[WINXP] Domeinserver

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik wil graag een domein server hebben waarbij ik kan instellen welke rechten iedereen heeft enzo, en als het kan dat ik alle computers tegelijk kan updaten. Ik heb al Win 2000 Server geprobeerd met SP3 maar dit loopt voor geen meter, inloggen gaat gewoon veel te traag enzo. Dus weet iemand misschien een ander programma dat gewoon op Win XP draait (toeft geen bedrijfnetwerk te runnen ;) ).
Of een OS die ook makkelijk is (Linux al vaak geprobeerd maar nog geen goede distro die een beetje EZ is kunnen vinden :'( )

Verwijderd

Ik weet niet wat voor hardware je hebt waar je Windows 2000 server op hebt laten draaien, maar als het is wat in je sig staat moet Windows 2000 server vliegen. Hoeveel werkstations/users wil je in je domein hangen? Welke services wil je gaan aanbieden? (Active Directory, DNS, WINS, DHCP etc, maar ook SQL en of Terminal Services?)

Verder is het natuurlijk zo (with all due respect), dat je je wel in de materie moet verdiepen, wil je het beste er uit halen. Of dat nu Linux is, of Windows 2000.

Denk trouwens dat dit topic gewoon in WOS thuishoort, toch? Ik krijg niet de indruk dat we het hier over een ingewikkelde Windows 2000 omgeving hebben met exotische koppelingen en of configuraties...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 15:27 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:14

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Als Windows 2000 er niet op draait, wat voor HW is het dan?
Neem anders als je Linux of BSD ofzo niet lekker vind (easy?) gewoon Windows NT4.0 Server SP6a.

Ik heb thuis ook een Windows NT4.0 Server met SP6a draaien die al dit soort meuk regelt, centrale opslag, users aanmelden, backups, de hele meuk.
Easy, maar je moet je er wel ff in verdiepen natuurlijk.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.