Toon posts:

5.1 werkt NOG niet

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Door jaguar27 - Monday 10 March 2003 14:11

hallo,
Ik heb een creative live 5.1 surround soundblaster en een 5.1 speakerset. Ik heb de drivers meerdere malen geinstalleerd maar het probleem lost zich niet op, namelijk: Het geluid komt maar uit 4 satteliet speakers ( dus niet uit de center maar wel heeeel zachtjes uit de subwoofer. In de sound Mixer kan ik ook maar 4 speakers selecteren ( dus geen 5.1 ) Bij de settings kan ik niets veranderen en alles staat daar uit. Het hele systeem is goed aangesloten maar het wil maar niet werken. ( de bassen komen trouwens ook uit de satteliet speakers en dat vervormd het geluid enorm )
Wat moet ik doen ???? ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, ook het topic 5.1 live problemen doorzocht, en gezocht op de site maar ik ben er nog niet 8ter.

HELLPPP!!

5.1 surround werkt niet

Deze is dus op slot gegaan terwijl ik nog helemaal geen antwoord op mijn vraag heb EN de oplossing niet in de faq stond zoals de operator zei.

Dus mijn probleem is nog niet opgelost. Het probleem is dat wat ik ook doe ik niet meer dan 4 speakers kan instellen in de surr. mixer en dus ook al mijn geluid maar door 4 speakers krijg ( inclusief bass en dat vervormd behoorlijk).
Ik heb GEEN IDEE meer wat ik moet doen dus help plz en zet hem niet op slot want gun mij ook van dat heerlijke 5.1 surr. sound.

bvd
lennart

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
bij winamp komt hier het geluid ook maar uit 4 satelieten, dus het kan wel kloppen. probeer eens een dvd.

en mods doen naar mijn mening topics net ffe wat te snel dicht. kijk voortaan verder dan je neus lang is!

Verwijderd

Meer info misschien?
geluidskaart type?
hoe aangesloten etc???

Verwijderd

Je kan de center alleen controleren doormiddel van een dvd

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Je moet ook nog in windows, confi-scherm. Je speakers op 5.1 zetten. Dat loste bij mij al mijn problemen op.(kort maar krachtig antwoord, en hopelijk goed hehe)

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart is een SBlive 5.1 . Ik heb ook laatst geloof ik het nmr SB0220 ergens gelezen weet alleen niet meer waar ( dat zal wel het type zijn ).

aansluitingen

( ) - Center / Subwoofer
( )
( ) - Front Left / Right
( ) - Rear Left / Right
_
|..|
|..| joystick port
|_|

Dit gaat weer naar de subwoofer en die verstuurt het weer naar de sateliet speakers en center ( d8 ik )

Verwijderd

Topicstarter
fortitudo schreef op 10 maart 2003 @ 15:36:
Je moet ook nog in windows, confi-scherm. Je speakers op 5.1 zetten. Dat loste bij mij al mijn problemen op.(kort maar krachtig antwoord, en hopelijk goed hehe)
Dat was het eerste wat ik deed toen de drivers waren geinstalleerd (8> ;)

Verwijderd

SB0220 is het type nummer. Hiermee kun je snel je kaart type bepalen op de site van Creative.
Dit nummer staat op je kaart zelf en (soms) nog een keer op een stickertje. Probeer eens de nieuwste drivers van Creative. Kies voor de azie site (in het engels natuurlijk) want die heeft een veel betere interface en de files zijn er ook altijd (dus geen loze links). Geef daar je type nummer in en niet de naam die op de doos staat. Mocht je problemen krijgen met de installatie (kan geen SB vinden) setup starten met /w parameter. Die oem kaartjes zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.

Nu hoop ik dat JvS dit topic wel open laat want die andere topics over de SB zijn of gigantisch of niet ter zake zoals degene waar ie naar refereerde.

Verwijderd

sharkzor schreef op 10 March 2003 @ 15:28:
bij winamp komt hier het geluid ook maar uit 4 satelieten, dus het kan wel kloppen. probeer eens een dvd.

en mods doen naar mijn mening topics net ffe wat te snel dicht. kijk voortaan verder dan je neus lang is!
Winamp kan ook prima in 5.1 hoor, of zonder achter speakers of alleen stereo.

Verwijderd

Mijn topic is ook op slot, zonder antwoord, en het staat ook niet in de faq .. :( maarja, kep de mod al gemeelt..

[rml]Probleem met center [ Soundstorm / Cr. inspire 5100][/rml]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 15:57 ]

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
mijn oplossing:

je kan op de creative site een progamma downloaden dat heet PlayCenter3
je kan hier bij de optie cmss de optie on en off kiezen kies on en je hebt geluid door je center

je bent dan wel de mooie bassen kwijt vind ik :(

[ Voor 48% gewijzigd door disinfector op 10-03-2003 16:01 . Reden: zo was ut :) ]

Verwijderd

Topicstarter
disinfector schreef op 10 March 2003 @ 15:57:
mijn oplossing:

je kan op de creative site een progamma downloaden dat heet PlayCenter3
je kan hier bij de optie cmss de optie on en off kiezen kies on en je hebt geluid door je center
Maar daar gaat het niet om als je goed leest |:(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
ook dicht.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nu hoop ik dat JvS dit topic wel open laat want die andere topics over de SB zijn of gigantisch of niet ter zake zoals degene waar ie naar refereerde.
Als je geen 5.1 hebt, moet je gewoon door je instellingen lopen, het heeft ECHT geen zin om daar een topic over te openen, ALLE tips zijn al gegeven en een nieuw topic gaat ECHT niet ineens nieuwe inzichten geven ofzo hoor :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.