WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

pinnacle studio de luxe of vivo videocard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer gaan configureren en kopen met name ivm video editing
Ik wil de mogelijkheid hebben om analoge (VHS, C-VHS, Hi8)en digitale video beelden te importeren, te bewerken en weer terug te schrijven naar analoog en digitaal
Hiervoor wilde ik de set van Pinnacle Studio de Luxe kopen, naast een goede videocard

Begrijp ik nu goed dat ik de Leadtek Winfast A250 Ultra TD - my Vivo of iedere andere Vivo geschikte kaart (Hercules All in wonder; of Club 3D) voor exact hetzelfde kan gebruiken als genoemde Pinnacle kaart (alleen moet ik de uitgebreide videoediting software er nog bijkopen), maar ook met dezelfde kwaliteit
Of ga ik er ergens anders op achteruit zoals bijv de render snelheid of iets anders

wie kan mij helpen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Uiteraard zal een hardware matige capture card, beter zijn dan een video kaart die dit als optie er bij heeft.

Kijk eens naar het prijs verschil van een "simpele" dc10+ een een goeie vid. kaart.
De dc10+ kost toch nog wel 220 euro, en dat kostte me radeon 9500pro ook, evenals en goede ti4200. Das niet voor nix.

Of, koop een 2ehandse dc10+ , en voor digitale video editing heb je meestal genoeg aan een firewire, en of usb/usb2.0, zo niet dan gaat dit verhaal niet op :+

Zelf heb ik ook voor dit dilemma gestaan, en heb uiteindelijk voor 100pleuro een 2e handse zeer nette dc10+ gekocht (doosjes en aankoopbon, half jaar oud :) ), met studio 8. Maar goed ding werkt ook uitstekend met andere softtware.

Voor ieder wat wils.

Wat betreft render snelhied, is puur van je systeem afhankelijk, wat betreft capturen, ook hier is het deels van afhankelijk.

Het belangrijkste van een real time capture, (analoog) met een hardware matige capture card,is dat je HDD, de datastroom wel aan kan.

[ Voor 22% gewijzigd door PsYgHo op 10-03-2003 14:13 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• esc
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 14:52

esc

Ik werk zelf enige tijd nu met Pinnacle DC10+ tot volle tevredenheid. Deze kaart heeft een uitstekende analoge s-video ingang waar conventionele video kaarten niet aan kunnen tippen. Een digitale camera kun je aansluiten op een standaard firewire poort.

... het gaat nooit snel genoeg ...