Toon posts:

[VPN] Lan2Lan met 2 Vigors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een Lan 2 Lan verbinding op te zetten tussen 2 vigors 2300's met adsl internet verbindingen. De verbinding komt goed tot stand (PPTP) en ik kan de 'andere kant' pingen. Verder is er nix mogelijk....geen net use of iets. Ik heb alle filters uitgezet. Kan het liggen aan mijn Alcatel Speedtouch Home voor de ADSL verbinding? Heeft die toevallig filters?

BVD Wouter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 15:17 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:10
kan je ook niet met ip connecten... \\10.0.0.1 ipv \\henk ?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ja op ip nivo moet het werken, wil je pc's bereikbaar maken onder een naam dan zal je wins moeten gebruiken op een nt servertje ofzo.

Ik neem aan dat je speedtouch als bridge werkt? want dan mag die geen enkele invloed hebben. Verder kan je beter ipsec gebruiken veeel veiliger.

De filters in de vigor hebben geen enkele invloed op de vpn verbinding deze zijn alleen voor je internet verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ip connecten gaat ook niet. Ik heb ipv WINS gekozen om de HOSTS/LMSHOST aan te passen, dit kan toch ook? Ik heb contact gehad met Valadis (Draytek importeur) en die zeiden dat de filters wel iets te maken hadden met de VPN verbinding, maar goed, het probleem is nog niet opgelost.