[w2k] mts com+ user rechten

Pagina: 1
Acties:

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hallootjes,

Ik heb een vraag betreffende com+ packages die onder een NT user account moeten draaien in w2k server met SP3.

Op het moment draait er zo'n com+ applicatie onder een administrator user, maar vanwege veiligheidsoverwegingen willen we daar eigenlijk vanaf. Nu heb ik geprobeerd om deze onder een power user te laten draaien, maar dat wilde niet werken. Ik heb toen de power user groep in de local policies dezelfde rechten gegeven als de administrators groep, maar ook dat wilde niet baten.

Wat voor rechten moet een user hebben om als user voor zo'n com+ componenten package te draaien?

Verwijderd

je zal even moeten testen met de policy "user rights assignment" welke dingen je precies moet hebben durf ik niet te zeggen (misschien wel te vinden op technet)

• Buzzman
  • Niet online
Ik heb nu dit geprobeerd:
http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B276407

Maar dat is voor NT4 en dat werkt niet.. Ik krijg dan oa. deze melding in de eventviewer van de server:
An unexpected error was returned by the MSMQ API function indicated. The following error message was retrieved from MSMQ.
MQOpenQueue : Access is denied.

Server Application ID: {65E1ECBC-093E-466A-B086-DA7623D28F97}
Server Application Name: Broker
Error Code = 0xc00e0025 :
COM+ Services Internals Information:
File: .\msmqrt.cpp, Line: 177

Verwijderd

Buzzman schreef op 10 March 2003 @ 11:01:
Wat voor rechten moet een user hebben om als user voor zo'n com+ componenten package te draaien?
Hier op de zaak gebruiken we enkele pakketten, die onder een com applicatie, in de "ROLES" folder gewoon een normale NT usergroep hebben hangen. Alleen worden die tijdens installatie gedefinieerd. Zover ik kan zien, komt alleen bij sommige com apps, de optie "new role" tevoorschijn.
(de users in onze apps, zijn gewoon domain user, of local user)

Kun je me vertellen, om welke com app het gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:52 ]

• Buzzman
  • Niet online
Het gaat over een maatwerk product voor een klant.. dus daar kan ik helaas niks over zeggen :)

Ik zal vanmiddag nog weleens wat gaan experimenteren..