[XP]Directory niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb laatst een directory van een FTP gedownload, maar die is nu niet meer weg te krijgen. Wat vaker te zien is op FTP's, is dat ze een %20 teken als spatie gebruiken. Ik vermoedt dat deze gedownloade dir dat ook heeft. Als ik um probeer te verwijderen, krijg ik de melding:

"Fout bij het wijzigen van de bestandsnaam of de mapnaam:
Kan de naam niet wijzigen, kan geen gegevens van het bronbestand lezen"

Het lijkt er dus op dat XP niet zo goed weet wat ie moet doen met die spatie. Voor de duidelijkheid, het gaat om een dir die "brainjay " heet. Verwijderen in DOS of met Total commander werkt niet. Welke remedie zal me van dit probleem afhelpen?

Verwijderd

Misschien nog even met een ander programmaatje proberen. Winrar of Nero ?

• jpiscaer
Met WinRAR kan ik het wel weggooien. Maar omdat het naar de prullenbak gaat, kan het nog steeds niet verwijderd worden. Oplossing: ff prullenbak uitschakelen. Maar dan krijg ik dezelfde melding als hierboven. Niet te verwijderen dus...

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En Nero al geprobeerd?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Probeer eens een restart en dan nog een keer verwijderen,
werkt bij mij wel vaak

P.Duh! lekker puh!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Misschien vind je hier iets in: [rml][ WinXP] 'vreemde' file[/rml]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

hoe heb je de directory proberen te verwijderen in DOS? via de normale naam of via de DOS naam? Via de DOS naam wil ook nog wel eens helpen nml. Geloof dat je dan even 'dir /x' moet doen om die naam te zien...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• jpiscaer
Ja Nero, Winace en nog een paar. Werkt allemaal niet
pduh schreef op 10 March 2003 @ 11:56:
Probeer eens een restart en dan nog een keer verwijderen,
werkt bij mij wel vaak
PDUH, het gaat hier niet om een file die door de archiveringsservice wordt gebruikt of ofzo, waardoor je een foutmelding krijgt bij het deleten dat de file door een ander proces wordt gebruikt. HEt gaat hier om het probleem dat XP een bepaalde code in de mapnaam niet herkend en daardoor de map ook niet kan verwijderen...
Zal het eens door lezen. Bedankt voor de link :)
momania schreef op 10 March 2003 @ 12:06:
hoe heb je de directory proberen te verwijderen in DOS? via de normale naam of via de DOS naam? Via de DOS naam wil ook nog wel eens helpen nml. Geloof dat je dan even 'dir /x' moet doen om die naam te zien...
Dan zie ik idd de DOS naam. Maar hoe kan ik een DIR in DOS deleten? Deltree zit niet meer in XP dacht ik, of in ieder geval niet opgenomen in de path variabele.. FF Kijken :)

[ Voor 22% gewijzigd door jpiscaer op 10-03-2003 12:16 ]

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
OK, verkeerd gelezen dus 8)7

P.Duh! lekker puh!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Ik hoop voor je dat het inderdaad die Windows XP archiveringsprobleem is. Ik heb zoiets ook gehad dat een directory op m'n NT4 server werd gepost met vage spaties erin. Gevolg was dat ik het onmogelijk kon verwijderen (zowel met deltree van dos als met rm.exe)

Na een format kreeg ik bad-sectors op die plek, en kon ik uiteindelijk na een weekje weggooien. Nog steeds weet ik niet wat het was.

Maar fijn, als je een brute-force programma'tje wilt gebruiken van rm.exe of deltree.exe zeg het even, ik mail het wel naar je.

• jpiscaer
Opgelost!

Heb ren BRAINJ~1 1 gedaan, waarmee ik in de shell de map heb hernoemt. Ik heb gebruik gemaakt van de MS-DOS naam van die map ipv de 'normale' naam. Daarna heb ik in de GUI de map 1 verwijdert. Dat werkte dus als een zonnetje. Ik ben dus van die map af :)

Iedereen bedankt voor z'n hulp!

[ Voor 55% gewijzigd door jpiscaer op 10-03-2003 12:29 ]

Verwijderd

Ik heb het ook wel es (ook met bestanden)... Het kan niet in verkenner.
Het lukt wel als je het in een MS-DOS prompt bestanden/directories weggooit
Pagina: 1