Toon posts:

computer in netwerk zorgt voor connectieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 8 mbit adsl via de universiteit.

Het netwerkt zit als volgt in elkaar. Vanuit het modem gaat een kabel naar een switch. Alle 3 de computers zitten met utp-kabel aan deze switch verbonden.

Over het algemeen werkt alles goed en heb ik downloadsnelheden van rond de 550 kb/s. Af en toe krijg ik ineens slechts downloadsnelheden van 40 kb/s.

Ik denk dat 1 van de 3 computers het probleem veroorzaakt, want als ik deze reboot dan is alles weer normaal, totdat na verloop van tijd dezelfde problemen zich weer voordoen. Alle computers zijn voorzien van windows XP.

Alle 3 de computers hebben de volgende ethernet kaart:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC en ik heb de volgende switch http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_switch8ports.htm

Heeft er iemand enig idee waar het aan kan liggen of welke dingen ik zou moeten controleren.

ps: als ik mijn utp kabel direct in het modem steek werkt het internet wel gewoon goed, dus aan mijn isp/modem ligt het niet.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Misschien schakelt de netwerkkaart over van 100MBit naar 10MBit?

Gokje....

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor deze newbie vraag, maar hoe kan ik dit controleren en veranderen?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Klik met rechts op mijn netwerklocaties en dan eigenschappen.

Daar staat dan je verbinding, controleer daar de status van als je verbinding zo traag is.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

vervang het netwerkkaartje eens

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
de kaart blijft gewoon op 100 mbit werken. Het vreemde is dat alle 3 de computers niet meer dan 40 kb/s kunnen downloaden, terwijl als ik die ene computer opnieuw opstart alles op alle 3 de computers weer goed werkt.

Aan de switch kan het volgens mij niet liggen want ik kan bestanden wel gewoon via het netwerk snel verzenden.

Ik denk dat het wellicht iets te maken heeft met netwerksettings. Op de een of andere manier krijg ik geen toegang tot die ene computer, terwijl er geen paswoord op staat. Alle 3 de computers zijn lid van dezelfde werkgroep. Ik heb geen idee waardoor dit veroorzaakt wordt :(

Verwijderd

Hoeveel geregistreerde ip adressen krijg je van je ISP?

Verwijderd

Topicstarter
iedere computer krijgt een apart ip, deze zijn de volgende:

130.89.223.102
130.89.223.106
130.89.223.107

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Zijn er op die computer specifieke p2p programma's geinstaleerd? Misschien dat via die ene computer een grote upload gegenereerd wordt?
Verder is het niet nodig (en verstandig) om je ip-adressen hier neer te zetten.
Pagina: 1