Toon posts:

vage errors bij uitpakken tar.gz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een file uit wil pakken zoals: wu-ftpd-2.6.2.tar.gz dan krijg ik altijd errors. Zie onderstaande output. Nou zal je gelijk denken aan een corrupte file, maar deze error krijg ik bij alle tar.gz files! Ook bij files die eerder wel normaal uit wouden pakken..... Wie heeft een oplossing?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[root@localhost source]# tar -zxvf wu-ftpd-2.6.2.tar.gz
wu-ftpd-2.6.2/
wu-ftpd-2.6.2/doc/
wu-ftpd-2.6.2/doc/ftpaccess.5
wu-ftpd-2.6.2/doc/TODO
wu-ftpd-2.6.2/doc/HOWTO/
wu-ftpd-2.6.2/doc/HOWTO/VIRTUAL.FTP.SUPPORT
tar: Skipping to next header

gzip: stdin: invalid compressed data--crc error
tar: Child returned status 1
tar: Error exit delayed from previous errors
[root@localhost source]#

Verwijderd

??? Verifieer alle checksums eens op die file. Verder, op wat voor soort machine praten we hier (kernel versie, distro versie, tar versie, etcetc). Welke tarballs heb je zelf allemaal geprobeerd, heb je van die tarballs ook geprobeerd de md5sum te verifien?

Verwijderd

Check de MD5 check sum eens. Misschien is het bestand beschadigd.

////Edit: tuurlijk, weer een seconde te laat ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 12:09:
??? Verifieer alle checksums eens op die file. Verder, op wat voor soort machine praten we hier (kernel versie, distro versie, tar versie, etcetc). Welke tarballs heb je zelf allemaal geprobeerd, heb je van die tarballs ook geprobeerd de md5sum te verifien?
Hoi, ik gebruik Linux Red Hat 7.1, kernel 2.4.2-2 en tar versie 1.13. Ik heb geprobeerd:

- samba2.2.7a.tar.gz
- wu-ftpd-2.6.2.tar.gz
- vim-6.1-src1.tar.gz
- vim-6.1-src2.tar.gz

Hoe kan ik een md5sum hierop controleren? Maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze files corrupt zijn hoor. Ik download ze allemaal via de officiele sites. Hoe kan ik alle checksums verifieren?

//edit

de checksums van 2 niet werkende files:

code:
1
2
3
4
[root@localhost source]# md5sum wu-ftpd-2.6.2.tar.gz
5d384039b83d16b610749e4d826e455d  wu-ftpd-2.6.2.tar.gz
[root@localhost source]# md5sum samba-2.2.7a.tar.gz
1dec31f6453b961e05c364e25fa14951  samba-2.2.7a.tar.gz

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 13:16 ]

Verwijderd

Die checksums kun je vergelijken met de checksums die waarschijnlijk wel in een text file op de downloadsite staat of deze staat vermeld bij de page waar de downloadlink staat. Die 2 moet je dan vergelijken en kijken of ze gelijk zijn. Indien ze gelijk zijn is je download in orde.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Gebeurt het ook als je een .tar.gz van een CD neemt? Dus als je hem niet hebt gedownload?

Zo nee: dan vraag ik me af wat je netwerkkaart of het FTP-prog dat je gebruikt er mee doet (toevallig de file gedownload in 'ASCII' mode ipv binary?). Als files van een CD hetzelfde probleem hebben, wordt het hoog tijd om memtest86 te gaan draaien...

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

precies wat Wilke zegt...
download ze als BIN en niet als ASCII
als al die files die je download het probleem hebben dan is dat hoogst waarschijnlijk je fout.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:22:
Die checksums kun je vergelijken met de checksums die waarschijnlijk wel in een text file op de downloadsite staat of deze staat vermeld bij de page waar de downloadlink staat. Die 2 moet je dan vergelijken en kijken of ze gelijk zijn. Indien ze gelijk zijn is je download in orde.
Eindelijk die checksums weer terug gevonden op de download site. Ze kloppen allemaal 8)7 Ik blijft de melding houden zoals in mijn start-topic staat aangegeven. Zijn er nog andere tips, of een oplossing??? :?

//edit

sorry, ik las de (nieuwe) topics over de binairies niet, zal dat ff proberen. Ik stuur inderdaad via ftp de progjes naar mijn server. De server staat niet in mijn buurt (wel in een LAN) en ik kan er niet ff heen gaan om een cd erin te doen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 13:44 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Wat is er op tegen om Win/Totalcommander te gebruiken? Hier pak ik m'n .tar.gz files altijd uit (in Windows), met succes.
Of zie ik dit nu weer verkeerd....... :?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Doe eens gek en maak zelf eens een tarball met
code:
1
tar cvzf blaat.tar.gz blaatdir/

En probeer die dan eens uit te pakken? En een kernel van kernel.org (neem dan maar een 1.0 kernel ofzo, die zijn niet al te groot), kun je die wel uitpakken?

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op 10 March 2003 @ 13:40:
precies wat Wilke zegt...
download ze als BIN en niet als ASCII
als al die files die je download het probleem hebben dan is dat hoogst waarschijnlijk je fout.
ff een vraagje... Wat bedoel je nu precies met het downloaden in BIN mode? Ik heb als werkplek een windows 2000 prof. PC. Ik start een console (cmd.exe) en gebruik hierin het ftp commando. Ik denk (weet bijna zeker) dat het aan die ASCII mode ligt (na jullie reactie ;) ). Zie onderstaande code die uitgevoerd wordt om een file over te sturen via ftp:

code:
1
2
3
4
5
6
7
ftp:> put c:\upload\samba2.2.7a.tar.gz
200 PORT command successfull.
150 Opening ASCII mode data connection for samba2.2.7a.tar.gz
226-WARNING! 15012 bare linefeeds recieved in ASCII mode
   File may not have transfered correctly
226 Transfer complete.
ftp: 2143360 byte verzonden in 0,69seconden 766,65kB/s

Hoe kan ik in BIN mode ftp´en? Ik denk dat dat mijn probleem namelijk op zou lossen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:21:
Hoe kan ik in BIN mode ftp´en? Ik denk dat dat mijn probleem namelijk op zou lossen.
Voordat je de file download, tik je even 'bin' in op de ftp-prompt.

[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 10-03-2003 14:26 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 10 March 2003 @ 14:26:
[...]

Voordat je de file download, tik je even 'bin' in op de ftp-prompt.
Jaaahhh..... het werkt!! Bedankt allemaal voor de hulp. Het lag dus wel aan de ASCII mode. :P 8)7
Pagina: 1