[PHP]Probleem na updaten naar laatste versie

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik heb net mijn php-versie geupdate van 4.1.2 (ofzo) naar 4.3.0. Ik draai een win2k server pc, met IIS als webserver. Ik heb gewoon de windows-installer er overheen gegooid, alles opnieuw ingesteld, php.ini en de dlls opnieuw naar de windows(\system32)-directory gekopieerd, en php.ini heb ik ook goed ingesteld. Echter als ik via het netwerk een php-pagina opvraag, dan krijg ik "De pagina kan niet worden weergegeven", probeer ik het vanaf de server, dan krijg ik een duidelijkere foutmelding, nl: "Security Alert! The PHP CGI cannot be accessed directly. ". Volgens de documentatie moet ik dan in php.ini cgi.force_redirect op 0 zetten. Na dat gedaan te hebben werkt het echter nog niet. Ik heb IIS al een paar keer opnieuw opgestart, en de server zelf ook, maar dat werkt nog niet. Wat zie ik nu over het hoofd ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pakt ie wel de goede .ini file?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Wat zegt de errorlog van je webserver / php?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Dr_Frickin_Evil
De .ini-file staat gewoon in C:\WinNT\ zoals het hoort.
Dit zegt de logfile van IIS ervan: 2003-03-10 13:30:47 192.168.0.2 - 192.168.0.1 80 GET /kwantongelre/bla.php - 200 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.1)

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
die 200 betekent succes dus het lijkt er op, dat het enige wat hij meldt is dat hij de error succesvol heeft verstuurd. Heb je geen php error log?

• Dr_Frickin_Evil
het werkt weer. Het werkt schijnbaar niet als je PHP over de vorige versie heen installeert. Nadat ik de phpdir gerenamed heb, en php er opnieuw heb opgezet, werkt het allemaal. Thx iig.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Volgende keer in Software Algemeen hiermee, dit is geen programmeerprobleem maar een software probleem. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met een mod.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.