat stijlvollere kast dan die Xaser gaan. Mooi alu kastje van Lian Li bijvoorbeeld ofzo.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 21:57
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 15:46:

MEMORY: -2x 512MB DDRRAM DIMM PC400 Corsair CL2 LL
Waarom PC400? De P4 heeft op dit moment een bus goed voor een bandbreedte van 4.2GB/sec, dat is precies wat PC266 geeft. (In Dual Channel).

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

2 TFT schermen is heel erg mooi en ik zou een vapochill kast nemen.....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

A damn daar wordt ik nou jaloers van :( . waarom heb ik niet iemand die wil dat ik voor 4000 pleuro een computer in elkaar mag schroeven. das me wel een partij geld maar is een dual tft nie wat dan moet je er wel een nemen met dunne randen kan je ze als 1 groot scherm gebruiken :9~ :9~

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zou wat aan de koelers doen! Voor dat geld mag je wel een stil systeempje verwachten!

nieuws: Zalman CNPS7000-Cu koeler review <-- hele goede keus voor P4 :9~ :9~

Maar damn zeg 4000 euro 8)7 die vent denkt zeker nog aan de prijzen van 286's ofzo?

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Masselink schreef op 10 March 2003 @ 17:55:
2 TFT schermen is heel erg mooi en ik zou een vapochill kast nemen.....
Ten eerste haal je dat niet met 4000 euro, en ten 2e zijn vapochill cases oerlelijk en loodzwaar :/

edit: k had de edit moeten gebruiken |:(

[ Voor 10% gewijzigd door LeonM op 10-03-2003 18:07 ]

• ultimateharry
  • Laatst online: 06-08 10:49

ultimateharry

Team Slayer:-)

Dit doet me denken aan een topic dat ik gisteren las, een gozer was voor zijn oom een systeem aan het samenstellen en wilde weten hoe hij een 15k scsi schijf stiller kon maken.
Er werd gevraagd of er wel zo'n beest van een schijf in moest, het antwoord was: "Ja, want dan start Word sneller op".

Verwijderd

phase change niet aan de orde? een prometeia eronder gooien en ff goed kijken naar apverteeg zijn nieuwe case ;) en gewoon een 9700 pro erin gooien met zalman ZM80A-HP (of nog een prometeia eronder zetten :9~ ) btw waarom geen window en een paar ccfl's.. whatever ik sla door.. met zon budget zijn de mogelijkheden onbeperkt :9~

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Mjah, je geeft zelf al aan dat dit soort topics hier niet horen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.