Arcserve 2000 blijft staan in active status

Pagina: 1
Acties:

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 16:28
Goedendag,

Ik heb hier een windows 2000 server met sp3 en daarop draait arcserve 2000 met sp4. Het probleem hiermee is dat de status van een van de jobs niet anders wil weergeven dan active.

De job is op donderdag rond 01:30 gestart. Vrijdag heeft de server een reboot gehad. Ik kom hier op maandag en de status staat nog steeds op active.

Ik heb alle services van arcserve gestopt. Ik heb het tapedevice (hardwarematig) uitgezet. Niks helpt. En ook de reboot van vrijdag heeft niet geholpen.

Ik kan de job niet stoppen, dan komt ie met de vrolijke melding: failed to stop this job.

Ik kan de job niet deleten want dan geeft ie aan dat hij nog active is.

Arcserve heeft meerdere jobs. Dit is de enige met dit probleem.

Er zitten ook meerdere tapeunits aan de machine. Backuppen met tapeunit 1 gaat gewoon door en geeft ook geen meldingen, alleen de job op tapeunit 2 blijft op active staan.

Ik ga nu een testjob op tapeunit 2 draaien en verwacht dat dit wel goed gaat.

Mijn vraag is: hoe krijg ik die job die op status active blijft staan uit arcserve?

• Scraper
Na een leuke zoektocht ben ik er inmiddels achter. In de directory 00000001.qsd onder arcserve staan de jobs als bestandjes. Hieruit heb ik de desbetreffende job weggegooid en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Dit is niet de oplossing, wel op korte termijn mischien.
Kijk eens bij de updates van CA daar staat eentje die exact dat probleem behandelt.
Van wanneer is die SP4 ? er is ooit nadat de eerste keer SP4 uitkwam een versie 2 uitgebracht.
Jouw probleem deed / doet zich dan ook voor als je ARCserve bedient in een terminal sessie.

• Scraper
Ok, bedankt voor de tip. Ik bedien het idd in een terminal sessie. Ik heb het Servicepack recentelijk nog een keer gedownload en opnieuw erop gezet.