Ik heb een chatserver en een chatclient geschreven in java. Soms crasht ("hangt") de client bij het inloggen, soms niet. Ik kan geen fouten vinden in zowel de server als de client. Het is me wel opgevallen dat met windows 98 alles goed gaat en met win2k niet (winXP ook niet lekker).
De client is gecompiled met JDK 1.1.8 zodat elke chatter met wat voor pc ook in ieder geval kan chatten. Het hangen van de client is het vastlopen van de thread neem ik aan? Internet explorer reageert namelijk dan nergens meer op en je moet het eruit kicken met ctrl+alt+del.
De vraag is dus: Heeft iemand een idee waarom dit wel op een win2k machine gebeurd en niet op een win98 machine.
PS. Heb meerdere win98 en win2k machines geprobeerd.
De client is gecompiled met JDK 1.1.8 zodat elke chatter met wat voor pc ook in ieder geval kan chatten. Het hangen van de client is het vastlopen van de thread neem ik aan? Internet explorer reageert namelijk dan nergens meer op en je moet het eruit kicken met ctrl+alt+del.
De vraag is dus: Heeft iemand een idee waarom dit wel op een win2k machine gebeurd en niet op een win98 machine.
PS. Heb meerdere win98 en win2k machines geprobeerd.