[w2ks]Inloggen duurt veel te lang

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik weet niet zeker of dit topic hier thuis hoort of in Windows Operated Systems maar ik post hem hier maar.

Sinds een aantal weken heb ik een nieuwe Windows 2000 Server. Bij het installeren ervan heb ik er ook voor gekozen om een andere domeinnaam te hanteren. Ik heb op twee pc's in mijn netwerk het grootste gedeelte van de usermappen (C:\Documents and Settings\%username% gekopieerd uit het oude domein, aangezien dit handig is ivm. instellingen enzo.

Sinds ik dit gedaan heb duurt het zoeken en toepassen van de instellingen bij het opstarten van mijn Windows 2000 werkstations een aantal minuten. Ik word hier een beetje :? van.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen met behoud van de instellingen van de account???

bvd

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:30
Laat eens wat eventlogs zien van: DNS en system...

En heb je policy's?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Heb je op de clients bij DNS het ip van de server ingesteld?

• littledreamer
IzoOoo schreef op 10 March 2003 @ 15:57:
Heb je op de clients bij DNS het ip van de server ingesteld?
Nee ik heb gewoon mijn IP dns'en en ik heb ook geen policy's.
Logboek items volgen nog....

Verwijderd

Iemand oplossing voor dit probleem, heb er zelf namelijk ook last van, dat tijdens het inloggen het wel een minuut of 7 duurt voordat hij doorstart. :) Event Viewer is helemaal normaal geen foutmeldingen...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Roaming profiles met van alles op de desktop???

Verwijderd

Nee.. het is een standaard server, met die standaard blauwe achtergrond en profiel ben ik nog geen eens aangeweest !

• IzoOoo
  • Laatst online: 30-07 13:35
zet bij je clients bij eerste DNS het ip van je server en hij logt in 10 seconde in.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

IzoOoo schreef op 10 March 2003 @ 20:47:
zet bij je clients bij eerste DNS het ip van je server en hij logt in 10 seconde in.
Heel goed advies. Dit zal DE oplossing moeten zijn!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• littledreamer
IzoOoo schreef op 10 March 2003 @ 20:47:
In mijn geval is dit niet zo, aangezien het ip van mijn server al als eerste dns stond.

• littledreamer
helemaal niemand? ;(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebeurt dat ook als je een nieuwe roaming user aanmaakt in je Users+Computers Snapin, en daarmee inlogt op die PCs?
Wat zie je in de logfiles van de client en de server als je inlogt?

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 16-03-2003 20:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Probeer eens een nieuw blanco username aan te maken op je domein, log dan in kijk hoe snel het gaat...

daarna je data terughalen uit je mijn documenten enzo... in geen geval een NTUSER.dat of dat soort files meenemen...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 00:14

ajhaverkamp

gewoon Arjan

xingrs schreef op 10 March 2003 @ 15:00:
Sinds een aantal weken heb ik een nieuwe Windows 2000 Server. Bij het installeren ervan heb ik er ook voor gekozen om een andere domeinnaam te hanteren. Ik heb op twee pc's in mijn netwerk het grootste gedeelte van de usermappen (C:\Documents and Settings\%username% gekopieerd uit het oude domein, aangezien dit handig is ivm. instellingen enzo.
Als je server/pc/gebruikers onder een ander domein hangen, kun je de profielen niet meenemen. Hier zullen allerlei rechten instaan (bv IN de ntuser.dat) die verwijzen naar het oude domain. Die ntuser.dat kan dus niet geladen worden bij gebruiker omdat hij + plus PC in een ander domein hangt. Als dat "oude" domein nog steeds in de lucht is zal hij misschien geen error geven alleen heeeel traag werken/laden.

This footer is intentionally left blank

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

Oke, voor iedereen waarbij de login "lang" blijft hangen (heb ik ook gehad)
ALS je dns draait, (al dan niet integrated of extern) en je "client" pc hebben geen directe functie op internet, zet dan bij AL je clients hetvolgende uit:

network properties > TCP/IP Properties > DNS > register this connection in the DNS server

zoiets heet 't iig, bij mijn vorige werk ging de login time van 7 - 20 minuten naar 7 - 10 seconden (over 100mbit switched)
bij mij thuis had ik hetzelfde probleem, en ging hij van 10 minuten naar enkele seconden :)

dus dat zou enorm moeten schelen.

