Scanner Twain probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brood1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04-2018
Ik heb hier een Umax Astraslim SE scanner die ik niet werkend krijg op een Windows2000 PC (al tig keer geinstalleerd). Bij de installatie vraagt om een wiafbdrv.dll die niet op de installatie cd staat en dus maar van internet gepakt heb. Na de installatie zie windows deze wel en geeft geen problemen aan.
Als ik de scanner wil gebruiken geeft deze aan "scanner werkt niet is niet goed aangesloten".
Vervolgens krijg ik de melding
"Twain fout, gefaald om Twain stuurprogramma te openen".
Als ik op de knoppen druk van de scanner, om te scannen wordt er wel het bijbehorende programma geopend maar niet gescand.

Wie heeft er een oplossing voor mij??

Verwijderd

kun je wat meer info geven over welke driver je geinstalleerd hebt.
Zoek anders nog even op www.driverguide.com met
login: driver
en
ww: all

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07

Orac

Ik mis je papa.

Installeer ook de Adaptec ASPI-driver. Die is altijd nodig bij een TWAIN-driver. Is vrij te downloaded bij Adaptec. Zoek bij de SCSI-devices, ASPI Package.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik had ongeveer ook zon fout nadat ik sp3 geinstald had, hij zag de scanner helemaal niet meer. Hij deed het wel volgens mij wanneer ik eerst de driver instalde en daarna de servicepack maybe is dit jouw probleem ook... :>

• Brood1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04-2018
Nou het is een alleen een USB aansluiting, moet ik dan toch die aspi-driver laden??.

De driver is de standaard die meegeleverd wordt met de scanner. Op de website van Umax kom ik geen astraslim SE tegen en ook in W2k zit geen astraslim SE driver.
Het gekke ervan is dat de installatie bestanden die hij wil hebben niet in de map Win2000 aanwezig zijn 8)7 , en dus moet ik die halen uit bijv. de XP map op de CD.

W2k is nu servicepack 3 voordat ik hem geinstalleerd heb...

Iemand nog suggestie's ...

Verwijderd

verwijder de usb bus in de hardware eens en ook de resten van de scanner en laar alles eens opnieuw detekteren.
In principe moet de driver ok zijn, vreemd dat ie idd om andere bestanden gaat vragen....

Verwijderd

Heb ik al gedaan maar helaas, diagnostische gegevens van windows zegt dat de communicatie goed is, alleen uit scanner progje (zoals imaging) ziet ie de scanner niet. Ik zo'n vermoeden dat er met Twain iets mis is hoewel deze bestanden in de C:\winnt ook al vervangen zijn...
Als niemand meer een idee heeft, ga ik toch maar op zoek naar een andere..

Verwijderd

Oeps sorry, Brood1 = Broodje :-)

Verwijderd

heb je de software als admin geinstalleerd.....sommige programma's houden er niet van dat je als user bezig bent...
Werkt win2000 ook met wia net als XP? dan is twain niet nodig.

Verwijderd

Ben zelf admin en software is ook onder admin geinstalleerd.
Nogmaals, de installatie-driver-cd vraagt ook om een wiafbdrv.dll die ik niet op mijn W2k pc hebben zitten en dus ook niet aanwezig is deze cd :-( Strange wa!

Verwijderd

hmm, toch vreemd dat ie blijft vragen om een bestand wat er zou moeten zijn..
Wat schrijft zegt de helpdesk. Ik neem meestal de engelstalige, meer kans op antwoord..... (er zijn meer engelstalige dan nl-talige mensen, dus meer kans op hulp...).
Ik heb zelf een Umax 1600U die niet door XP ondersteund wordt... Toch geprobeerd en dan krijg ik ook zo'n vraag om een dll. Na te Google'n bleek die bij Win ME te horen, maar het werkt wel. Niet als WIA maar als TWAIN ......

Verwijderd

komt me vaag bekend voor dit drama;
ook gehad met HP ding.

oplossing
alle software (w98/me) verwijderen - reg's regel-voor-regel nalopen.
bleek er 1 bestand te zitten dat ik uiteindelijk alleen vanuit dos (QUE!!) kon verwijderen (grom!)

daarna opnw oorspronkelijke software installed ... en sindsdien
tsjoek tsjoek - als een trein dus

Verwijderd

Nou hij is teruggegaan naar de winkel, 2 dagen zitten te kloten maar ze kregen niet aan de praat. Andere scanners gingen als een speer.
Vervolgens heeft de winkel een een kaal w2k geinstalleerd en daarop werkte mijn scanner weer perfect????
Nou, ik verdenk het volgende, of mijn logitec webcam heeft zitten rommelen met TWAIN op mijn PC of W2Kservicepack 3 werkt niet met mijn UMAX scannertje.

Maar iedergeval mijn geld terug gekregen en een TRUST webscan gekocht (i know never trust a Trust) maar werkte in ieder geval meteen :-)
Pagina: 1