Toon posts:

[dual boot] W2k start niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot systeem, Widows XP pro & W2K pro.

De 2 OS'jes werkte allebei naar behoren tot ik de HD overghoste naar een andere (beide WD800JB's). Dit heb ik gedaan omdat de ene HD teveel herrie produceerde (teruggebracht).

Het Windows XP OS had een beetje performance verlies :( maar niet dusdanig dat ik de moeite zal nemen om 'm opnieuw te instaleren. Het W2K OS vertoont echter wel kuren.

Deze boot namelijk wel gewoon op, lijkt automatisch als administrator in te loggen, maar blijft hangen op loading profile en nog iets. deze blijven heel snel knipperen (loop). Het numluck led-je van mijn keyboard danst ook vrolijk mee :P.

Zal ik 'm echt opnieuw moeten installeren of heeft iemand nog een andere oplossing?

- Normal boot
- Save-mode
- Last know good configuration

werken allemaal niet. zelfde verhaal.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

In princiepe zul je Windows XP moeten herinstalleren.
XP heeft problemen als je hem Ghost naar een andere (lees: type en grote) harddisk.
W2k zou eigenlijk gewoon moeten werken.
Omdat je echter dual boot hebt, en dus XP als laatste geinstalleerd hebt, denk ik dat nu ook voor deze (jou) versie geldt, herinstallatie.

Ik had je liever wat beters te melden gehad, :|

Verwijderd

Topicstarter
ja, denk ik ook.

Alleen W2k ffies opnieuw erop. Alleen het was van/naar hetzelfde type/grote HD. 'k hoop alleen niet dat W2K mijn bootsector weer dusdanig gaat verbouwen dat ik d'r niks meer mee kan.

ff backup van boot.ini maken should solve that problem (i hope)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:45 ]