Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AC-3, S/P-DIF, dvd wel, dvd rip niet

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
Inleiding: Owke, ik heb afgelopen donderdag mijn terratec aureon fun binnengekregen. Mooi helder geluid. (aanrader :P ), nu ff testen wat ik er allemaal mee kan

Opstelling: Aureon Fun, via optische kabel (S/P-DIF uitgang) naar de versterker (digitaal in, optisch in). Aan de versterker hangen (nog maar :( ) 2 boxen.

Tests: Ik ging testen of er dus AC-3 Geluid kan worden verstuurd en dan door mijn versterker gedecoded. Dit werkte als ik een dvd in mijn pc stopte en dan bekeek met PowerDVD. Ik bekeek ff schietscene matrix, en idd, klonk fantastisch. Op mijn versterker ging een lampje branden (multichannel decoding) en er kwam ff dolby digital door mijn scherm heen. Ook hoorde ik niet alle geluiden, stemmen ontbraken en sommige schoten ook...deze kwamen uit andere speakers die niet zijn aangesloten, logisch.
Toen downloade ik ff wat AC-3 Test materiaal van een of andere vage site, alleen audio, werkte ook, ik hoore front left, front right, en de rest niks :P (ook lampje ging branden)

Probleem: Toen ging ik dus ff een zelfgeripte dvd testen. Het was geript met smartripper, toen divx4.12 van gemaakt met FlaskMPEG. (geluid op direct stream copy) je krijgt dan 2 files, 1 met beeld, 1 met ac3 geluid. Dit voeg ik dan samen met AVI_Muz-GUI (ofzowiets :P) .
Ik krijg uit deze divxjes gewoon geluid, maar er gaat geen lampje branden op mijn versterker, kortom ik denk dat het op 1 of andere manier geen AC-3 geluid is. (ik kan het niet horen, maar 2 boxen)
Ik opende dus alleen het geluidsfiletje wat je krijgt nadat je FlaskMPEG over de .vob files heb gehaald. Dit was ook niet af te spelen.

Nu vraag ik me af, als de dvd ac-3 is, waarom kan ik het geripte ac-3 geluid dan niet afspelen (laten decoderen door mijn versterker)

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen :+

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Als het multichannel lampje niet aangaat, kun je er vanuit gaan dat je versterker ook echt geen AC3-feed krijgt. Aangezien je wel geluid krijgt, kunnen er 2 zaken aan de hand zijn:

- Het is geen AC3. :P
- Het is wel AC3, maar je plugin stuurt het niet goed door.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik denk dat je eerst even een ac3-codec moet installeren.

• mad_dog
ik heb ze zo fftjes vlug bekeken, maar dit zijn dingen als:
installeer ac-3 filters, en als hoe krijg ik mijn dvd werkend met ac3
ik zoek eigenlijk meer iets als divx-ac3 op versterker

en het is natuurlijk onzin dat je onder een divx film geen ac3 geluid kan zetten, dat kan wel

ac-3filter geinstalleerd en op spdif gezet, dan krijg ik allemaal kraakjes als ik dus een bestand met AC-3 afspeel.
zou dat komen omdat de versterker het op 1 of andere manier niet decodeerd

[ Voor 26% gewijzigd door mad_dog op 10-03-2003 15:42 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
AC3-codec zal je wel hebben, anders zou je helemaal geen sound krijgen.
Met welke soft speel je je divx? Ik weet dat je bij bsplayer bij de prefs kan/moet instellen dat hij AC3 doorgeeft.

• mad_dog
yepz, ik speel met bsplayer, powerdvd, en windvd, ook wel wmplayer
elk programma (behalve wmplayer) heb ik het idd ingesteld, en dit resulteerd dus bij dvds in goed geluid (ac3) en bij divx+ac3 (of uit dvd geript ac3 geluid) in heel veel gekraak over de speakers, net of het niet gedoceerd wordt ofzow

• Fire69
Kan je niet eens testen via een coaxiale kabel, zo heb ik het hier perfect werkend (en dan nog via een Sb Live! :P )

• mad_dog
dat maakt denk ik weinig uit, Ik denk dat het hier geen hardware maar een software probleem betreft aangezien ik bij dvds wel goed geluid heb

• Fire69
Oh ja, was effe vergeten dat de dvd's wel goed gingen. :)

Sorry, dan kan ik je niet verder helpen. :/

• Yepaap
  • Laatst online: 04-09 17:52
Hmm er is ook altijd wat met die divx ac3, iedere keer weer wat anders 8)7 . wat misschien wil helpen,. Gooi al je AC3 codecs eraf en probeer Nimopack9beta eens. Installeer alleen de AC3 filter (niet de codec) en verder niets. In Mediaplayer krijg je bij de advanced dvd setting allerlei nieuwe instellingen.
Open deze zonder film en zet deze op spdif. Ook al gebruik je geen Mediaplayer als deze niet aanstaat werkt spdif ook niet bij de andere divxplayers om een vage reden (bij mij dan) . Een vriend van me had puur AC3 gekraak bij divx ipv AC3 geluid. Dit loste bij hem het probleem op.

Waar me nu meezitten is dat bij AC3 films het beeld soms iets versnelt of overslaat. Dit hebben we bij alle AC3 codecs die we geprobeert hebben....iemand ?

• mad_dog
owke dat werkte niet voor mij, dus ik krijg de indruk dat de ac3 files gewoon nep zijn. Ik hoorde net van een vriend van me dat ie een ander tooltje had om ac3 uit films te rippen (niet met FLASKMPEG dus) en hij stuurde net stukje op, dat werkte dus wel....vermoeden
flaskMPEG ript ac3 geluid fout, kortom ik kan fftjes stuk of 12 dvds files opnieuw gaan rippen :devil:

owja, als dit dus werkt (nu werkt de audio, maar werkt t ook als het is samengevoegd tot divx), dan laat ik t ff weten :P

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Yepaap schreef op 10 March 2003 @ 16:46:
Waar me nu meezitten is dat bij AC3 films het beeld soms iets versnelt of overslaat. Dit hebben we bij alle AC3 codecs die we geprobeert hebben....iemand ?
Met DivX? Dan is de interleaving niet goed.

Ik heb gewoon eerst een DVD-speel-programma geinstalleerd. Daarna BSPLayer verteld dat ie AC3 over de optische uitgang moet sturen, en toen was 't klaar. (Maar het heeft me wel een paar dagen gekocht hoor... gepiel met drivers, programma's etc, etc.)

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1