Ik wil een domein registreren voor alleen email...hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:53
Ik heb al op verscheidene plaatsen gezocht, zoals www.webhosters.nl etc. maar ik snap het gewoon nog niet echt.

Ik en mijn broer willen dus graag een stoer domein voor een leuk emailadres. Wat wij dus zoeken is een eigen .com domein met email forwarder. Als je op www.webhosters.nl kijkt, zie je dat ze vaak vanaf 10 euro een domeinnaam aanbieden PER JAAR. Is dat nou niet een beetje erg goedkoop, of krijg je dan alleen een domeinnaam en moet je dan betalen voor hosting ofzo.

En kan iemand mij een tip geven wat ik het beste kan nemen, het hoeft niet per se het goedkoopste te zijn, maar moet het altijd gewoon DOEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 19:59
www.123cheapdomains.com

17€ per jaar, alles inclu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan toch ook alleen een domeinnaam nemen en een eigen mailserver maken? Altijd online (mits je provider een storing heeft) :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
Is die 13 euro per jaar dan wel incl. mail forwarder? Dat vraag ik me nou af.

En ik host liever niet zelf, we zitten al met 8 pc's op 1 lijntje, en dit wordt natuurlijk helemaal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:59
je kan toch makkelijk een meelserver opzetten. zo heel veel bandbreedte kost dat ook weer niet... is wel het goedkoopste. vroeger kon dat ook met klik & klaar van kpn. ik weet niet of dat nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(mits je provider een storing heeft)
Moet natuurlijk "tenzij" zijn in plaats van "mits"...
En ik host liever niet zelf, we zitten al met 8 pc's op 1 lijntje, en dit wordt natuurlijk helemaal vaag.
Wat is er dan op tegen om niet zelf je mail te regelen ?
Lijkt me juist een logische oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb al een paar jaar via Namezero een eigen domeintje; dit is inclusief mail forwarden. Uit mijn hoofd gezegd kost dat iets van 30 USD per twee jaar.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domein reggen incl. forwarding van meel naar op te geven meeladres en domeinforwarding naar een door jullie gebouwd websiteje kost op zicht niet zoveel. Of je meelserver doet, is dan niet belangrijk, je moet dat wel doen op de momenteel door jullie gebruikte meelprovider. Ffetjes searchen brengt mij op iets van 40 pleuro/ jaar.

Heb je 1 url-forwarding en 3 mail forwarded accounts. Server is dan heel goed betrouwbaar, de mijne is in ieder geval nog nooit down geweest (greenvehicles.net).
Ik word gehost door Flitsweb.com uit Zoetermeer, ze zijn wel ietsie duurder dan de meesten, maar ik ben dik tevreden over de service. Hun website is wel niet te pruimen, maar dan weet je ook waar je geld in gaat zitten (en je hebt Nederlandse hosting). Ik had dus hetzelfde probleem, en heb dit ondervangen door gewoon contact met hun op te nemen. Zij hebben het toen geregeld, voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
Hmmm, dat namezero ziet er eigenlijk wel heel ok uit, lekker goedkoop en precies wat ik wil. Maar vroeger was namezero toch hartstikke bagger enzo? Of is dat nu veranderd? En is het niet handiger om een server in Nederland te hebben, ivm. vertraging, of maakt dat niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... laat maar, is niet de bedoeling geweest ;) ...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 19-08 13:40

Stewie!

Keen must die!

Rudy_V schreef op 11 March 2003 @ 11:40:
Hmmm, dat namezero ziet er eigenlijk wel heel ok uit, lekker goedkoop en precies wat ik wil. Maar vroeger was namezero toch hartstikke bagger enzo? Of is dat nu veranderd? En is het niet handiger om een server in Nederland te hebben, ivm. vertraging, of maakt dat niet zoveel uit?
Namezero is samen gegaan met mydomain.com, en dat is echte kwaliteit. Webbased interface voor alle domeinen en DNS, echt goed en nooit down. Namezero is toen stuk beter geworden en betaald ook :) Mydomain, is buiten domein kosten, gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de afgelopen maanden geen problemen gehad met NameZero. Een tijdje terug was het idd bagger, maar die tijd is gelukkig voorbij.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Weet iemand waar je een NL domeintje met mailforwarding kan krijgen voor weinig?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
Ik ben te bereiken op rudyvanvisseren@hotmail.com.

