Dpc.linuxers.nl even down voor upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
Ik ga Dpc.linuxers.nl zo even upgraden omdat de huidige server het zwaar heeft, graag begrip hiervoor.

Hij zal ws tegen een uur of twaalf weer draaien, de proxy misschien al eerder.

• Dennism
De downtime was iets langer, en hij gaat wegens een bokkende install strakt nog even down tegen een uurtje of 7

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Kut.

Wat voor opgreet ga je doen, en is de proxy daarna weinig down? Ik heb al 2000 blokjes verspeeld, best wel zonde, als ik dat had geweten was ik bij een andere proxy gaan flushen, dennism... (no offence, maar jij en rick zaten reclame te maken voor de stabilitei van de proxy, ten opzichte van de windoos bak van wildhagen) :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Dennism
uhmmm het betreft een hardware upgrade,
van een p120 naar p200 (de p120 had het erg ZWAAR )

en het OS gaat van Redhat6.2 naar Slack7.1

Ook vanwege een mij laatst duidelijk gemaakte root exploit in redhat waardoor iedereen Root Kon krijgen op de pc.

En over de uptime, De was 21 dagen toen ik de kernel upgrade, daarna niet down geweest tot de hardware/os upgrade en toen was de uptime ook al weer 20 dagen. Dus onstabiel zou ik em niet noemen.

En hoe heb je die blokjes verspeeld dan, ik heb geen blokjes verloren volgens mij.

Het kan wel zijn dat deze nog niet bij de stats staan.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Hij bedoelt dat die niet naar jouw proxy konden toen hij down was en nu waarschijnlijk meteen naar D.net gegaan zijn.

• RubZie
Dabedoelik... :)
Maar ok mooi dat t een betere bak word, ik ben benieuwd, ik kan tot woensdag toch niet bij mijn bakken die naar jou flushen, dennis...
Wil je ons hier een beetje op de hoogte houden van de stand van zaken? Ik hoorde net in #t.n dat nu alleen nog de stats down zijn, maar de proxy wel weer werkt???

• Dennism
jup, idd
en als Apache nu es mee gaat werken draait strax alles weer

• RubZie
Maar mijn koeien hebben gisteren nog naar dnet geflshed, dus gisteren was de proxy weer down? Ik dacht dat alleen apache nog kut was, en niet alleen de keyservert... :(
Naja ik spreek je wel weer in #t.n

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

(no offence, maar jij en rick zaten reclame te maken voor de stabiliteit van de proxy, ten opzichte van de windoos bak van wildhagen)
Hehe :)

In een kleine 6 maanden tijd is-tie maar 2 (!) keer voor langer dan 15 minuten down geweest :)

Virussen? Scan ze hier!

• Dennism
rubzie, de keyserver is ook altijd up geweest, alleen vanacht/vandaag was @home een beetje brak met veeeel packet loss tussen de 50 en de 75% misschien dat het daar aan lag?

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:53
Op dit (10:53) moment ligt ie anders ook plat :-( ik hoop dat ie snel weer up gaat anders staan mijn 3 pc's op mn werk voor niks te graazen..

Nu (12:41) is ie er weer, thanks dennism

• RubZie
Dan zal t @home wel zijn geweest...
Hier zie je mn stats en die koeien staan allemaal op dpc.linuxers.nl ingesteld: http://stats.distributed.net/rc5-64/phistory.php3?id=235424
Flushen dus erg veel naar dnet :(

• Bob|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En wanneer zijn de stats weer online (hijg hijg) Ik ben bezig de twee koeienmenners boven me in de stats in te halen. Ik wil wel weten hoeveel ik nog moet (gniffel)

• Dennism
de stats draaien weer als er een linux goeroe is die me dit prob kan uitleggen:

gnuplot> set terminal gif transparent interlace size 520,400 xFFFFFF x000000 x000000 x770000 x333399 x3333FF
^
"/www/htdocs/gnuplot.ini", line 13: unknown or ambiguous terminal type; type just 'set terminal' for a list

Personal Proxy Statistics : Cannot execute /usr/local/bin/gnuplot /www/htdocs/gnuplot.ini (256)

Deze melding komt tijdens het uitvoeren van ppstats

• Bob|IA
  • Niet online
Misschien als voorlopige oplossing alleen maar de tabellen dan?

• Dennism
hij gaat niet verder met uitvoeren na deze error

• Bob|IA
  • Niet online
Prachtig, de stats doen het weer. Zonder plaatjes maar dageefnie. Nu kan ik tenminste zien wannneer ik jullie inhaal :)))

• Dennism
de stats werken weer, afgezien van een paar beschadigde logfiles, er zitten op dit moment ongeveer 20000 meer blokkies op de proxy als dat de stats aangeven. Je hebt dus waarschijnlijk meer blokkies geflushes als die je nu ziet.

stats url

http://212.120.105.157/stats/

• Bob|IA
  • Niet online
Mooi! Wat was nou het probleem met gnuplot?

• Dennism
kwenie, onze admin Rick heeft ut opgelost voor me :)
Pagina: 1