Hoe vind ik gegevens over Flash ROM chip?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 10:21
Ik heb een oude Pentium 1 Compaq waarvan ik probeer uit te vinden wat voor Flash ROM chip erin zit. Heb al aardig wat afgegoogled maar kan niets vinden. Het moederbord schijnt volgens een aantal programma's een Intel Triton 430VX te zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Vraag gerust als er meer gegevens nodig zijn. :)

EDIT:
Voorbeeld: UniFlash geeft Unknown ROM Chip

+

extra vraagje: weet iemand een programmaatje waarmee ik elke ROM chip kan flashen, ongeacht ie gesupport/gedetecteerd word?

[ Voor 23% gewijzigd door Zekas op 10-03-2003 14:19 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er is 1 ding dat ik weet, en dat is dat Compaq vaak eigen mooederborden gebruikt. Zo ook bij mijn P!! 266 (Deskpro, ook verkrijgbaar als P!).

Ik betwijfel dus dat het een Intel bord is, maarja, niet zeker

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nikser schreef op 10 maart 2003 @ 14:16:
Ik heb een oude Pentium 1 Compaq waarvan ik probeer uit te vinden wat voor Flash ROM chip erin zit. Heb al aardig wat afgegoogled maar kan niets vinden. Het moederbord schijnt volgens een aantal programma's een Intel Triton 430VX te zijn.
Fout. De chipset op het mobo is allicht een Intel TritonIII 430VX. Het mobo is een of andere Compaq custom ding :z
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Vraag gerust als er meer gegevens nodig zijn. :)
Erg voor de hand liggend: heb je geprobeerd de PC open te halen en een evt sticker van de EEPROM af te pulken en te lezen wat daaronder staat :?
EDIT:
Voorbeeld: UniFlash geeft Unknown ROM Chip

+

extra vraagje: weet iemand een programmaatje waarmee ik elke ROM chip kan flashen, ongeacht ie gesupport/gedetecteerd word?
Lastig, het progje wat we meestal aanraden in dat soort geval is... Uniflash :/

Oslik blyat! Oslik!

• Zekas
Kan iemand misschien wel vertellen of de Intel 430VX een bootblock heeft?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nikser schreef op 10 March 2003 @ 21:37:
Kan iemand misschien wel vertellen of de Intel 430VX een bootblock heeft?
Lees m'n vorige post nogmaals"

Intel 430VX is NIET de naam van je moederbord maar de naam van het chipset op je moederbord

Nee de 430VX heeft geen bootblock omdat een BIOS een bootblock heeft en niet een chipset |:(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hadden die Compaq's hun 'bios' niet op een verborgen partitie op de harde schijf staan??

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:51:
Hadden die Compaq's hun 'bios' niet op een verborgen partitie op de harde schijf staan??
Niet de BIOS zelf, die zit gewoon op een EEPROM, het is de setup programma dat op de HDD te vinden is :)

Oslik blyat! Oslik!

• Zekas
Ok, hoe kom ik er dan achter wat mijn mobo wel is, en of er wel een bootblock op zit?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Als je wil weten wat voor flashrom chip er gebruikt is schroef je de kast los en zoek je naar een chip waar een stikkertje met "Phoenix, Award, AMI, oid" opstaat. Dat is je bioschip.

En ja, je bios heeft wel een bootblock anders zou die ook niet booten... (bootblock is gewoon het deel van het bios wat op het startadres van de chip staat en dus automagisch wordt uitgevoerd als je de pc aanzet)

Dat moederbord is trouwens bijna zeker een compaq eigen bouwsel, als je een nieuw bios zoekt kan je beter gewoon op het modelnr gaan zoeken, dat heeft bij compaq meer effect.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Zekas
Nou ik wil er eigenlijk een 'normaal' bios op zetten (gewoon Award ofzo), kan ik die eroverheen flashen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nikser schreef op 12 maart 2003 @ 12:41:
Nou ik wil er eigenlijk een 'normaal' bios op zetten (gewoon Award ofzo), kan ik die eroverheen flashen?
Dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken- Compaq ontwerpt meestal haar eigen mobo's en maakt er geen 'normale' BIOS versies voor. Maar om zeker te zijn moet je weten welk mobo erin zit, zie daarvoor de Technische PMG FAQ

Trouwens, misschien is het helemaal niet nodig- wat wil je graag in het BIOS doen dat momenteel (schijnbaar) niet kan :? Allicht dat er met die Compaq BIOS er toch een manier is het te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Compaq ontwerpt zijn eigen moederborden. Door deze moederborden zijn ze met een naar waarde langzame processor nog steeds snel en stabiel.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:05:
Compaq ontwerpt zijn eigen moederborden. Door deze moederborden zijn ze met een naar waarde langzame processor nog steeds snel en stabiel.
:? Compaq mobo's zijn uit vrijwel dezelfde componenten opgebouwd als ieder ander mobo, ze hebben alleen een wat excentrieke BIOS, maar dat maakt ze zeker geen snelheidswonders. Waar haal je deze 'wijsheid' vandaan :? :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1