De oorzaak van het probleem weet ik niet, heb ik ook nooit echt naar gezocht, maar ik heb het idee dat het heeft te maken met de instellingen van je DNS server (ik zou zeggen zoek op MSDN.microsoft.com als je wilt weten hoe of wat)

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

• polleke
  • Laatst online: 23-11-2025
In ons oude vertrouwde NT4 netwerk bleek het de history van IE te zijn. Door deze uit het profiel te halen en lokaal op de harde schijf te mikken duurde het in en uitloggen ook geen 5 minuten meer.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Draait je DNS van je windows 2000 domein wel goed.

Want hij probeert je server te resolven via dns of wins en ik denk dat dit ook gelijk het probleem is. (Was het tenminsten wel toen mijn dns niet geconfigd was)

Tegenwoordig gebruik ik wins en dns dus het gaat waarschijnlijk mis bij je name resolving

• littledreamer
raymonvdm schreef op 17 March 2003 @ 13:44:

Want hij probeert je server te resolven via dns of wins en ik denk dat dit ook gelijk het probleem is. (Was het tenminsten wel toen mijn dns niet geconfigd was)

Tegenwoordig gebruik ik wins en dns dus het gaat waarschijnlijk mis bij je name resolving
Mijn dns draait prima, ik heb het vermoeden dat het aan de profielen ligt het ene profiel is 150mb en het andere profiel is 240 mb, moet toch nog wel kunnen??

Hij is heel erg lang bezig met het toepassen van de persoonlijke instellingen :(

Iemand?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

xingrs schreef op 15 April 2003 @ 11:01:
Mijn dns draait prima, ik heb het vermoeden dat het aan de profielen ligt het ene profiel is 150mb en het andere profiel is 240 mb, moet toch nog wel kunnen??

Hij is heel erg lang bezig met het toepassen van de persoonlijke instellingen :(

Iemand?
profielen van 150mb en 240 mb !!?? :X

Veelste groot... IE history deleten en files enzo... of staan er zo'n belangrijke gegevens in dat ie zo groot moet zijn?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
polleke schreef op 17 March 2003 @ 12:26:
In ons oude vertrouwde NT4 netwerk bleek het de history van IE te zijn. Door deze uit het profiel te halen en lokaal op de harde schijf te mikken duurde het in en uitloggen ook geen 5 minuten meer.
ja dat komt waarschijnlijk omdat ie alles dan lokaal gaat kopieren naar de desbetreffende client,

ik heb trouwens hetzelfde probleem, dat het inloggen *(^&(^& lang duurt, vooral bij me laptoppie :)

• Mister_X
raymonvdm schreef op 17 March 2003 @ 13:44:

ik gebruik ook beide op me win2k as pdc bak, zal dat 'register dns' eens uitzetten als ik thuis ben.

Dat roaming spul kan ik wel uitzetten, maar als ik dan eens niet in het netwerk sta (met laptop bv) dan kan ik niet inloggen omdat ie geen domein vind, dus dat is ook niet echt oplossing, en heb geen zin om met 2 profiles te werken (ja ik weet dat je het ene profiel kanlinken aan het andere, maar weet je wel niet hoelang het inloggen dan duurt, moet ie alles kopieren :) )

• Mister_X
raymonvdm schreef op 17 maart 2003 @ 13:44:

kan je precies vertellen wat je er aan gedaan hebt? wan tt ik heb beide draaien en het gaat rete traag het inloggen, op alle clients.

• littledreamer
Mister_X schreef op 15 april 2003 @ 12:00:
[...]

ja dat komt waarschijnlijk omdat ie alles dan lokaal gaat kopieren naar de desbetreffende client,

ik heb trouwens hetzelfde probleem, dat het inloggen *(^&(^& lang duurt, vooral bij me laptoppie :)
natuurlijk ga ik niet alles kopieren. ik heb het hier over twee verschillende clënts, waar de profielen lokaal staan, niks met roaming profiles of iets in die richting dus. die beide gebruikers werken altijd achter dezelfde pc, dus inloggen op elkaars machine hoeft niet.
Pagina: 1