[A2000/Chello] Borg kabelmodem hoeveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Achwel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-11-2022
Ik heb de search gebruikt, maar kon helaas niets vinden.

Ik had een kabelabbo bij het ouwe A2000 (later overgenomen door UPC).
Vorig jaar van de kabel afgekicked (zat in de illustere top 300 downloadeders)
Abbo opgezegd en modem ingeleverd bij zo'n chello shop.

Daarna in een complete soap op mijn hals gehaald om de borg voor mijn kabelmodem terug te krijgen.

Chello heeft nu 50 Euro overgemaakt, maar volgens mij heb ik destijds 300 NLG moeten betalen als borg aan A2000. Ik kan dat alleen nergens meer vinden :(

Zijn er nog ouwe A2000 kabelaars hier die weten wat de borg was die we destijds hebben betaald, het liefst op papier?

Alvast bedankt!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Er staat mij iets bij dat de borg gestijds 100 gulden was, maar ik weet het echt meer zeker.

edit:

als het vanavond nog steeds niet duiselijk is zal ik ff zoeken in mijn administratie

[ Voor 37% gewijzigd door mlevd op 10-03-2003 13:48 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
kun je dat niet meer terug vinden in je bankafschriften?
ik zou gewoon eens even rustig al je bankafschriften doorspitten om te kijken of je het terug kunt vinden, als het om 300 guldens gaat is dat zeker de moeite waard.

• Achwel
Helaas is het meer dan 3 jaar terug. Zo lang bewaar ik mijn rekeningafschriften niet :>

Omdat meer mensen in de loop der tijd hun abbo hebben opgezegd (al dan niet vrijwillig), hoopte ik op een ook ex-A2000 gebruiker die nog wist hoeveel ie aan borg behoort terug te krijgen.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 12:02

fcs

borg is volgens mij idd 100 gulden. is wat ik toendertijd voor had betaald (1998 aan de kabel gehangen).

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij waren die 300 gulden de volledige aansluitkosten van het a2000 abbo, maar dat weet ik niet meer zo zeker.

Signature van nature

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is inderdaad 100 gulden, ik ben al een jaar bezig om dit bedrag terug te krijgen en het is me nog steeds niet gelukt :(

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 10:55

BTB

Je mag sowieso van geluk spreken. Wij hebben vorig jaar april het modem ingeleverd, en wachten nu nog steeds op de borg. We hebben toen een keer een brief gestuurd dat we in afwachting daarvan de betaling van het kabelabonnement op zouden schorten. In oktober nog een herinneringsbrief gestuurd. Onlangs kwam er nog een aanmaning van de EUR 99 die wij dus inmiddels hadden opgeschort. Dus nog eens een herinneringsbrief gestuurd. Zaterdag een `laatste aanmaning voor afsluiting' ontvangen....
UPC, werkelijk het meest walgelijke bedrijf van Nederland.

Bram Bouwens

• Achwel
Ik heb nog een ouwe map kunnen vinden van A2000. Die NLG 100 klopt. Dat verhaal van aangetekende brieven klinkt bekend :(

Afgelopen week in een laatste poging een berichtje achtergelaten op de UPC site. Daar reageren ze wel op! Naar hun zeggen is de borg overgemaakt, maar heb een heel jaar de mutaties nagezocht, maar nix van upc... Wacht weer op bericht van ze. Al een tijdje alle betalingen opgeschort. Zal wel afgesloten worden binnenkort van kabelTV. Dan rijden we meteen een schotel naar binnen. Ben het helemaal zat.

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kunnen we niet onze gezamelijk de media inschakelen of zo iets? Ik heb ook oorlog met ze, maar heb nog steeds geen borg terug ontvangen

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op http://kabelmemo.freeservers.com/kabelmemo_16.htm staat dat de borg eind 1997 / begin 1998 zo'n 100 NLG was.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 21:23
MP3-Junky schreef op 11 March 2003 @ 14:49:
Kunnen we niet onze gezamelijk de media inschakelen of zo iets? Ik heb ook oorlog met ze, maar heb nog steeds geen borg terug ontvangen
Voor die paar honderd euro borg gaan ze niet druk maken bij kassa/radar van misschien 10 tot 50 klanten :(. Ik denk dat er in die wereld veel belangerijker dingen willen oplossen.

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 10:55

BTB

Dit ene issue op zich is niet genoeg om de media te mobiliseren, maar het is wel een symptoom van de volstrekt verrotte bedrijfscultuur binnen UPC. De enige manier om dat op te lossen is een faillisement, en dat komt er nu toch echt wel aan. In zoverre, ze zullen worden overgenomen door een beter (slechter kan niet) bedrijf of opgesplitst of zo. Dan nog duurt het een tijd voordat alles weer goed gaat draaien. Eerst moet er een hoop personeel vervangen/heropgevoed worden.

Een bijna even incompetente zooi had je een paar jaar terug bij Cadans. Dat is dus inderdaad opgeheven en de taken zijn overgeheveld naar een andere instantie. Dat hielp echt.

Bram Bouwens

Pagina: 1