Toon posts:

Computer (niet OS) reset spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer (p4, abit bd7-II) draaide tot voor kort goed.

Sinds ik een kleine lan (5 personen in totaal) heb gehouden draait het systeem niet meer lekker. De computer reset spontaan, of gaat helemaal uit. Ik heb nog geen patroon of iets dergelijks gevonden (bijv bij hoge cpuload). Het ligt niet aan windows, onder FreeBSD heb ik er ook last van.

Wanneer ik de computer aan een andere (stroom)groep hang, draait het systeem gewoon door, zonder enige problemen. Waar ik zelf aan denk is dat er misschien pieken/dalen zijn. Maar alleen dit systeem heeft er last van. Tijdens de lan hadden de andere systemen nergens last van. Of misschien is mijn voeding (toevallig) kapot gegaan.

Ik heb nog niet echt veel geprobeerd, alleen het systeem op een andere groep aansluiten.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Enige specs van het systeem:
P4, 2,4B GHz
Abit bd7-II
Asus v8440
512 MB ddr-333 (draait op 266) van computerland (merk?)
Dynalink ISP128+ isdnkaart
80GB maxtor hdd
8200+ HP brander (4x4x24x)

Bij voorbaat dank,

Steven

PS.
Ik heb op dit forum nog niet echt gezocht, wat ik nu ga doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 13:47 ]

Verwijderd

Je geeft jezelf al antwoord. Advies : PC goed aarden, anders nwe voeding kopen. 8)7 Verder even controleren of op de bewuste stroomgroep misschien ook een oude koelkast / vriezer of ander apparaat zit wat bij aanslaan een hoge piekstroom vraagt. Heb al zelfs meegemaakt dat een buurman een leiding aftapte en daardoor een PC steeds crashte (buurman had zijn weedkwekerijtje vrolijk op dezelfde groep!). :X

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46
Het kan ook een brakke voeding zijn die niet tegen bepaalde spanningen kunnen op je stroomgroep. Zeker een no-name 300W voeding? ;) Volgens mij is zoiets wel op te lossen door een wat betere voeding te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op deze groep zitten 3 computers, 1 tv, 1 stereo torentje, een aantal lampen. Niet echt heel spectaculair dus.

Maar blijkbaar is idd de voeding kapot. Het is een 300W voeding uit een standaard Funprice kast. Er zit nog garantie op, dus ik mail funprice zo even.

Bedankt voor alle response.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:32:
Ik heb nog niet echt veel geprobeerd, alleen het systeem op een andere groep aansluiten.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Wat denk je wat ik nu ga zeggen :?

Éérst proberen en searchen en dán pas een topic openen graag :) Open er maar weer een met jouw bevindingen mocht het probleem nog niet opgelost zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.