Mobiel bellen in Singapore

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
Okay... 't zit zo:

m'n vader gaat komende vrijdag op dienstreis naar Singapore. m'n moeder heeft een paar dagen geleden besloten om ook mee te gaan.

in verband met een aantal dingen die mis zijn gegaan vorige keer dat ze mee ging(1 kamer sleutel, dus de 1 moest rond een bepaald tijdstip in 't hotel zijn... dat tijdstip kon soms wel uren later dan de afgesproken tijd...), neemt ze nu mijn telefoon mee (Sony Ericsson T200, tripple band), zodat ze kunnen bellen hoe laat ze precies in 't hotel zijn.

alleen hoe zit 't dan met de tarieven? m'n vader heeft T-mobile, ik KPN, alleen tegen wat voor tarief bel je daar dan? aangezien beide telefoons natuurlijk +31 extensie hebben, kan 't zijn dat je de een kosten naar nederland heeft, en de andere de kosten vanuit nederland. volgens m'n vader heb je alleen de lokale kosten voor bellen naar mobiel binnen dat land(m'n vader is er al een paar keer eerder geweest), alleen dat betwijfel ik, in verband met de extensie +31 in 't nummer. normaal gesproken wordt er dan naar nederland gebelt.

dus als er iemand hier een antwoord op heeft, zou ik dat erg op prijs stellen.

en ik kan natuurlijk naar KPN/T-mobile een email sturen, alleen verwacht ik daarvan eigenlijk niet op tijd een antwoord...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Tarieven KPN in Buitenland. Hier krijg je een mooie applet waar je alles kun invullen.

Tarieven bellen in buitenland T-Mobile

Je belt vanuit het buitenland naar een telefoon in het buitenland (toevallig hetzelfde buitenland ;)), dus je betaalt niet de lokale kosten.

Had je zelf ook wel kunnen vinden, denk ik? ;)

In plaats van KPN of T-Mobile te mailen, had je natuurlijk ook de klantenservice kunnen bellen.... Want: Een beller is sneller! :9

[ Voor 15% gewijzigd door Devster op 10-03-2003 12:07 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Je krijgt idd de kosten naar Nederland toe en vanaf Nederland, erg waardeloos, maar het is niet anders.
Volgens mij hoef je trouwens geen triple band in Singapore te hebben, maar dat weet ik niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Devster schreef op 10 maart 2003 @ 12:02:

Had je zelf ook wel kunnen vinden, denk ik? ;)
dit wel idd.... maar ik had al op de website van KPN gekeken, alleen een echt antwoord kon ik daar ook niet vinden...
Archie_T schreef op 10 March 2003 @ 12:02:
Je krijgt idd de kosten naar Nederland toe en vanaf Nederland, erg waardeloos, maar het is niet anders.
Volgens mij hoef je trouwens geen triple band in Singapore te hebben, maar dat weet ik niet zeker..
hmm... dat wordt dus een hoge telefoon rekening... alleen zoiets vermoede ik helaas al... :{ ... idd knap waardeloos...

maar hoe krijgt m'n vader 't dan voor elkaar om naar lokale nummers in singapore tegen het lokale tarief te bellen? :?

[ Voor 52% gewijzigd door Korras op 10-03-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Volgens mij ligt het aan je serviceprovider. KPN kan misschien lastig zijn, maar in principe bel je over de lokale netwerken daar. Je telefoontje logt aan op een lokaal netwerk, en dat zie je ook in je schermpje verschijnen.

In principe zouden de kosten dus prima de lokale kosten daar kunnen zijn, plus een stukje extra omdat je serviceprovider een stukje van dat netwerk huurt.

Maar waarschijnlijk wordt er te weinig gebeld om het rendabel te maken, dus zullen ze wel de heen-en-weer kosten berekenen, dus alsof je via Nederland zou bellen. Maar je belt dus niet via Nederland.

Ik ben er ook geweest, maar ik heb mijn telefoonkosten nooit bekeken :). Die vielen toch in het niet ten opzichte van de overige kosten, hehehe :).

Bereikbaarheid is overigens perfekt daar. In Maleisie was het ook vrijwel overal goed, maar er waren wel plekken waar mijn telefoontje een verkeerd netwerk koos ofzo. Dan mocht ik wel aanloggen op dat netwerk, maar bellen was onmogelijk. Als ik dan een andere provider uit het menu'tje koos, dan werkte het wel. Is eventjes wat uitproberen, maar in Singapore is er maar 1 provider geloof ik.

[ Voor 28% gewijzigd door RetepV op 10-03-2003 12:14 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Als die telefoons simlock vrij zijn kun je toch ook een prepaid kaartje in signapore kopen en die erin zetten..

Zo heeft m'n oom het gedaan in Frankrijk

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Krypt schreef op 10 maart 2003 @ 12:14:
Als die telefoons simlock vrij zijn kun je toch ook een prepaid kaartje in signapore kopen en die erin zetten..

Zo heeft m'n oom het gedaan in Frankrijk
tsja... de mijne is als 't goed is gewoon simlock vrij, dus dat zou een optie zijn...
hmm... weet je ook hoe 't zit met bovestaand? als ik 't goed begrijp, is 't dan als volgt:

T-mobile -> prepaid = lokaal tarief
prepaid -> T-mobile = tarief naar nederland

opzich zou dat niet zo'n probleem zijn, zolang m'n vader maar degene is die belt dan... please correct me if I'm wrong...