Maar dat namezero is dan wel erg handig, 15 euro per jaar is bijna niks :). Maar misschien toch een nadeel dat ze in de states zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik host mijn e-mail domein (www.ejvos.nl) al een jaar of twee bij NXS (http://www.nxs.nl, via GoT terechtgekomen zelfs) en ben erg tevreden over de service: snel, altijd netjes op hoogte van wijzigingen, online betaaloverzicht, via een php'tje je zonefile aanpassen, nooit onverwachte downtime gehad en vooral: goedkoop. Aan te raden dus.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 19:59
Waarom is dat een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Erik Jan schreef op 11 March 2003 @ 12:12:
Ik host mijn e-mail domein (www.ejvos.nl) al een jaar of twee bij NXS (http://www.nxs.nl, via GoT terechtgekomen zelfs) en ben erg tevreden over de service: snel, altijd netjes op hoogte van wijzigingen, online betaaloverzicht, via een php'tje je zonefile aanpassen, nooit onverwachte downtime gehad en vooral: goedkoop. Aan te raden dus.
Ziet er betaalbaar uit....ga toch eens informeren....nu nog een leuke domeinnaam verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Rudy_V schreef op 11 maart 2003 @ 12:10:

Maar dat namezero is dan wel erg handig, 15 euro per jaar is bijna niks :). Maar misschien toch een nadeel dat ze in de states zitten
Hoezo is dat een nadeel??
Je krijgt 1 maal per jaar een mailtje dat je moet betalen, omdat het termijn af loopt. Verder heb je er helemaal niets mee van doen en werkt het vrijwel altijd.
Heb al heel lang geen vertragingen en dergelijke meer gehad.
:)

dat NSX ziet er wel aardig uit maar kost nog best wat:
12 pleuro voor registratie
22 voor email
22 voor url forwarding
56 pleuro totaal :(

[ Voor 15% gewijzigd door ronny op 11-03-2003 12:48 . Reden: typo ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb bij enom.nl een paar domeinen staan. Krijg je een onbeperkt aantal emailforwards, en volledige dns erbij. Dus je kunt ook onbeperkt subdomeinen maken en je eigen mailservers, dnsservers etc instellen. Misschien dat dat wat is.
Je kunt er eventueel ook voor 19 euro per jaar 10 pop3 boxen bij krijgen, maar daar zijn wel wat problemen mee. Als het goed is zijn ze dat nu aan het verhelpen door een en ander te upgraden.

[ Voor 30% gewijzigd door Tycho2 op 11-03-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
Word je bij namezero trouwens ook eigenaar van het domein? Of zijn zij dat?
En kost het niet 100000 euro als je dat domein daar een keertje weg wil halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
ronny schreef op 11 March 2003 @ 12:44:
[...]

Hoezo is dat een nadeel??
Je krijgt 1 maal per jaar een mailtje dat je moet betalen, omdat het termijn af loopt. Verder heb je er helemaal niets mee van doen en werkt het vrijwel altijd.
Heb al heel lang geen vertragingen en dergelijke meer gehad.
:)

dat NSX ziet er wel aardig uit maar kost nog best wat:
12 pleuro voor registratie
22 voor email
22 voor url forwarding
56 pleuro totaal :(
URL forwarding heb je niet nodig, je wilt geen site zeg je net....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
Ik heb er nu dus drie op het oog:

www.linkup.nl, hadden goede recensies op www.webhosters.nl. Pakket dat ik wil kost daar 20 euro. Kreeg ook binnen 5 minuten antwoord op mailtje
www.enom.nl. Niet echt recensies gevonden, maar hier aangeraden. Pakket dat ik wil kost daar ook 20 euro, meerdere jaren zijn goedkoper.
Deze twee zitten allebei in Nederland.
www.namezero.com. Kost 15 euro per jaar, zit in de States. Goede verhalen over gehoord (hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Mail of kijk eens bij Networking4all.

Doe ik ook, is goed en goedkoop.

http://www.networking4all.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 15:05
Gewoon contact opnemen met wat webhosters..
www.2is.nl is dacht ik vrij flexibel met het aanpassen van een pakket, of gewoon iets regelen zonder pakket maar gewoon iets wat je wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb zelf een domein geregistreerd, geen hosting oid.
DNS server is zonedit, hier kan ik zelf emailforward aanmaken en deleten. Ook subdomeinen en webforwards kan ik hier gratis regelen.

