zeer vaag probleemmet hp scanner

Pagina: 1
Acties:

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ik heb een klein probleempje.
een klant heeft een hp scanjet 5470C
deze is gloed nieuw.
hij scanned perfect, maar als zij de pc afsluit en de schakelaar (van een spannings schakelaar) afzet en zij doet de pc een dag later weer aan dan doet de scanner het niet.
hp precisionscan (3.1) zegt dan dat er geen scanner is.
zodra zij opnieuw is opgestart (zonder die schakelaar uit te zetten) doet alles het normaal. maar als zijn van de verleng stekker doos de schakelaar uitzet ( waar alleen de pc op aangesloten zit ) en de pc weer aanzet doet de scanner het niet.
moet er power op de usb blijven ?
de software is de nieuwste versie en ook de firmware alles id de laatste versie.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
De scanner moet aanstaan voordat de computer aangezet wordt meestal, probeer dat eens.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Scanner eerst aanzetten en laten initialiseren, pas daarna PC aan doen.

Ik heb nl. zelf het probleem ook, maar dan met de ScanJet 6100C (scsi versie) en dit lost alle problemen op....

We have just one world, but we live in different ones...

• chevy78
nou de scanner staat altijd aan , hij werkt normaal zolang die schakelaar niet uitgezet wordt.hp gebeld die wetenhet ook niet dus denk probeer het hier eens :)
schakelaar uit gehad dan 2 X opstarten dan werkt die maar de eerste X niet.
pc 2 dagen uit , schakelaar blijft aan, pc gat aan scanner uit of aan maakt niet uit, werkt de scanner zodra schakelaar uit 1e X scanner niet werken

• sdomburg
chevy78 schreef op 10 March 2003 @ 15:35:
nou de scanner staat altijd aan , hij werkt normaal zolang die schakelaar niet uitgezet wordt.hp gebeld die wetenhet ook niet dus denk probeer het hier eens :)
schakelaar uit gehad dan 2 X opstarten dan werkt die maar de eerste X niet.
pc 2 dagen uit , schakelaar blijft aan, pc gat aan scanner uit of aan maakt niet uit, werkt de scanner zodra schakelaar uit 1e X scanner niet werken
Wat ik dus bedoel is als je de schakelaar uitzet je de schakelaar eerst omzet zodat de scanner weer stroom heeft en zodra deze klaar is met z'n opwarmen pas de computer aanzetten. Mocht het zo zijn dat de computer automatisch aangaat zodra je de schakelaar omzet moet je eerst boot on power on uitzetten in de BIOS :)

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 20:31
Werkt dit ook met een scsi Relisys scanner?

Ik heb er nl eentje staan (nieuw gekocht voor 50 guldens.. met adaptec scsi kaartje :-) ), maar gebruik hem niet omdat ik de hele tijd deze onzin kreeg, scanner deed het wel, na herstarten (lees uitzetten en aanzetten) niet meer, ff software opnieuw installeren en hij deed 't weer.

• sdomburg
cenix schreef op 10 March 2003 @ 15:43:
Werkt dit ook met een scsi Relisys scanner?

Ik heb er nl eentje staan (nieuw gekocht voor 50 guldens.. met adaptec scsi kaartje :-) ), maar gebruik hem niet omdat ik de hele tijd deze onzin kreeg, scanner deed het wel, na herstarten (lees uitzetten en aanzetten) niet meer, ff software opnieuw installeren en hij deed 't weer.
Grote kans dat het ook bij jou werkt, probeer het eens en post het resultaat :)

• chevy78
software 10 X opnieuw geinstalleerd.
het is een usb scannertje.
schakelaar uit, dan aan (zodat er stroom op de pc staat)
dan pc aan dan scanner niet werken.
alles los gehad op andere usb zelfde probleem.
schakelaar uit dan aan scanner niet werken de eerste X.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 20:31
Zal het eens proberen en posten.. maar kan wel lang duren, aangezien het
nog ongeveer 4/5 maanden duurt voordat ik weer thuis kom (stage... 8)

• chevy78
leuke stage :)
maar daar heb ik weinig aan :(
Pagina: 1