[ Voor 38% gewijzigd door Korras op 10-03-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je van een nederlandse gsm belt naar een nederlandse gsm in hetzelfde land dan worden de kosten als volgt berekent:

Diegene die belt betaald de kosten die de provider rekent voor het bellen van het vakantie land naar de nederlandse gsm, vervolgens betaald diegene die gebeld wordt de kosten vanaf de nederlandse grens (het is immers voor de beller niet te weten waar een gsm zich bevind) en dus betaal je inderdaad best veel.

Bellen in Singapore met T-mobile kost tussen de €0,94 en €1,17 per minuut (afhankelijk van de provider kosten)
Gebeld worden in Singapore met T-mobile kost €1,25 per minuut (elke provider)

Je kan er dus vanuit gaan dat een gesprek van 1 minuut tussen jou ouders tussen de €2,19 en €2,42 gaat kosten. (aan te nemen is dat de kosten van kpn wel ongeveer gelijk zullen zijn)

edit:

/me moet zijn scherm niet zolang open laten staan

[ Voor 9% gewijzigd door Attilla op 10-03-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Koras schreef op 10 maart 2003 @ 12:06:
[...]
maar hoe krijgt m'n vader 't dan voor elkaar om naar lokale nummers in singapore tegen het lokale tarief te bellen? :?
Dat is vrij standaard. Je logt in op het plaatselijke netwerk en als je dan een lokaal nummer belt, wordt dat gewoon direct via dat netwerk afgehandelt. Vanaf een lokaal nummer naar het mobiel van je vader gaat dus wel via Nederland door de landcode.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Ik ben toevallig in de zomer een maand op stage in Singapore geweest en ik denk dat ik wat gevonden heb voor je.

Je koopt 1 prepaid kaart voor je moeder (ter vervanging van prepaid kpn). (heb er zelf ook nog eentje liggen hier). Kost helemaal niet veel 10 euro ofzo, maar dan zit er ook voor 10 euro beltegoed op ofzo (www.starhub.com.sg --> green prepaid)

Je vader kan je moeder bellen door gewoon lokaal te bellen naar een lokaal mobiel nummer wat dus relatief zwaar goedkoop is (13 cent dal, 18 cent piek). En je moeder kan je vader bereiken door 1 x de telefoon over te laten gaan of een smsje te sturen ( 10 eurocent p/bericht daar geloof ik) of in noodgevallen gewoon naar de nederlandse mobiel bellen (kost ook maar 50 cent/min).

Dat zou denk ik de goedkoopste oplossing zijn. Oh ja, jij kan je moeder bellen voor 5 eurocent p/min (kosten NL vast naar Singapore mobiel)
/reclamemodus on
met bel1649.nl
/reclamemodus off

Dus samengevat:
Vader houdt T-mobile (dus ook nog bereikbaar voor zakenrelaties etc)
Moeder koop prepaid.
Vader belt goedkoop lokaal naar moeder
Moeder smst goedkoop naar vader

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, oh ja, het is gewoon 900/1800 netwerk daar.

Koersen omrekenen kan hier : http://www.xe.com/ucc/
Dollar is namelijk zwaar gecrasht, sinds ik de laatste keer daar was (gekoppeld aan US dollar namelijk)

[ Voor 9% gewijzigd door _Richie_ op 10-03-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
okay. ik denk dat 't zo wel vrij duidelijk is... gewoon een lokale pre-paid simkaart kopen en in mijn telefoon plaatsen... mijn dank is groot. :)

[ Voor 160% gewijzigd door Korras op 10-03-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Extra sleutel ????

Je kan toch bij de receptie een tweede sleutel/smartcard vragen ???
Dit is overigens de truuk om illegaal op andermans hotel kamer te komen.
Maar dat is een ander verhaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Anoniem: 8392 schreef op 10 March 2003 @ 12:49:
Extra sleutel ????

Je kan toch bij de receptie een tweede sleutel/smartcard vragen ???
Dit is overigens de truuk om illegaal op andermans hotel kamer te komen.
Maar dat is een ander verhaal !!
dat was op dat moment niet mogelijk, vanwege de reden die jij net geeft...

en al zou 't mogelijk zijn... 't is vrij makkelijk als je partner door kan geven dat 'ie wat langer in een meeting zit, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
is tegenwoordig ongeveer standaard, dat je 2 keys/smartcard bij inchecken krijgt...
Maar ja, het is natuurlijk inderdaad handig dat je elkaar op de hoogte kan houden waar je bent, (ff nog kleding passen), anders kun je elkaar natuurlijk alleen op de hotelkamer ontmoeten

[ Voor 54% gewijzigd door _Richie_ op 10-03-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50339

Koras schreef op 10 maart 2003 @ 12:06:
en als zowel je pa als je ma nu eens een prepaid-kaart kopen ginds ??
da's toch een gemakkelijke én goedkope oplossing?

je ziet: je hoeft soms niet zo ver te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Anoniem: 50339 schreef op 10 March 2003 @ 13:28:
[...]

en als zowel je pa als je ma nu eens een prepaid-kaart kopen ginds ??
da's toch een gemakkelijke én goedkope oplossing?

je ziet: je hoeft soms niet zo ver te zoeken ;)
voor m'n vader is dat niet mogelijk, aangezien het een dienstreis is, en hij gewoon berijkbaar moet zijn voor z'n werkgever / zaken relaties. en verder zit er een simlock in zijn telefoon... KLM geeft geen telefoons aan senior engineers schijnbaar... m'n vader heeft 'm zelf aan moeten schaffen.

Pagina: 1