Kortom, enige kosten is het domein elk jaar. Geen hosting kosten. En de DNS bij Zonedit (gratis :) )

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Laatst online: 24-07 16:20

knopper

Sander Knopper

Je kunt ook gewoon een leuk goedkoop .tk domeintje kopen, heb ik ook, is erg goedkoop.
Zelf een dns- en mailserver draaien (wil ik wel voor je doen) en klaar ben je.

Als je interesse hebt, mail me.... zie profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 11:42:
... misschien kan ik je wel verder helpen, wat is je email ? ...
Ik vind deze opmerking niets... dit is een forum waar IEDEREEN wat wijzer wil worden en via email dingen regelen tja, wij lezen die mail niet!

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 10:25

vehpol

Go Go Gadget!

Ik vind de hele markt een beetje heel erg ondoorzichtig. Wanneer krijg je nou wat voor welk geld. Natuurlijk heb ik allemaal vergelijk sites geprobeerd, maar dat wordt het niet heel veel beter van. Vragen die ik mij bij de meeste bedrijven stel zijn:
- Is de domeinnaam van jou? (of huur je hem van het hosting bedrijf)
- Kost het extra geld om de link naar een ander bedrijf te laten linken?
- Zijn deze links snel en makkelijk te wijzigen? (kostenloos)
Als iemand op alle 3 de vragen JA kan antwoorden, dan zou ik graag weten bij welk bedrijf je dat kan afsluiten. Dat ik in ieder geval niet met de verkeerde in zee ga.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... laat maar, is niet de bedoeling geweest ;) ...

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Conclusie:

Stap 1 zoek een goedkope registrer (Vip en Yourname gebruik ik nu)
Stap 2 meld je aan bij zoneedit.com
stap 3 geef de ns servers van zoneedit door bij het aanvragen van je domein. (dan hoef je ze later niet te wijzigen maar staan ze in een keer goed dat scheelt tijd)
Stap 4 installeer je Server met een Relaying Denied Mail server
Stap 5 maak je MX records aan in je zoneedit dns
Stap 6 wacht nog tot de 3 dagen van synchronisatie voorbij zijn.

En voila je heb een mail server.

Stap 7 Kijk op ORDB.ORG of je niet relayed. Let op er zijn veel provider die automatisch jouw server testen via ordb.org (kennisnet / zonnet) zijn de 2 die ik totnu toe weet) Maar ook mijn mailserver kan het

Dus als je openrelay zou zijn wordt je daardoor geblocked en krijg je geen mail meer binnen (Been There Done That)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ook eens op www.registreernujou.nl daar is mijn domein ook geregistreert
kijk er maar eens www.djbasse.nl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 17:56:
kijk ook eens op www.registreernujou.nl daar is mijn domein ook geregistreert
Link is dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domein:

Resultaat voor registreernujou.nl

domein is vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Tja...dat schiet ook niet op....maaru Solid....jij kan e.e.a. ook regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:04

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 13:48:
[...]

Domein:

Resultaat voor registreernujou.nl

domein is vrij
Maak er maar www.registreernujouw.nl van, de poster had de 'w' op het einde van de URL vergeten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij een spammer wilt zitten moet je het zelf weten, dit bedrijf heeft al heel wat kwaadbloed gezet bij diverse providers en de kans dat ie in een aantal blocklists staat noem ik niet gering....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat SOLiD kan regelen aangezien ik zelf ook van plan ben een domein te kopen voor mail.. (en dan ftp.domein.net enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 14:26:
Als je bij een spammer wilt zitten moet je het zelf weten, dit bedrijf heeft al heel wat kwaadbloed gezet bij diverse providers en de kans dat ie in een aantal blocklists staat noem ik niet gering....
Wie / wat bedoel je daarmee? Deze: http://www.registreernujouw.nl :?

De website ziet er ook een beetje 'cheap' uit....zegt natuurlijk niets maar wekt ook niet echt vertrouwen.....

[ Voor 14% gewijzigd door MrDry op 18-03-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE OPLICHTERS @ servicez.org :P
2 jaar een .com domein Wat kost dat? 20 euro :P
:o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 18 March 2003 @ 14:58:
[...]

Wie / wat bedoel je daarmee? Deze: http://www.spamnujouw.nl :?

