verschillende wcd's (wandcontact dozen van kpn)

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 12:02
Middag.

ZIt hier met een probleempje...

Ik verleen support voor verschillende providers. De klanten van die providers, hebben vaak linesharing (lees, telefonie via kpn...).

Dit houd dus in dat ik zoveel mogelijk wil weten over wcds (dus wandcontact dozen die door kpn zijn aangebracht). Welke zoek opdrachten er ook gebruikt worden (google + search) krijg ik geen juiste info, ja op got info over isolatie van een kamer voor geluid, en op google info over koopwoningen????

Kennelijk gebruik ik de verkeerde zoektermen (zowel afkorting als volledige woordt gebruikt..).

Iemand een idee over hoe wat of waar, of wordt deze onderzoekje een bezoek aan primafoon?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
gewoon eens zoeken op isdn en pstn ofzo, dan vind je toch wel iets denk ik zo

• fcs
gaat me niet zo zeer om de lijnen op zich, echter, alleen om de wandcontact dozen.

zal nog eens een paar pogingen wagen.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-08 12:28
Dus je wil het liefst een lijst met alle mogelijke aangebrachte WCD t.b.v. telefonie? Ik denk dat zelfs KPN zelf geen lijst heeft. En dan kunnen afmontages nog door andere bedrijven en hobbyisten zijn gedaan.

Ik denk dat je door langzaamaan wijzer zult moeten worden...

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

mocht je niets kunnen vinden rijd dan even langs de gamma of praxis, daar hebben ze op de achterzijde van diverse wcd (wandcontactdozen) een detail afbeelding staan van de aansluitingen.
voor de telefoonaansluitingen word standaard rood en blauw gebruikt bij binnenkomst in huis(klassieke lijn), maar wat betreft de aansluiting op de wcd verwijs ik je even door naar de doe het zelf installatie bij de bekende dhz markten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:19

momania

iPhone 30! Bam!

Die wcd's die jij zoekt worden aangesloten op het ISRA punt in huis (is de plaats waar de telefoon het huis binnenkomt).
Die aansluitingen zijn volgens mij in elk huis gelijk, maar om daar meer info over te vinden kan je bij de meeste providers wel een handleiding vinden over de 'doe-het-zelf' installaties van ADSL. Daar staat in welke draden je moet gebruiken en hoe je moet aansluiten in geval van analoge aansluiting of ISDN.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je kunt zowiezo zeggen tegen je klanten dat als ze zo`n "wall-outlet" willen aansluiten ze voor ISDN de middelste 4 klemmen moeten gebruiken:

3 = groen-wit, oranje of zwart
4 = blauw, rood of rood
5 = blauw-wit, blauw of groen
6 = groen, wit of geel

Eerste kabel is UTP, tweede is gewone telefoonkabel, 3e flatcable

Voor analoog/ADSL heb je alleen 4 en 5 nodig.

Hopelijk heb je hier wat aan

• fcs
momania, klopt helaas. er zijn geen lijste, ben ik nu ook achter... :(
maar goed, ik zal zelf wel eens eentje (proberen) te maken.

aqua-des, de draden combie kan ik zeker wel gebruiken, thx.
idd, de meest voorkomende zijn 4 en 5. Dit houd dus dan in dat als de klant een andere combie heeft, dat heeft de klant dus geen analooge verbinding.

wall-outlet?? mmzz, die term kende ik nog niet, zal daar eens een zoekopdracht op lost laten, post hier wel de url als ik iets vind. :)

• fcs
momania, klopt helaas. er zijn geen lijste, ben ik nu ook achter... :(
maar goed, ik zal zelf wel eens eentje (proberen) te maken.

aqua-des, de draden combie kan ik zeker wel gebruiken, thx.
idd, de meest voorkomende zijn 4 en 5. Dit houd dus in, dat als de klant een andere combie heeft, dat heeft de klant dus geen analooge verbinding heeft.

"wall-outlet"?? mmzz, die term kende ik nog niet, zal daar eens een zoekopdracht op lost laten, post hier wel de url als ik iets vind. :)

danm dubbel post....

[ Voor 4% gewijzigd door fcs op 12-03-2003 10:55 ]

Verwijderd

Wat aqua-des zegt klopt wel ongeveer, maar er worden hier bijna 2 dingen tegelijk gezegd. Zodra het ISDN is, dus ná de NT 1 is het 4 draads (S0-Bus). Vóór de NT 1 (is dus ISRA: betekent scheidings tussen InStallatie=KPN en RandApparatuur=Thuis) is ISDN of PSTN (=analoge lijn of POTS) gewoon 2-draads en wanneer dit is afgewerkt op RJ 12 of RJ 45 zijn dit altijd de 2 middelste pennetjes. Bij netwerkaansluitingen (is RJ 45) zijn daarom de middelste pennen (UTP het blauwe twisted pair)niet door het netwerk in gebruik zodat deze simultaan voor telefonie kunnen worden gebruikt. Alleen wordt hier zelden gebruik van gemaakt.
Pagina: 1