HDD ERROR bij koud opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 10:05

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Harde Schijven waar ik maar niet uit kom.
Ik heb een vrij nieuw systeem:

MSI 648 Max - 8x AGP
P4 2.4 Ghz 533 Mhz
512 MB PC2700 DDR, 333 Mhz
GeForce Ti4200 128MB - 8x AGP
Western Digital 80MB 7200 RPM - 8mb Cache
Maxtor 20 GB 5400 RPM.
On board Realtec AC97 sound.

Maar met het koud opstarten (hij is dus uit en ik doe hem aan, bij rebooting ervaar ik geen problemen...) gaat hij alle IDE's scannen, en dan vind hij mijn CD speler en brander, maar geen harde schijven !? Hij gaat door, en geeft geen errors, maar voor het starten van windows gaat hij dan in de fout en zegt hij NTLDR Missing, press CTRL+ALT+DEL...
Als ik dan reboot detecteerd hij mijn beide harde schijven en start hij daarna gewoon op en kan ik prima met mijn pc werken , spelen etc.
Maar het word wel een beetje irritant om de hele tijd twee keer te moeten booten...
Als iemand het antwoord weet, dan graag !! Alvast bedankt..

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Verwijderd

Spinnen de HD's wel allebei op? Toen mijn maxtor dood aan het gaan was(spinde niet altijd op), dan was mijn andere HD ook niet zichtbaar, met rebooten spinde hij vaak wel op, n dan werd weer alles gezien.

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
Ja de lampjes gaan branden en het rommelt wat, maar de Maxtor schijf is removable in een bracket, en ook als ik die eruit haal krijg ik hetzelfde probleem. Ik snap er niets van want als ik hem opnieuw opstart lijkt het wel of hij warm is en daarom wel gezien wordt. Maar alleen bij het koud opstarten van de machine detecteerd hij de eerste keer dus mijn Western Digital niet... =( En de WD is net nieuw....

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kijk eens in je bios of je door verschillende dingen AAN TE ZETTEN (zoals je floppy boot) je boot iets langer kunt laten duren, hierdoor krijgen de schijven NET iets langer om op te spinnen... (ook de GEWONE boot laten zien IPV .het MSI logo)

Dit zal waarschijnlijk helpen ;) laat ff weten wat je resultaten zijn....worden wij blij van op GoT

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nog een mogelijke oplossing. Als je je HD eerst automatisch laat detecteren en naderhand op handmatig instelt met de juiste waarden zoekt hij niet meer. Verder kun je altijd in het BIOS je CD en/of DVD op disabled zetten. Windows herkent ze toch wel.

ARME AOW’er

Verwijderd

of probeer eeb boot-delay op te geven van 2sec of langer.

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
hmm, ik heb al geprobeerd om de procedure langer te laten duren, ook met pauzeren, en het handmatig instellen na het automatisch detecteren, laat alles goed tot ik hem uit en aan doe, dan vind ie de schijven niet en dan gaat ie de settings weer van 'user' naar auto zetten ... *ZuCht* Ik heb al zoooveeeeeeeeel geprobeerd, maar ik snap gewoon niet waarom hij het alleen doet als ik hem uit doe en dan weer aan. Als ie een keer opgestart is kan ik rebooten wat ik wil, en dan doet hij het de hele tijd goed... Een keer uit, en weer aan en het is mis......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Hoogstwaarschijnlijk de voeding dus :)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20
Western Digital schijven hebben een aparte juimperinstelling nodig bij een master-instelling zonder slave en een master instellijng met slave.

Je kunt proberen om de jumperinstelling voor beide schijven op master-select te zetten. Bij mij heeft dit geholpen. Als alternatief kun je een Promise-kaartje kopen met 2 ATA100/133-controllers erop en hier de maxtor HD in het bracket op aansluiten. Dit kost ong. 50 euro en heeft een paar voordelen:
* Je kan zowel de WD als de maxtor HD als master instelen, ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van CS.
* Beide schijven hinderen elkaar niet bij het overpompen van data.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
1 keer Google nltdr en
http://www.webopedia.com/TERM/N/NTLDR.html

Short for NT Loader, a program loaded from the hard drive boot sector that displays the Microsoft Windows NT startup menu and helps Windows NT load.
Often a user will see the message "NTLDR is Missing" after attempting to install Windows 2000 or Windows XP, or upgrade a Windows 95-based or Windows 98-based computer to Windows 2000 or Windows XP. The message appears after the first reboot. This occurs only if Windows 95 or 98 has been installed on a drive with the FAT32 file system.

To correct the problem, the user must boot the computer with a Windows 95 or 98 Startup diskette or another bootable diskette with sys.com on it. Then, at the "A:\>" prompt, type "sys c:" and press "enter." A "System Transferred" prompt should appear and then the user must reboot the computer without the diskette.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 19:26

bl33d

I love the smell of Napalm..

Gem1e schreef op 11 March 2003 @ 20:54:
1 keer Google nltdr en
http://www.webopedia.com/TERM/N/NTLDR.html

Short for NT Loader, a program loaded from the hard drive boot sector that displays the Microsoft Windows NT startup menu and helps Windows NT load.
Often a user will see the message "NTLDR is Missing" after attempting to install Windows 2000 or Windows XP, or upgrade a Windows 95-based or Windows 98-based computer to Windows 2000 or Windows XP. The message appears after the first reboot. This occurs only if Windows 95 or 98 has been installed on a drive with the FAT32 file system.

To correct the problem, the user must boot the computer with a Windows 95 or 98 Startup diskette or another bootable diskette with sys.com on it. Then, at the "A:\>" prompt, type "sys c:" and press "enter." A "System Transferred" prompt should appear and then the user must reboot the computer without the diskette.
Sorry maar je zit echt fout met je google antwoord..Hij heeft geen probleem dat de harddisk niet opstart naar z'n OS. Maar probleem dat HDD niet wil aangaan bij een koude start. Het lijkt mij eerder echt een voedingsprobleem. Jumpers zijn uitgesloten, als hij een reboot doet dan doen zijn harddisk het wel..Als het aan de jumpers lag zou zijn harddisk zowiezo niet moeten werken.

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
Mensen Mensen, welkom op deze mooie dag, en deze mooie ochtend :D
WHieEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Jessssssssssss Hij doet et weer !! OMG !! Hij start sneller op dan ooit te voren !! Mijn snelheden in game zijn ook bijzonder sneller, (Zoveel sneller dat ik het echt merk ... ) Hmmm maar voor de liefhebbers zal ik zeggen hoe ik het opgelost heb.
Allereerst had ik het probleem op meerdere forums gepost, waaronder het Morrowind forum, Morrowind is mijn favo game... en daar kreeg ik een stap voor stap guide om het probleem te achterhalen en op te lossen... Ik heb ook naar de jumpers gekeken, en die stonden goed.

Ik heb ALLES eruit gehaald en toen ALLEEN mijn Western Digital aangesloten, en de Jumper even op Master without slave present gezet.
FF aansluiten en hij schiet windows in als mijn beeldscherm infade. hmm zo is het al beter... maar ik moest mijn CD-RW, en mijn DVD en mijn bracket nog aansluiten.
Dus sluit ik mijn DVD als slave aan op mijn WD schijf, en stel de jumper opnieuw in , master with slave present. Ook mijn CD-RW als master op IDE2 en als slave mijn Bracket eraan gehangen. FF alle jumpers controleren en weer aansluiten, erop lettend dat de 2 80 pins IDE kabels met de blauwe stekker op het Mobo gaan, en de middelste op de beide masters gaan en de laatste stekkers aan de kabel op de slave drives.

Woooooooooohoooooooooooo hij suist er weer over. Ik had voor die tijd de IDE kabels aangesloten zoals het het beste uitkwam, en er geen rekening mee gehouden dat de stekkers ook in een volgorde aangesloten moesten worden.
Hierop werd ik dus gewezen , en nu is het probleem verholpen, en start hij dus sneller op dan ooit te voren... Bedank allemaal voor jullie inzet en echt , BEDANKT !!!!!!!!!!! :D WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!! SANEX RULT !!!!!!!

Verwijderd

Je zou een andere kabel kunnen proberen zoiets heb ik ook al gehad andere kabel niks aan de hand.
Pagina: 1