De website ziet er ook een beetje 'cheap' uit....zegt natuurlijk niets maar wekt ook niet echt vertrouwen.....
Het is denk ik wel te vertrouwen, alleen de persoon van wie dat is heeft usenet nogal lopen onder spammen. En imo moet je nooit met spammers in zee gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb zelf nog ongeveer een maand m'n domein bij NXs geregistreerd en ben erg te vreden. Ik laat al m'n mail forwarden naar m'n XS4all-account en de hosting die ik zelf op m'n adsl-lijn. Subdomeinen ed zijn allemaal in te stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uum bij www.protagonist.nl kun je best goedkoop een fwd domeintje bestellen, werkt best goed :) heb zelf een hosting account daar, bevalt uitstekend.

mijn forward domein heb ik ondergebracht bij NXS ( www.nxs.nl ) deze is echt SUPER snel en ALTIJD werkend... maar dat kost ook iets meer hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken schreef op 18 March 2003 @ 15:44:
Ik heb zelf nog ongeveer een maand m'n domein bij NXs geregistreerd en ben erg te vreden. Ik laat al m'n mail forwarden naar m'n XS4all-account en de hosting die ik zelf op m'n adsl-lijn. Subdomeinen ed zijn allemaal in te stellen....
kost dat extra om je mail te laten forwarden, ik kan het niet vinden op die site?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 15:50:
uum bij www.protagonist.nl kun je best goedkoop een fwd domeintje bestellen, werkt best goed :) heb zelf een hosting account daar, bevalt uitstekend.
Bodoel je WebPresence? Vind €44,= per jaar niet echt goedkoop. Vind die webpage ook (nog) niet nodig.....

Doet iemand het voor minder? Ik hoop zo rond de €20,= per jaar klaar te zijn.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 21:57:
[...]

kost dat extra om je mail te laten forwarden, ik kan het niet vinden op die site?
Als ik het goed lees betaal je €12 per jaar voor de domein registratie met 1 mail alias (er weinig duzz...)

Als je een mailpakket wilt met onbeprekte aliassen dan kost dat €22 extra per jaar.... totaal dus €36 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 19 maart 2003 @ 10:41:
[...]

Als ik het goed lees betaal je €12 per jaar voor de domein registratie met 1 mail alias (er weinig duzz...)

Als je een mailpakket wilt met onbeprekte aliassen dan kost dat €22 extra per jaar.... totaal dus €36 per jaar.
Dus je betaald 12 euro per jaar, je stelt een pop3 box met bsmtp in (bv xs4all?) en dan thuis draai ik een mail server en dan ben ik klaar voor 12 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met UK2.com? Ik ben wel benieuwd of het wat is.

Ze bieden .co.uk domeinen aan voor £0.23 per maand en .com .org .net domeinen voor £1.06 per maand. Ziet er goedkoop uit, maar er zitten vast nog een paar addertjes onder het gras....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:43:
Heeft iemand ervaring met UK2.com? Ik ben wel benieuwd of het wat is.

Ze bieden .co.uk domeinen aan voor £0.23 per maand en .com .org .net domeinen voor £1.06 per maand. Ziet er goedkoop uit, maar er zitten vast nog een paar addertjes onder het gras....
die .co.uk is wel goedkoop (maar ik houd persoonlijk niet van zo'n "dubbele" domeinnaam)
0,23 x 12 = 2,76 / 0,67920 (eurokoers) = 4,06euro

maar die .com e.a. niet vergeleken met de verhalen hierboven (vanaf 12e per 1j of 30usd per 2j)...
1,06 x 12 = 12,72 / 0,67920 = 18,73euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 30-07 09:47
Dus als ik een domeinnaam registreer bij NXS kost dat me?:
Opzetkosten: €12
Registratiekosten: €12
Dus totaal: €24

En kan ik dan ook die domeinnaam doorlinken naar mijn eigen adsl ip adres voor webserver en mailserver, dus beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week 2 domeinen geregistreerd via directnic.com. Voor een .us domein betaalde ik daar 15$ per jaar en daarna als hosting optie DirectDNS (volledige vrijheid) 5$ er bovenopen. Dus voor 20$ per jaar kan ik alles, subdomains aanmaken een oneindig aantal mailforwards etc.
Kijk er maar eens op de site. Misschien dat je dat wat vind. Ze zitten in de usa maar met een creditcard maakt dat niets uit waar ze zitten.
Ze hebben ook .ws .tv .cn domeinen naast de gebruikelijke. .tv is 50$ per jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ja, maar ik heb helaas geen creditcard.....
En 1x €12 betalen registratie en dan €12 per jaar vindt ik niet erg.

