Toon posts:

[WinXP] Policies op een lokale computer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een machine thuis gewoon een lokale pc die aan een werkgroep hangt. Nu wil ik policies instellen via mmc en dan groepsbeleid. Hier kan je dan configuratiescherm en internet explorer en netmeeting aanpassen enz enz....

Alleen mijn probleem is dat als ik deze aanpas dat hij deze policie dan toepast op alle gebruikers en dat wil ik niet :'( .

Ik wil dat deze policie op een bepaalde gebruiker of groep wordt toegepast. Nu had ik al op internet gezocht hoe dit moest en ze zeggen dan active directory alleen ik heb geen tweede pc ofzo waar ik een server van kan maken. Maar dit is vast toch wel mogelijk kan iemand mij please helpen??? :?

Alvast allemaal bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit wil ik helemaal niet, dat wist ik wel maar ik wil gewoon het configuratiescherm enzo kunnen afschermen voor bepaalde gebruikers en netmeeting en dergelijke uit zetten.

Dit kan je doen via mmc - groepsbeleid maar daar schiet ik ook niks mee op want dan kan ik het niet toepassen op een bepaalde groep of gebruiker.

Ik dacht dat je dit in het register kan vinden maar weet alleen niet waar.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)
offtopic:
Zoveel vraagtekens in de topictitel is wat overdreven, dus ik haal er een paar weg. Als ik toch bezig ben, zet ik meteen vooraan je OS tussen [], dat staat iets overzichtelijker, zie het WOS policy bovenaan in de topiclijst :)

Via groepsbeleid kan je het op zich op een groep toepassen; door de NTFS rechten van het policy zo te zetten dat alleen die groep ze kan lezen.
C:\Windows\System32\GroupPolicy uit m'n hoofd, een verborgen directory.

Inderdaad kan je ook eventueel zelf wat in elkaar brouwen door te kijken welke 'policy-instellingen' overeen komen met welke regkeys; en dan deze zelf te zetten. Makkelijker is met kladblok kijken in de .adm files in bovenstaande directory om te zien welke regkeys worden aangepast / aangemaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
oke thanx ik zal het eerst wel proberen door het toepassen van NTFS rechten is een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Als je NFTS rechten gaat toepassen dan kan dit niet op die map, omdat dit een systeemmap is krijg ik dan als melding.

Na lang kloten is het me gelukt om de administrator uit te schakelen op deze map alleen dan pakt hij de policie gewoon nog op als je inlogd als Admin.

Nou heb ik ook al in de adm files gekeken en hier staan inderdaad de keys in waar de policies op worden toegepast in het register nou heb ik als vraag nog wat is een makkelijk progje om keys te knippen en te plakken met regedit gaat dit niet volgens mij.

Iemand een advies???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe bedoel je met regedit gaat het niet? Maak er een .reg bestand van en dubbelklik er op :)

Alternatief is met een VBScript regkeys aanpassen. Er zijn verder diverse registry editors die kunnen kopieren plakken, etc. Voorbeeldje dat ik van google heb geplukt is deze :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik er een reg bestand van maak dan kan ik hem toch niet invoegen waar ik weer zelf wil zeg maar want dan zet hij hem weer terug waar hij stond. Dus vandaar was mijn vraag maar ik zal het wel proberen met dat proggie :P thnx

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ja dat kan je wel dat commando heet "merge regkey..blablabla.." in een script.
Pagina: 1