[PHP] Slashes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een klein probleempje, wat ik zelf niet kan test en het volgens mij niet echt heel moeilijk is.

Probleem:
ik heb dus een waarde die ik een een database wil stoppen.
Deze komt eerst in een tijdelijke tabel en daarna naar de orriginele tabel (vraag niet waarom, het is zo gewoon).

Alleen doe ik voor de insert naar de tijdelijke tabel over alle waardes de functie addSlashes().

Nu mijn vraag.
Moet ik, als ik de waardes uit de tijdelijke tabel (mysql_fetch_row()) haal en daarna in de orriginele tabel zet, weer een addSlashes er overheen doen?

Ik kan dit helaas niet testen. De kans is te groot dat dat de data verminkt raakt.

Kan iemand mij dit vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Nee
Ik kan dit helaas niet testen. De kans is te groot dat dat de data verminkt raakt.
Maar gezien deze opmerking moet ik erbij zeggen: denk ik. Probeer het anders even uit op een niet-cruciale DB?

[edit]
Is het anders geen idee om dat door MySQL intern te laten doen? (dit is echter niet mogelijk als het om 2 verschillende db's gaat)

[ Voor 25% gewijzigd door sjroorda op 10-03-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:46

TheDane

1.618

:? waarom zou je dat niet kunnen testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
als je iets uit database haalt in php raakt het nooit verminkt, (of heb ik het verkeert) je kan het alleen veranderen met update :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet testen omdat alle data live is en heb geen zin om allerlij test databases en tabellen te maken.
Het kan niet door mysql gedaan worden, omdat er nog een paar velden bij worden gestopt.

Maar het probleem is dus:
Als ik de data GOED uit de testtabel haal.
Moet ik er dan nog een keer een adslashes overheen gooien? Of krijg ik de data al terug als \' ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Hoe je de data terugkrijgt kan je zelf controleren; hierdoor zal niets in de DB worden verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:46

TheDane

1.618

geen zin |:(

maar als antwoord: nee, niet nodig.

select waarde1, waarde2, etc from table1;

insert into table2 (veld1, veld2, etc) values ('waarde1', 'waarde2', etc);
(bij stringvalues dus; integers zonder ' inserten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Tja..

create table test1(id int, waarde varchar(200), primary key (id));
create table test2(id int, waarde varchar(200), primary key (id));

En dan waarde kopieren van test1 naar test2 is ook zo'n grote database test dat je dat niet zelf kan uittesten he? Ik zou ook niet weten of ik wel de ruimte had voor zulke grote tabellen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1