Maar ik bedoelde dus: gooi er een urlencode() overheen, dan gebeurt dit allemaal automatisch
[ Voor 42% gewijzigd door sjroorda op 10-03-2003 13:43 ]
Het moet dus gebeuren, dat mijn startpage---.../content/index.php...---? moet vervangen door &.
wat ik dus bedenk, is dat urlencode dat i.c.m. str_replace moet doen ofzo?
1
2
| echo '<a href="index.php?pagina=home">Home</a>'; echo '<a href="index.php?pagina=andere categorieën">Andere categorieën</a>'; |
dan gaat de eerste href wel goed (is een geldige link), maar de tweede niet (staat zowel een spatie als een trema in).
Als je dit verandert in
1
2
| echo '<a href="index.php?pagina='.urlencode('home').'">Home</a>'; echo '<a href="index.php?pagina='.urlencode('andere categorieën').'">Andere categorieën</a>'; |
dan gaat het WEL goed, omdat dat de tweede href wordt omgezet in iets als index.php?pagina=andere%20categorie%99n.
Dit is de werking van urlencode en dit moet je dus ook gebruiken in get-variabelen waarin vraagtekens e.d. voorkomen.
Als je dan in je volgende pagina de GET-vars uitleest, moet je een urldecode() eroverheen gooien:
1
2
| echo $_GET['pagina']; echo urldecode($_GET['pagina']); |
Zonder urldecode is niet gegarandeert dat de uitvoer goed is, met urldecode wel.
UhmzFlamerX schreef op 10 maart 2003 @ 14:00:
Kun je niet controleren met $_SERVER['argv'] of $_SERVER['QUERY_STRING'] of de pagina al wordt opgevraagd met een variabele? Zo ja, gebruik een & ipv een ?, anders gebruik je gewoon de ?.
Ik vertelde toch juist dat elke pagina een variabele is
Ik heb trouwens al getest of ik een var-bevattende-url kon beginnen met & maar dat lukte dus niet...
maar wat zou er dan gebeuren als ik op het phpBB Forum zelf, op ee link klik...
ik ben namelijk niet van plan om kompleet phpBB op z'n kop te gaan gooien.
Dit is hoe et zit:
Ik klik op een link, en die code is zo:
1
| <A HREF="?content=site/phpbb/index.php">Forum</A> |
Dat werkt nog prima, maar waneer ik dan op de phpBB page op ee link klik, krijg ik dus een berg fouten. Want hij probeerd dan naar een url te gaan als:
1
| www.aqua-code.com/content/site/phpbb/blaat.php?var=boe |
Maar dat werkt dus absoluut niet
[ Voor 55% gewijzigd door Rickyboy op 10-03-2003 14:15 ]
Zoals ik het zie, begin je altijd met een pagina die óf een phpBB variabele heeft, óf geen variabele (die moet je er zelf nog bij plakken lijkt mij). Dan is dus maar een kwestie van controleren.Rickyboy schreef op 10 March 2003 @ 14:03:
[...]
Uhmz
Ik vertelde toch juist dat elke pagina een variabele is
Ik heb trouwens al getest of ik een var-bevattende-url kon beginnen met & maar dat lukte dus niet...
Heb je namelijk altijd een variabele, dan hoef je toch alleen maar & te gebruiken
$_GET['id'] = 1;
$_GET['page'] = '/site/page.php?id=1';
Het lijkt dus gewoon goed te werken, dus als ik het zo zie zouden er helemaal geen problemen mogen zijn???
[ Voor 21% gewijzigd door Rickyboy op 10-03-2003 14:18 ]
1
| echo '<a href="?content=' . urlencode('site/phpbb/index.php') . '">Forum Test</a>'; |
En dit krijg ik als ik op die link klik:
Volgens mij heb ik in dit geval helemaal niks aan urlencodeWarning: Failed opening './extension.inc' for inclusion (include_path='') in /home/sites/site90/web/content/site/phpbb/index.php on line 25
Warning: Failed opening './common.' for inclusion (include_path='') in /home/sites/site90/web/content/site/phpbb/index.php on line 26
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in /home/sites/site90/web/content/site/phpbb/index.php on line 31
[ Voor 16% gewijzigd door Rickyboy op 10-03-2003 15:14 ]
wat hier eigenlijk het probleem is, is het phpBB root-path.....
index.php van phpBB wordt opgevraagt vanuit 2 mappen daarvoor.....dat werkt natuurlijk niet
En de
Tot slot zou je misschien eens kunnen kijken naar het overmatige gebruik van je smileys
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Dit topic is gesloten.
![]()