Ik zou alleen graag antwoord krijgen op de volgende vraag:
En kan ik dan ook die domeinnaam doorlinken naar mijn eigen adsl ip adres voor webserver en mailserver, dus beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Pair.com kan je ook prima uit de voeten. Heb daar al jaren een paar domeins lopen. Ze hebben een zogenaamd FTP account, wat zoveel betekend als alleen FTP access naar je WWW-site en dus niet Telnet access etc. voor $5,95 per maand. Met een web-based tool kan je naar hartelust email forwarding, auto-response, dummy email adressen etcetera instellen. Ook belangrijk is dat ze dit al járen doen, je site nooit down is (echt nog nooit zelf gemerkt, server stats laten zeer mooie getallen zien), de acccess altijd rap genoeg en belangrijk genoeg je webadres op je eigen naam geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook een domeintje en een eigen mailservertje draaien thuis :)
heb deze besteld bij www.redcap.nl, gast zit hier ook op tweakers, ben erg tevreden over service en niet erg duur :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
incl btw ben je dan bij redcap duurder uit dan bij NXS volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Maar als je maar €12 per jaar wilt betalen bij NXS heb je maar één mail alias. Dus allleen jij@jouwdomein.nl en niet wij@jouwdomein.nl.

Persoonlijk vind ik het wel leuk als maaktnietuitwatl@jouwdomein.nl ook altijd binnenkomt. Als je dat wil moet je een email pakketje nemen en dat kost €22 per jaar extra (totaal dus 34)....dan haal je je mail gewoon van de POP server op NXS.....

Op Enom krijg je volgens mij wel veel voor je euro's. Is wel iets duurder (€39 p/j) maar dan heb je URL en Mail forwarding. Volgens mij kan je zelf dan bijna alles instellen.....

zie: http://www.enom.nl/domeinregistratie/nl-stap2.htm

[ Voor 24% gewijzigd door MrDry op 20-03-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Master__R schreef op 20 March 2003 @ 09:20:
Dus als ik een domeinnaam registreer bij NXS kost dat me?:
Opzetkosten: €12
Registratiekosten: €12
Dus totaal: €24

Voor €12 per jaar krijg je alleen 1 alias...geen URL forwarding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ah ok, dan kijk ik even verder.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een reality, een soort dedicated systeem lijkt het op. 150MB, 2GB vrij verkeer en volledige root toegang met alle bijhorende vrijheid. Voor 12.50 per maand en voor t domein 15euro per jaar. Bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 19-08 05:42

Dielie

*BURP!*

Ik heb iets gemist, denk ik:

Een mail forward met domein is leuk, maar je replies komen van een andere e-mail adres, tenzij je een POP account op die domeinnaam neemt (of een eigen mailserver installeert). Waarom zou je dan een forward doen? Of zie ik het verkeerd? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Dielie op 20-03-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Volgens mij bepaal je zelf op je eigen mailserver welke adressen je gebruikt. Ik heb het wel eens getest d8 ik 2 jaar terug ofzo en toen kon ik gewoon mailen met een vaag zelf verzonnen adres. (Het kwam alleen niet terug)

Alleen om het terug te krijgen op dat adres moet je dat domein bezitten omdat het anders bij een ander terug komt.

Nu ik erbij nadenk zou je dan dus eigenlijk als verzendadres bijvoorbeeld bill.gates@microsoft.com kunnen gebruiken. })

Maar ja, waarschijnlijk blaat ik nu weer onzin aangezien anders anderen dat allang hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Dielie schreef op 20 March 2003 @ 13:46:
Ik heb iets gemist, denk ik:

Een mail forward met domein is leuk, maar je replies komen van een andere e-mail adres, tenzij je een POP account op die domeinnaam neemt (of een eigen mailserver installeert). Waarom zou je dan een forward doen? Of zie ik het verkeerd? :?
Je kan in outlook (ofzo) toch gewoon opgeven wat je mailadres is als je een account maakt. Elke SMTP server accepteerd toch elk mail adres als je maar toegang hebt tot de smtp server.

