Toon posts:

5.1 surround werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb een creative live 5.1 surround soundblaster en een 5.1 speakerset. Ik heb de drivers meerdere malen geinstalleerd maar het probleem lost zich niet op, namelijk: Het geluid komt maar uit 4 satteliet speakers ( dus niet uit de center maar wel heeeel zachtjes uit de subwoofer. In de sound Mixer kan ik ook maar 4 speakers selecteren ( dus geen 5.1 ) Bij de settings kan ik niets veranderen en alles staat daar uit. Het hele systeem is goed aangesloten maar het wil maar niet werken. ( de bassen komen trouwens ook uit de satteliet speakers en dat vervormd het geluid enorm )
Wat moet ik doen ???? ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, ook het topic 5.1 live problemen doorzocht, en gezocht op de site maar ik ben er nog niet 8ter.

HELLPPP!!

Verwijderd

Zo lang je soundmixer niet op 5.1 ingesteld staat zal het nooit werken zo als jij het wilt. Je moet dus ergens proberen de settings op 5.1 zien te krijgen. Wordt het wel ondersteund? Updates? enz....

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het probleem, ik krijg de surround mixer niet op 5.1. Alle drivers zijn geinstalleerd.

ik heb trouwens XP prof.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06
zitten de stekkertjes er wel goed in??? was een probleem bij mij namelijk :) heel stom, maar het kan gebeuren.

Verwijderd

Kijk in de player. Als je even wacht verschijnt er een button met de naam 'cmss' of zo.
Daar kun je hem op 5.1 zetten. Kijk eens in het topic Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic. Daar staat het met schermpjes uitgelegd. Is wel een enorm topic om door te bladeren. })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
(newbe :P ) welke player ?

Verwijderd

Creative Play Center

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.dorland/creative%20playcenter.gif

Let op de knop meteen onder het nummeriek paneel.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje _/-\o_

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb een 5.1 Logitech Z-640 speakerset. Ik kan hem echter wel gewoon instellen op 5.1. De center doet dan niet mee, de rest allemaal wel. er zit wel en knop op de center speaker (matrix) om (voor als je een geluidskaart hebt met 4 kanalen) geluid te creeren voor de center van de front speakers. Dit hoort echter niet lijkt me. Bij de test komt er weer wel gewoon geluid uit de center (als de matrix functie is uitgeschakeld. Iemand die hier een oplossing op weet?

Verwijderd

Heb je hem in de player al op film modus gezet via de cmss knop ?

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kheb alleen de drivers, de diagnostic tools en de surround mixer geinstalleerd staan, ik zal et es proberen.

Dat werkt inderdaad, bedankt :)

Wel vreemd dat dat niet gewoon is in te stellen via de Surround Mixer. Verder heb ik dat PlayCenter helemaal niet nodig :)

[ Voor 43% gewijzigd door Glitch op 10-03-2003 14:54 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:36:
Creative Play Center

Let op de knop meteen onder het nummeriek paneel.
_/-\o_ Amen!

Heb mijn Creative 5100 speakersetje al sinds december en heb dit steeds niet op kunnen lossen... Bleef maar 4 satellite speakers zonder centerspeaker houden...
En nu valt m'n oog toevallig op één van de active topics terwijl ik m'n profiel ff zit te bekijken... Hartstikke bedankt!

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit staat gewoon in dat andere topic en staat ook uitgelegd in topics die in de SBlive FAQ staan.

En dan wel specifiek dit topic:
[rml][ FAQ + 5.1] Krijg het niet voor elkaar[/rml]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.