[Cardbus USB 2.0] Externe brander brandt niet via Cardbus

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 15:53
Case:
Wij hebben hier een externe USB 2.0 brander aangeschaft om af-en-toe eens een cd-tje te kunnen branden. Onze laptop's hebben standaard geen USB 2.0 aan boord, dus hebben we een USB 2.0 Cardbus kaartje aageschaft, zodat we op 24x ipv. 4x speed (zouden) kunnen branden.

De cardbus kaart wordt goed gedetecteerd en de laatste drivers worden ook zonder problemen geinstalleerd, maar we kunnen alleen maar van de drive lezen... bij het schrijven hangt het process voordat hij begint met branden.

Op de onboard USB 1.1 controller werkt de brander perfect (op 4x speed).

Details:
Laptop: HP OmniBook 6100
Brander: Iomega Predator 24x10x40x
Cardbus: Sitecom cardbus USB 2.0
Driver: Cardbus USB 2.0 v1.6 (van Sitecom)
Software: Nero 5.5.10.7

Done:
Ik heb op Google Groups een soortgelijk probleem gevonden, maar daarop stond enkel het antwoord dat Service Pack 1 "waarschijnlijk" de oplossing zou zijn... niet dus.

Ook de GoT search gaf geen bevredigend resultaat.

[ Voor 2% gewijzigd door baskabas op 10-03-2003 12:25 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een evt oplossing.

Verwijderd

Het is al een oude discussie, ik weet het maar kwam na enig speurwerk voor een oplossing van mijn probleem op deze site terecht.
Mijn ZIP 750 drive van Iomega werkt niet op de Sitecom Cardbus USB 2.0 maar wel op de standaard USB 1.0 poort van m'n laptop. Iomega verwijst naar Sitecom en de site van Sitecom geeft geen soelaas.

Na jullie berichten gelezen te hebben, heb ik eerst alle systeemsoftware van Windows ge-updated. (Service pack enz. enz.) Ook dat heeft niet geholpen. Wie weet raad???

mvrgr

Roelf Koning
rpjking@wanadoo.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:34 ]

Verwijderd

*kick* zo..weer een met dit probleem , het Mooie van alles is dat het WEL gewerkt heeft.
Na een herinstallatie van windows XP was het feest helemaal over en wilde de externe brander niet meer branden via de cardbus, hij word perfect herkend en leest alles..alleen branden wil hij niet meer.

misschien dat er nu iemand is die weet hoe dit komt en waardoor het verholpen kan worden. Ik heb een CY25 notebook en een NEC controller.