Kortom: het maakt volgens mij niet uit wat voor mailadres je gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 19-08 05:42

Dielie

*BURP!*

Huh? Daar heb ik nou nog nooit bij stilgestaan. Is dat dan geen mail relay (die waarschijnlijk disabled is bij de ISP)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Dielie schreef op 20 March 2003 @ 15:18:
Huh? Daar heb ik nou nog nooit bij stilgestaan. Is dat dan geen mail relay (die waarschijnlijk disabled is bij de ISP)??
Wat bedoel je? Dat het officieel niet mag om je quicknet mailadres van thuis via de smtp server van xs4all op je werk te versturen?

Lijkt me raar...doe het al jaren en nooit iets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb pas bij http://www.gandi.net een domein geregged en dat was net onder de 15 euro in totaal voor 1 jaar. Die kan ook mail forwarden als het goed is, maar ik host alles zelf, dus dat heb ik niet nodig. Alleen geregged daar en het beheren van het domein doe ik op http://express.powerdns.com en dat is tot 3 domeinen gratis EN snel, elke wijziging is direct beschikbaar op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 10:25

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb nog een vraag die hier denk ik nog wel bij zou kunnen horen.
Als je een .nl domein registreert, wordt deze dan van jou, of huur je deze van je host?
Als deze van de host is, kunnen ze dan gewoon na een jaar het domein verkopen (ook al ben je wel bereidt gewoon weer te betalen)?
Ok, dan waren 2 vragen, maar het leek mij toch wel interessant om te weten of hier nog een standaard voor is.

Edit: Volgende keer zal ik beter zoeken voor ik iets post 8)7 Of tenminste, op de goede plaats beter zoeken. Daar waar ik het op gevonden is het antwoord dat je eigenaar wordt. :)

Edit2: Reactie op onderstaande: Daar had ik het dus ook net gevonden :)

[ Voor 26% gewijzigd door vehpol op 20-03-2003 15:37 ]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Uit de FAQ van een van de hosters
"Wanneer ben ik houder/eigenaar van een domeinnaam?"
Na registratie bij RegistreerNUjouw.NL, ben je volledig houder/eigenaar van jouw domeinnaam. RegistreerNUjouw.NL is een onderdeel van Selious B.V. Deze is officieel deelnemer van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). Er wordt uitsluitend gewerkt en geregistreerd volgens de regels van SIDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk volgende week ofzo mijn domein bij nxs registreren, en dan zelf mail server draaien en webserver. 12 euro per jaar is niet veel :)

Je kan toch gewoon mx record voor mail instellen en gewoon mn ip voor web enzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kickje

ik heb ook nog een goedkoop bedrijfje gevonden om te reggen incl DNS hosting, forwarding enzo

check www.dootall.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 19:34
Heb zelf m'n domein bij SiteMaster staan. Kosten voor een .nl daar zijn nu maar € 12,- incl. BTW geloof ik. In ieder geval met mailforwarders en zelf DNS wijzigen.

Heb ook thuis een mailserver voor m'n maildraaien en ik heb 2 MX-records aangemaakt. Mail gaat in de eerste plaats naar m'n homeserver. Staat die uit of is 'ie onbereikbaar, dan wordt het opgevangen door de SiteMaster mailserver en geforward naar m'n mailbox bij m'n access-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik FastMail en dat is echt een perfecte service. Voor 39.95 US$/jaar krijg je een account met 150 mb aan ruimte, veel opties en een gratis domein-hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 17:30
Ik zit nu al een halfjaartje bij initfour.nl en dit bevalt mij heel goed, eigen domein + site en mail bij hun gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

zoow...dit is me toch een spam-topic :Y)

Ik zou toch voor een domeinenboer gaan die een beetje service bied. Ik heb domeinen bij 2 bedrijven. Bij de goedkoopste kan ik niets webbased regelen, alles moet ik per mail doorgeven en ik moet lang op wijzigingen wachten. Erg irritant.

De andere domeinen heb ik bij N*S Internet. De naam is hier al zeer vaak gevallen. (om een ban/OW te voorkomen, post ik het zeer voorzichtig. No Spam) Bij deze firma kan ik alles webbased regelen, hebben een goeie support en hebben een professionele uitstraling. Ik betaal hier even iets meer, maar ik betaal het graag aan deze mensen! Toppie voorelkaar.... Goedkoop ook bij domeinenboel...duurkoop! ;)

/dev/null

Pagina: 1