Hoi,
Zoals in de titel staat heb ik een probleem met een set-veld in een MySQL tabel.
De waarden in dat veld worden gescheiden door een komma ( , ).
Wat wil ik doen?
In die tabel staan natuurlijk veel meer records, iedere record heeft een uniek ID en staat voor een persoon, ik wil alle velden/waarden ophalen en deze ingevuld hebben op een pagina om deze te kunnen aanpassen en vervolgens aangepast weer in dezelfde record te plaatsen. Bij alle soorten velden lukt me dat behalve bij een set-veld.
Ik heb al wat geprobeerd met de explode functie, maar dat lukt me niet.
In dit veld moeten de juiste waarden geselecteerd worden:
sorry voor de breede code
En dit had ik al gemaakt met PHP:
Kan iemand mij hiermee helpen, please?
Zoals in de titel staat heb ik een probleem met een set-veld in een MySQL tabel.
De waarden in dat veld worden gescheiden door een komma ( , ).
Wat wil ik doen?
In die tabel staan natuurlijk veel meer records, iedere record heeft een uniek ID en staat voor een persoon, ik wil alle velden/waarden ophalen en deze ingevuld hebben op een pagina om deze te kunnen aanpassen en vervolgens aangepast weer in dezelfde record te plaatsen. Bij alle soorten velden lukt me dat behalve bij een set-veld.
Ik heb al wat geprobeerd met de explode functie, maar dat lukt me niet.
In dit veld moeten de juiste waarden geselecteerd worden:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <select name="functiegebied[]" size="6" multiple id="functiegebied[]"> <option value="Finance and Control" <? if($fgebieden == "Finance and Control"){echo "selected";}else{echo "";} ?> >Finance and Control</option> <option value="Human Resources" <? if($fgebieden == "Human Resources"){echo "selected";}else{echo "";} ?> >Human Resources</option> <option value="Process Management" <? if($fgebieden == "Process Management"){echo "selected";}else{echo "";} ?> >Process Management</option> <option value="Marketing and Sales" <? if($fgebieden == "Marketing and Sales"){echo "selected";}else{echo "";} ?> >Marketing and Sales</option> <option value="ICT" <? if($fgebieden == "ICT"){echo "selected";}else{echo "";} ?> >ICT</option> <option value="anders" <? if($fgebieden == "anders"){echo "selected";}else{echo "";} ?> >anders, namelijk:</option> </select> |
sorry voor de breede code
En dit had ik al gemaakt met PHP:
PHP:
1
2
3
4
| $res = mysql_query("SELECT `functiegebied` FROM `test_contacts` WHERE `id` = '$id'"); $tmp = mysql_fetch_object($res); $functiegebied = $tmp->functiegebied; $fgebieden = explode(",", $functiegebied); |
Kan iemand mij hiermee helpen, please?
[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 10-03-2003 14:13 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S