Toon posts:

vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, sorry voor de vage topictitel maar ik kan het niet echt omschrijven.

Ik heb hier een netwerk wat bestaat uit een adsl modem en een 3com 10mbit hub, daar vandaan loop een kabel naar mijn kamer en een kabel naar het accespoint van het wireless lan hier. Nu wil ik mijn server ook bij mij in mijn kamer zetten dus zette ik er net een hub tussen.
Dit was een 3com 10/100mbit hub, ik deed de kabel in de uplink en een kabel dan vanuit de hub in mijn pc. Dit werkte een beetje traag en sloom dus deed ik alles weer terug maar toen deed mijn netwerk het niet meer.
Als ik bij MSN wilde aanmelden kreeg ik gezeik over een proxy server en ik kon niet meer internetten. Nu heb ik weer die 10/100mbit hub ertussen en doet het netwerk het weer wel, maar heel traag :?

Weet iemand hoe het komt dat als ik alles weer terug doe dat het niet meer werkt, en waarom het nu zo sloom gaat door dat nieuwe hubje?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Zijn je UTP kabels niet beschadigd? Kijk even of je hoge packetloss hebt e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de packetloss checken?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Laat maar..

[ Voor 84% gewijzigd door Equator op 10-03-2003 11:01 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
ff pingen zo gepiept!.

Uitvoeren: cmd
ping ip-adres

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 22:58
dan knippert er zo'n lampje op je hub... hoe sneller hoe meer. maar probeer eens andere kabels, want dat lijkt me van hieruit de boosdoener.

Verwijderd

Topicstarter
als ik naar een andere computer ping heb ik 25% loss, maar als de kabels brak zouden zijn, waarom werkt het netwerk dan alleen via dat 2e hubje? dat lijkt me een beetje vaag :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:06 ]

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
kan ook nog weleens een aardingsprobleem zijn. ik had het in elk geval toen ik ook nog coax gebruikte in mijn netwerk: het ene hubje werkte niet, het andere wel. toen ik goed had geaard werkten ze alle 2

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:19

Giblet

Dingen

Niet heel toevallig een crosscable ergens tussen gepropt??

Verwijderd

Giblet schreef op 10 March 2003 @ 11:12:
Niet heel toevallig een crosscable ergens tussen gepropt??
dan zou die óf wel óf geen verbinding hebb. niet een beetje :)

Verwijderd

Topicstarter
nee geen cross cable, ik ging net csen en had loss van 3 ofzo, opeens werd ik eruit gekicked en kreeg een netsend packet error :?

Verwijderd

je ip-configuratie al een keer gerefresht????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 10:56:
...... Nu heb ik weer die 10/100mbit hub ertussen en doet het netwerk het weer wel, maar heel traag :?

Weet iemand hoe het komt dat als ik alles weer terug doe dat het niet meer werkt, en waarom het nu zo sloom gaat door dat nieuwe hubje?
Je begrijpt natuurlijk wel dat als je 1 touwtje vanaf de ene 10mbit hub naar een 10/100 mbit hub trekt dat deze dan maar (10/100 hub) maar 10mbit tot zijn beschikking heeft voor alle systemen die op de 10/100 hub zijn aangesloten.

Als je 2 systemen vol laat pompen erover halen deze maximaal ca. 4 mbit per systeem. da's niet veel nee.

Verwijderd

Probeer eens te spelen met full duplex en half duplex, en de verbindingssnelheden forceren op bepaalde snelheden.

Verwijderd

idee...

ben je met de 10/100 mbit hub verbonden met 100mbit?? als je dan over het touwtje naar de 10mbit hub probeert te pingen kan dit natuurlijk maar met 10mbit. dan gaat er iets niet goed lijkt me. packetloss enzo. 'k kdenk eigenlijk dat dit je probleem is.

zet de netwerkkaarten van je server en je systeem wat aan de 10/100 mbit hub hangt is op 10 mbit.

Je kan ook ffies proberen om de hub's om te ruilen met elkaar. Heb je ook gelijk een wat betere netwerk architectuur.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ADSL modem kan maar op een 10mbit hub, anders gaat hij flippen, maar ik begrijp gewoon niet dat zonder dat 2e hubje het netwerk niet meer werkt?

Verwijderd

ping <systeem> ????

doet het niet meer?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:31:
ADSL modem kan maar op een 10mbit hub, anders gaat hij flippen, maar ik begrijp gewoon niet dat zonder dat 2e hubje het netwerk niet meer werkt?
vaag mijn ADSL modem zit gewoon op een 10/100mbit switch. Alcatel Speedtouch.

Verwijderd

ja , ik heb hier tekening gemaakt van je config , niet makkelijk met jou omschrijving hoor. maar opmerking van Taatje is de enige juist wat mij betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Pingen doet het nog gewoon, maar als ik het 2e hub er tussen uit haal (hij heeft er nooit opgezeten tot vandaag) doet niks het meer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:40:
Pingen doet het nog gewoon, maar als ik het 2e hub er tussen uit haal (hij heeft er nooit opgezeten tot vandaag) doet niks het meer
staat de snelhied van je netwerkkaart op auto??? probeer deze is op 10mbit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu op 10, ik ga ff die 2e hub eruit halen en dan laat ik het weten..

edit: yeahhh :) hij werkt weer :)

Maar omdat hij op auto stond was hij waarschijnlijk op 100mbit gesprongen en daarom deed hij het niet meer zonder die 100mbit hub :?

Hij werkt in ieder geval weer, bedankt :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 12:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:59:
hij staat nu op 10, ik ga ff die 2e hub eruit halen en dan laat ik het weten..

edit: yeahhh :) hij werkt weer :)

Maar omdat hij op auto stond was hij waarschijnlijk op 100mbit gesprongen en daarom deed hij het niet meer zonder die 100mbit hub :?

Hij werkt in ieder geval weer, bedankt :)
graag gedaan.

Onthoudt iig dat als je in jouw situatie een extra hub toevoegd dat je de bandbreedte moet delen door het aantal systemen wat op de toegevoegde staan aangesloten. Bij 2 systemen is dat 4 mbit per systeem als ze allebei tegelijk benaderd worden en dit is echt weinig.

Verwijderd

Topicstarter
jeuj hij doet het weer niet, ik had mijn pc opgestart en alles was perfect. Mijn moeder sloot de pc af en nu doet hij het niet meer :?
Alle instellingen zijn nog hetzelfde, ik heb nu dat 2e hub er weer tussen maarja, dat wil ik eigenlijk niet.

Iemand nog een idee?
Pagina: 1