[Mandrake MNF] VPN verbinding maken vanaf een windows client

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Ik ben bezig met Mandrake MNF te configureren voor Windows Road Warriors.
Het probleem dat ik ben tegen gekomen tijdens de configuratie van Mandrake MNF is het gebrek aan duidelijke documentatie hierover.

Voor de configuratie van MNF heb ik de MNF User Manual gebruikt. Ik heb enkele aanpassingen gemaakt in de configuratie om deze geschikt te maken voor road warriors met dynamische IP adressen.

Wat ik probeer te berijken met MNF is het volgende:
1) MNF op een dergelijke manier configureren zodat deze VPN connecties van Dynamische IP adressen accepteerd (denk dat dit goed geconfigureerd is).
2) De Windows clients configureren voor de VPN verbinding.

Punt 2 is het grootste probleem.
Er is wat documentatie beschikbaar voor de MS L2TP client voor windows (configuratie van 95 / 98 / Me clients: http://www.jacco2.dds.nl/networking/freeswan-l2tp.html). Maar MNF is op verschillende punten anders en ik heb niet de benodigde kennis om dan te weten wat ik precies moet veranderen en waarin.
En is dit wel de beste oplossing om een VPN verbinding te maken naar Mandrake MNF voor Windows?
Ook weet ik niet welke certificaten ik moet overzetten naar de Windows clienten en hoe ik dit moet doen (heb ik ook niet kunnen vinden).

Kan iemand mij informatie geven over hoe ik de windows 95/98 clienten moet configureren om een VPN verbinding te maken naar MNF?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Ik weet weinig van MNF, maar voor zover ik ervaring met freeswan/ipsec heb weet ik wel dat dat iig in de kernel meegebakken moet zijn, voor freeswan staat opzich redelijk wat documentatie op inet, voor de windows clients kun je beter naar wos (denk ik)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."