[Samba] Kan win98 zijn profiles op de server opslaan ?

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
hey

Ik heb samba thuis geinstalleerd en ik wil graag dat deze als domain controller gaat fungeren nou zover heb ik het voor elkaar (alleen vraag ik me nog af of ik niet beter samba-tng kan gebruiken). De win98 clients kunnen inloggen op het domain dat gaat dus ook al goed alleen nu kan ik nog niet of tenminste dat lukt nog steeds niet om de profiles van die user op te slaan op de server.

Mijn vraag is dus: Hoe doe ik dat?

Ik heb al even met google gekeken naar oplossingen nou kwam ik als enige tegen om met poledit effe een policy te maken en die policy zodanig in te stellen dat het profile path naar \\server\<home>\.profile te laten verwijzen. Maar als ik dat dan ingesteld heb dan slaat hij mijn profile nog steeds niet op de server op. Of moet ik die config van mijn poledit save en op de server opslaan in de net logon share ? (Dat heb ik nog niet geprobeerd).

Wie kan helpen ?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09

Super_ik

haklust!

je kunt toch gewoon net use /home h: gebruiken in je logon script, slaat ie dan nie automatisch je profile op h: op?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Dat lukt dus niet!

En ik heb mijn ingesteld op: Logon home = //%U/.profile

Dus dat zou goed moeten zijn volgens de samba collection howto

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Jow kheb het zelfde 1 1/2 week geleden gedaan maar ik heb geen win98 clients.
Echter weet ik wel hoe het moet !.
Op je win98 bak moet je even naar het Configuratiescherm gaan en dan naar gebruikers.
Dan het laatste tabje en "toegangsbeheer" denkik.
Moet je even de instelling veranderen naar het 2de rondje en die 2 vinkjes aanzetten. kan niet zeggen hoe het heet kzit nu op een verotte win95 bak op school waarbij alles is dichtgetimmert met poledit enzow. :(
Anyway zo zou het moeten(moet je natuurlijk ook de dir's op je samba bak aanmaken en rechten en opgeven in je smb.conf dat je roaming profiles gebruikt maar dat is allemaal wel makkelijk.
Overigens zou ik als ik jou was overstappen op win2k draait stukker lekkerder.
Maar helaas geen echte dos ondersteuning.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kheb even poledit op die bak losgelaten en ff gekeken. >:)
In win95 zit het onder "Beveiliging" in het "Configuratiescherm"
Tabje "Gebruikersprofielen"
2de rondje en die 2 vinkjes aanzetten en dan rebooten!

Dat zou het moeten zijn! HF 8)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan